Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:50:15 GMT

وکیل کیفری متخصص در تهران کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۱۸۳

وکیل کیفری متخصص در تهران کیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پرونده‌هایی که در زمره موارد کیفری قرار می‌گیرند، بسیار حساس و مهم بوده و تک تک جزئیات مربوط به پرونده می‌تواند بر نتیجه نهایی اثر گذار باشد. وجود یک وکیل کیفری خوب در کنار شما می‌تواند به معنی پیروزی و نبود او به معنای شکست باشد. اثراتی که رای نهایی دادگاه در این پرونده‌ها بر روی موکلین می‌گذارد، سرنوشت ساز بوده و حتی ممکن است تا آخر عمر همراه شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه کیفری مکانی است که به این قبیل پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و بهتر است به دلیل پیچیدگی‌های قانونی در این پرونده‌ها و محیط، از خدمات یک وکیل کیفری متخصص در طول دادگاه نهایت استفاده را ببرید.

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری فردی بوده که برای امور مختلف مانند سرقت، کلاهبرداری، جعل و غیره فعالیت کرده و سعی می‌کند تا از موکل خود دفاع کند. می‌توان گفت اقامه دعوی در این امور برعهده وکیل کیفری بوده و او با کلیات این امور آشنایی کامل دارد. فرقی ندارد که شما قربانی هریک از این جرایم باشید یا متهم، در هر صورت می‌توانید از مشاوره‌های یک وکیل حقوقی بهره‌مند شوید.

چنین وکیلی با توجه به تخصصی که داشته می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند. به همین دلیل اگر بتوانید در هر پرونده دیگری بدون حضور وکیل، آن را به سرانجام برسانید در زمینه امور کیفری نمی‌توانید. پس اگر به هر نحوی درگیر مسائل مربوطه شدید، برای استخدام یک وکیل متخصص و کاربلد تعلل نکنید.

بر اساس اصل ۳۵ و متن قانون اساسی، وکیل شما باید تمام توان خود را برای دفاع به کار بگیرد. در این زمینه هم اهمیتی ندارد که شما به عنوان موکل قربانی هستید یا متهم. در هر صورت احقاق حقوق شما وظیفه وی به شمار می‌رود.

شکایت کیفری چیست؟

شکایت‌های کیفری محدودیت‌های شکایت حقوقی را نداشته و می‌توانند به هر فرم و شکلی به دادگاه کیفری ارائه شوند. وکیل باتجربه هم می‌تواند پرونده را ارائه داده و حتی در صورت رضایت شاکی پرونده بسته نشود. بنابراین می‌توان گفت که شکایت کیفری شکل جدی‌تر و مهم‌تری داشته و تشریفات متفاوتی هم دارند. اموری مانند قتل و رشوه جز شکایت‌های کیفری قرار می‌گیرند.

برای شروع شکایت هم باید مدارکی همراه شما باشد. این مدارک شامل فرم کامل شکوائیه بوده که به همراه آن اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ارائه می‌شود. همچنین لازم است هرگونه سند و مدرکی که در دست دارید را نیز به دادگاه ارائه دهید. هرچقدر که ادله شما محکم‌تر باشد، این احتمال که پرونده سریع‌تر و بهتر پیش برود، وجود دارد.

تفاوت وکیل کیفری و حقوقی چیست؟

در مقایسه این دو نوع وکالت باید گفت که وکالت کیفری به معنای این است که پرونده باید به دادسرا ارجاع داده شود. از آنجا هم راهی دادگاه شده و جلسات دادگاه تشکیل شوند. از طرف دیگر، وکیل کیفری چه به عنوان وکیل متهم و چه وکیل قربانی روی پرونده‌های کیفری که شامل؛ قتل، دزدی، جعل، مواد مخدر و غیره هستند کار می‌کند. با این حال وکیل حقوقی نه نیازی به مراجعه به دادسرا دارد و نه قرار است تحقیقات مقدماتی روی پرونده او صورت گیرد.

اغلب مواردی که منجر به استخدام وکیل حقوقی می‌شود بیشتر در زمینه‌هایی مانند امور خانوادگی، طلاق، امور ملکی و وراثت می‌شوند. این پرونده‌ها کیفری نبوده و نیازی به تحقیقات و ورود دادستان به پرونده ندارد. بلکه بیشتر بخش‌های آن با مراجعه به شورای حل اختلاف برطرف می‌شود. پس به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که امور کیفری بسیار جدی‌تر و مهم‌تر هستند. بنابراین باید به دنبال یک وکیل باتجربه در زمینه امور حقوقی باشید.

جرایم کیفری چه مواردی هستند؟

انواع دعاوی کیفری براساس قانون دسته بندی می‌شوند. جرایم کیفری را می‌توان به دو دسته بندی جرایم عمومی و خصوصی تقسیم کرد. جرایم عمومی را به عنوان جرم قابل گذشت و دسته دیگر را به عنوان جرایم غیر قابل گذشت دسته بندی می‌کنند. جرایم قابل گذشت، جرم‌هایی هستند که طرف مقابل شاکی خصوصی پرونده است. در صورتی که شخص ببخشد، می‌توان جرم را کاهش داده یا مجازات را لغو کرد. به عنوان مثال سرقت از جمله جرایم ی بوده که جنبه خصوصی آن قوی‌تر است.

دسته دیگر که جرایم غیر قابل گذشت هستند، جرم‌هایی هستند که اذهان عمومی را خدشه دار می‌کنند. به عنوان مثال قتل یکی از انواع جرم‌های غیرقابل گذشت است. در جرایم قابل گذشت این پرونده فقط با شکایت شاکی انجام شده و پیگیری می‌شود. با این حال در جرایم غیر قابل گذشت، شاکی دادستانی است.

چگونه یک وکیل باتجربه در امور کیفری پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک وکیل باتجربه و خوب در امور کیفری پیدا کنید لازم است تا با خصوصیات یک وکیل خوب آشنا بوده و به سراغ موسسات حقوقی معتبر بروید. البته این مورد را در نظر داشته باشید که مراجعه به وکیل باتجربه می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. با این حال، در صورت عدم مراجعه هم هزینه و وقت زیادی از شما گرفته می‌شود زیرا تخصصی در امور حقوقی ندارید.

سخن پایانی

اگر برای پیدا کردن یک وکیل کیفری خوب و باتجربه دچار مشکل هستید، موسسه عدل ایرانیان خدمات بسیار گسترده‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به این موسسه یا تماس با شماره تلفن ۰۲۱۴۷۷۸۳ در کمترین زمان ممکن یک وقت مشاوره رزرو کنید. وکلای باتجربه به صورت دائمی پیگیری پرونده شما هستند و تا حصول نتیجه مطلوب در کنار شما خواهند بود. این موسسه امکان برقراری جلسات آنلاین را هم فراهم کرده که خدمتی نوین بوده و برای ساکنین شهرهای دیگر ایران مطلوب است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5530366

منبع: مهر

کلیدواژه: وکیل دادگستری مشاوره حقوقی کسب و کار بازار تهران قیمت گوشت قیمت ماهی قیمت میوه قیمت مسکن کسب و کار قیمت خودرو شهر تهران تولید داخلی گروه خودروسازی سایپا گوشت قرمز ماهی میوه آبزیان وکیل باتجربه امور کیفری وکیل کیفری قابل گذشت پرونده ها یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص

رئیس قوه قضاییه گفت: خطاب به کلیه مراجع قضایی تأکید می‌کنم که نسبت به آن دسته از آرا که جنبه‌هایی غیر از ابعاد حقوقی و قضایی پیدا می‌کنند، نهایت دقت و توجه را داشته باشند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قضایی با اشاره به ایام سالگرد شهادت حضرت امام جعفربن محمد الصادق(ع) اظهار کرد: در زمان امام صادق(ع) فرصتی برای نشر، ترویج و گسترش معارف بلند اسلامی فراهم آمد و شاگردان مبرزی از مکتب ایشان آموختند و به تبلیغ اسلام واقعی پرداختند، همچنین روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ استاد مطهری از شاگردان مکتب امام صادق(ع) و متخلق به اخلاق اسلامی بودند.

اژه‌ای در ادامه نشست امروز با برشمردن خصایص یک قاضی ابراز کرد: امر قضا، امر خطیری است؛ یک قاضی برای آنکه به حق و عدالت قضاوت کند باید دقت‌نظرِ بالایی داشته باشد و از حِلم و بردباری زیادی برای بررسی تمام ابعاد و جوانب پرونده برخوردار باشد؛ همچنین یک قاضی باید به‌صورت مرتب دانش و اطلاعات خود را به‌روز کند تا در قبال پرونده‌هایی که دربرگیرنده امور مستحدثه و جدید هستند، به قوه علم و تشخیص نائل شود؛ تاکنون تاحدودی شعب و مجتمع‌‎های قضایی ما، تخصصی شده‌اند و این مهم، هرچه بیشتر نیز محقق می‌شود؛ علی‌ای‌حال، قاضی ما باید پیوسته در باب موضوعات و مقولات کیفری و حقوقی در اموری که پرونده‌ها به او ارجاع می‌شوند، اعم از بانکی، بورسی، دریایی، محیط زیست، بین‌الملل و غیره مطالعه داشته باشد و دانش خود را به‌روز کند؛ در این زمینه بخش آموزشی قوه قضاییه نیز باید مستمراً آموزش‌های روزآمد را به قضات ما ارائه دهد.

راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: یک قاضی علاوه بر اینکه مستمراً دانش خود را ارتقاء می‌دهد، باید اهل مشورت نیز باشد و در فهم مسئله، تشخیص مصداق و تطبیق موضوع، با صاحب‌نظران مشورت کند، همچنین قاضی ما باید به ملاحظات ناظر بر تناسب جرم و مجازات نیز اهتمام داشته باشد و مجازاتِ بازدارنده و متناسب اِعمال کند و توجه داشته باشد که این مجازات تجویزشده، موجب وهن نیز نشود.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: بعضاً اقدامات و آرای قضات علاوه بر جنبه‌های حقوقی و قضایی، جنبه‌های اجتماعی نیز پیدا می‌کنند؛ ولو آنکه ما نخواهیم و جزو اراده ما نیست، اما جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هرکدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند؛ لذا خطاب به کلیه مراجع قضایی به‌ویژه دیوان‌عالی، دیوان عدالت اداری، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در سراسر کشور تأکید می‌کنم که نسبت به آن دسته از آراء و تصمیماتی که جنبه‌هایی غیر از ابعاد حقوقی و قضایی پیدا می‌کنند (و حتی در ابعاد حقوقی و قضایی، آثار بیرونی و بین‌المللی بر آنها مترتب می‌شود) نهایت دقت و توجه را داشته باشند و تصمیمات و آرای خود را مُنضَم به پیوست رسانه‌ای کنند و پیش از صدور آنها، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضاییه به‌عمل آورند. باید توجه کنید که ممکن است پس از صدور یک قرار یا حکم یا ابلاغ، نتوان پیوست رسانه‌ای مناسبی در قبال آنها تدوین کرد؛ لذا در قبال مسائل و موضوعات قابل پیش‌بینی، قبل از اقدام، با هماهنگی مرکز رسانه، برای جلوگیری از وقوع آسیب و تبعات، پیوست رسانه‌ای مناسب را تدوین کنید.

رئیس عدلیه اظهار کرد: تأکید ما بر تدوین پیوست رسانه‌ای در قبال آراء و تصمیمات قضایی که ذوابعاد هستند بیانگر اهتمام ما به مقوله‌ افکار عمومی است؛ بنابراین ما به مقوله افکار عمومی توجه ویژه داریم و از آن غافل نمی‌شویم؛ در عین حال، تأکید داریم که قضات ما نباید قضاوت خود را بر اساس فضاسازی‌ها و جوسازی‌هایی که در فضای مجازی و غیرمجازی شکل می‌گیرد، به پیش ببرند. این فضاسازی‌ها ممکن است همیشه وجود داشته باشند و حتی تشدید نیز شوند؛ مهم آن است که معیار ما (پس از توجه به رضایت خداوند و سوگندی که یاد کرده‌ایم) قانون است. کار ما باید قانونمند و مُتقن باشد، حالا ممکن است فضاسازی هم در قبال آن صورت گیرد. بنابراین ما در قوه قضاییه نسبت به افکار عمومی به هیچ‌‎وجه بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی‌ها، تصمیم قضایی نمی‌گیریم.

رئیس عدلیه در ادامه نشست امروز، با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، بیان کرد: صهیونیست‌ها طی هفت ماه اخیر علی‌رغم ارتکاب انواع و اقسام جنایات و نسل‌کشی در غزه و به شهادت رساندن بیش از 34 هزار انسان بیگناه که اکثر آنان زنان و کودکان هستند، به هیچ‌یک از اهداف نامشروع خود دست نیافته‌اند و امروز به برکت خون‌های ریخته شده در غزه، علاوه بر ایجاد و گسترش نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی، یک بیداری انسانی نیز در سراسر دنیا و یک خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف بویژه آمریکا و اروپا شکل گرفته است. نکته قابل تأمل آنکه خیزش دانشجویی شکل‌گرفته در آمریکا با خشونتی تمام‌عیار از ناحیه پلیس و دولت آمریکا مواجه شده است؛ به گونه‌ای که اگر تنها یک مورد از اقدامات خشونت‌آمیزی که نیروهای آمریکایی در قبال دانشجویان ضدصهیونیستی به کار گرفتند در ایران و یا کشورهای مشابه صورت می‌گرفت، آمریکایی‌ها معرکه به پا می‌کردند و فریاد نقض حقوق بشر سر می‌دادند.

رئیس دستگاه قضا افزود: البته به موازات گسترش نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی، در داخل این رژیم نیز شکاف‌ها و گسست‌ها بیشتر شده است و استعفاهای سلسله‌وار سران نظامی این رژیم غاصب، بیانگر همین امر است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش در نشست امروز، مجدداً روز معلم را گرامیداشت و با تشریح اهمیت مقام معلم، گفت: در همه زمان‌ها، مسأله تعلیم و تربیت و نقش معلم، مقوله‌ای حائز اهمیت است؛ لکن در عصر حاضر به سبب اشتغالات بیشتری که والدین دارند، اهمیت نقش معلم و تأثیری که او می‌تواند بر دانش‌آموزان داشته باشد، مضاعف است.

رئیس دستگاه قضا همچنین با گرامیداشت روز کارگر، گفت: کارگران از ستون‌های تولید و ارائه خدمات در جامعه هستند و اگر آنها نباشند، زندگی فلج می‌شود. دو قشر مؤثر و زحمتکش کارگران و معلمان، با مشکلاتی مواجه هستند لذا ضرورت دارد نسبت به رفع مشکلات این دو قشر به‌ویژه مشکل مسکن آنها اهتمام ویژه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل