Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مقدم کیا دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا (ع)» گفت: ثبت نام این طرح در سراسر کشورآغاز شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم کیا ادامه داد:امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند. نونهالان و نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ سال و دختران بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت ادامه داد: از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های مختلف قرآ نی (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

وی افزود: این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجرا می‌شود. آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

مقدم کیا با تاکید بر اینکه این طرح ملی از ویژگی‌های بارزی برخوردار است گفت: نظارت مستمرِ آموزشی، اخلاقی و فنی، برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم برای تلاوت استعدادهای قرآنی با معرفی چهره‌های نوجوان، برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استانی و کشوری، گزینش استعدادهای درخشان و نخبه از میان قرآن‌آموزان و معرفی ایشان به عنوان چهره‌های برتر در تلاوت، اعزام به محافل داخل و خارج از کشور جهت انجام برنامه‌های تبلیغی از ویژگی‌های بارز این طرح است.

وی در پایان گفت: در این طرح، آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد که در بخش پسران ۸ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد گرفت.

کد خبر 5529589 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن کریم فعالیت های قرآنی قرآن انقلاب اسلامی ایران انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی شورای عالی قرآن ماه ذی الحجة نشست علمی حج تمتع عاشورا کربلا ازدواج معرفی کتاب طرح ملی تلاوت قرآن کریم تا ۱۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین حراج سکه فردا برگزار می‌شود+ شرایط

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در فردا دوشنبه (۱۷ اردیبهشت)، برگزار خواهد شد. این حراج از طریق «سامانه معاملات» این مرکز برگزار می‌شود و دارایی موضوع یازدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعاً ۵ قطعه سکه (۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه) یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که مجموعاً بیش از ۵ قطعه باشد.

براساس این گزارش، شروع جلسه حراج رأس ساعت ۱۲ ظهر و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود؛ همچنین بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همان روز است.

طبق شیوه اعلامی، ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود و شیوه برگزاری حراج نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت - زمان انجام می‌شود.

قابل توجه است که واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است؛ فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

شایان ذکر است، متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی منتشر شده در تارنمای رسمی مرکز مبادله ایران توجه داشته باشند.

خاطر نشان می‌شود، متقاضیان شرکت در حراج‌های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می‌توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، از طریق «سامانه معاملات» این مرکز اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

به گزارش مهر، تاکنون ۱۰ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه، نیم سکه ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه و تمام سکه ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه بوده است.

کد خبر 6097138 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • یازدهمین حراج سکه فردا برگزار می‌شود+ شرایط
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان