Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:21:53 GMT

برای بهبود شرایط تهران باید فکر کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۶۳۸

برای بهبود شرایط تهران باید فکر کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران گفت: هوای آلوده تهران، ترافیک و بافت فرسوده از جمله مشکلات تهران هستند.

وی ادامه داد: تهران در اولین تصاویری که از آن نقاشی شده است باغ شهر بوده است اما متأسفانه امروز کمتر این باغ‌ها را می‌بینم و دلیل آن هم سبک زندگی شهروندان ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمران گفت: اینکه از ابتدای سال ما تنها دو روز پاک داشته‌ایم بسیار بد است و وقتی آب‌ها را برای سد سازی از سمت ترکیه می‌بندند ریزگردها وارد ایران می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امکانات تهران بسیار فراوان است گفت: در تهران خانه‌ها با معماری‌های قدیمی بسیاری وجود دارد و برای گردشگری ایران بسیار مناسب است.

وی تصریح کرد: ما باید فکری عمیق برای بهبود شرایط تهران داشته باشیم و انجام این کار به کمک شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود زیرا این شرکت‌ها هیچ آلودگی زیست محیطی ندارند.

کد خبر 5530119 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهردار تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران زلزله آلودگی هوا علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حج تمتع شهر تهران شهردار تهران کمیته امداد امام خمینی سازمان حج و زیارت سازمان تامین اجتماعی گردشگری دادستانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ساخت و ساز و کور کردن نمای بصری بوستان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تهران در قالب تذکری با اشاره به بازدیدش از محدوده بلوار کشاورز و بوستان لاله گفت: در دهه‌های مختلف ساخت و سازهایی در فضای بصری بوستان‌ها انجام شده که این فضا را دچار آسیب کرده است.

وی افزود: از جمله این ساخت و سازها می‌توان به بوستان اندیشه اشاره کرد که ساختمان شهرداری منطقه ۷ در آنجا ساخته شد و بخش مهمی از این بوستان را دچار آسیب کرد. در حقیقت نمای این بوستان با این ساخت و ساز از بین رفت. در همان موقع اعلام کردیم که اگر می‌خواهند این کار نامناسب را انجام دهند در کنجی از پارک انجام شود نه در نمای بوستان.

وی ادامه داد: در ابتدای بلوار کشاورز در تقاطع با خیابان حجاب یک حصار کارگاهی ایجاد شده که سالیان سال است که وجود دارد. کمی جلوتر جنب ایستگاه آتش‌نشانی حصار کارگاهی دیگری ایجاد شده که اعلام کردند مشغول ساخت بخش‌های خدماتی برای بوستان هستند و پس از آن نیز بازارچه‌ای قرار گرفته که همگی فضای بصری بوستان لاله را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

پیرهادی تاکید کرد: هرگونه ساخت و سازی اگر بخواهد انجام شود باید در کمیسیون ماده ۷ مجوز بگیرد. بی‌تردید نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم. حتی اگر سرویس بهداشتی باشد نباید در جلوی نمای بوستان ساخته شود. همین موضوع باید برای ایستگاه مترو و... نیز رعایت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است