Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شهید سید محمد رضا دستواره، زاده ۱۳۳۸ در تهران، تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم متوسطه ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوازدهم آبان ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد.

در دی ماه همان سال به مناطق آشوب زده غرب کشور رفت و در کنار احمد متوسلیان، مشغول خدمت در سپاه پاوه شد. به دنبال آزادسازی مریوان در خرداد ۱۳۵۹، به دستور متوسلیان، مسئولیت واحد پرسنلی سپاه ناحیه مریوان را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تشکیل تیپ ۲۷، به مسئولیت واحد پرسنلی این یگان منصوب شد. دستواره با همین سمت در نبردهای فتح المبین و الی‌ بیت‌المقدس شرکت کرد و پس از تهاجم اسرائیل به لبنان در سال ۱۳۶۱، به اتفاق همرزمانش در تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص)، عازم سوریه شد. وی در نبردهای رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر ۳، والفجر ۴ و عملیات آبی- خاکی خیبر با سمت مسئول محور و سپس فرماندهی تیپ ۳ ابوذر لشکر ۲۷، حضوری فعال داشت. پس از شهادت شهید همت و انتصاب عباس کریمی به سمت فرماندهی لشکر ۲۷، دستواره به عنوان قائم مقام لشکر منصوب شد. سرانجام روز ۱۳ تیرماه ۱۳۶۵، طی عملیات کربلای ۱ در جبهه مهران، بر اثر انفجار گلوله خمپاره دشمن به شهادت رسید.

شهید محمد رضا دستواره در آستانه شروع عملیات کربلای ۱ در تاریخ نهم تیر ۱۳۶۵ سخنان حماسی، آتشین و شور آفرینی را برای رزمندگان اسلام ایراد کرد که به مناسبت سالروز شهادت ایشان منتشر می‌شود:

«ما اگر امروز دستمان به ضریح ظاهری امام حسین (ع) نمی‌رسد، ولی خدا شاهد است که با جنگیدنمان و با ادای تکلیف کردن در مقابل خون شهدا، در دامن آقا امام حسین (ع) قرار داریم و امام حسین (ع) می‌گوید حالا که شما در کربلا نیستید، من می‌آیم به کربلای شما.

خداوند انشا الله به این مردم و به این امت حزب‌الله، توفیق عنایت کند که چقدر زیبا، حسین (ع) را رهبر قرار داده‌اند. اگر ما رسالت خودمان را خوب به انجام برسانیم، زمینه ظهور امام زمان (عج)، زمینه عدل، زمینه داد، زمینه حرکت حقه اسلام را فراهم کرده‌ایم و اگر سستی کنیم و اگر تعلل کنیم، زمینه حکومت کفر و استکبار را فراهم کردیم و چقدر زیبا در پشت سر حسین (ع) و حسین زمان گام برمی‌دارند.

برای ما یک‌چیز مطرح است و آن عظمت اسلام است. برای ما یک‌چیز مسئله است و مهم است و آن دفع تجاوز است و دفاع از ناموس و دفاع از کیان و دفاع از دین برای ما مطرح است.

ما مدیون بسیجی‌ها هستیم. جنگ را این‌ها می‌گردانند. فقط اسم ما بزرگ است ولی کار بزرگ را آنها می‌کنند. با این حال به‌واسطه درس و خطی که از امام گرفته‌ایم، امروز این‌گونه اعمالمان را نباید ایثار بنامیم، چراکه ما در مقابل خدای بزرگ، خود را نمی‌بینیم که ایثار کنیم.»

کد خبر 5530454 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی عملیات کربلای 1 کونیکو یامامورا معرفی کتاب سبا بابایی کتاب و کتابخوانی تازه های نشر دفاع مقدس حوزه هنری انتشارات سوره مهر ترجمه بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای محمد مهدی اسماعیلی دفاع مقدس جنگ تحمیلی ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رضا یزدی‌زاده (اقتصاددان) در جدیدترین قسمت برنامه «مدار بسته» حضور دارد و حسین رفیعی در استودیوی برنامه درخصوص موضوع «پولشویی» گفت‌وگویی جذاب خواهد داشت.

همچنین دوربین مخفی سطح شهر در این قسمت از برنامه با حضور محمد شعبان پور و حسین رفیعی است که در میان مردم حاضر می‌شوند تا بر اساس موضوع برنامه به طرح سؤال از مردم بپردازند و بازخورد آنها را برای مخاطبان به نمایش بگذارند.

برنامه «مدار بسته» کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محسن فراهانی و مهدی مستوفی اردکانی، کارگردانی علی فراهانی صدر و اجرای حسین رفیعی است که جدیدترین قسمت آن با حضور محمد رضا یزدی‌زاده، یکشنبه ۹ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون