Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه گفت: روزانه 7 هزار پرس غذای گرم در ستاد اربعین شهرستان بندر لنگه برای زلزله زدگان تهیه می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی درباره زمین لرزه 6/1 تا 3/ 6 ریشتری که ساعت 2 بامداد 11 تیر بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند افزود: در ساعات اولیه وقوع زلزله 20 نفر از نیرو‌های انقلابی و هیئتی‌های شهرستان همراه 25 روحانی هیئت، برای امدادرسانی در منطقه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اولین برنامه نیرو‌های اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی، اعضای هیئات مذهبی و دیگر نهاد‌های دولتی، «امدادرسانی به مصدومان»، «اسکان خانواده‌ها» و «آواربرداری» بود.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه گفت: تاکنون شش نفر بر اثر این حادثه جان باختند و 50 نفر نیز مصدوم شده‌اند، اما معضل بزرگی که با آن مواجه شده‌ایم این است که از پانصد خانواری که در این منطقه زندگی می‌کنند حدود چهارصد خانوار محل سکونت و تقریباً تمام دارایی خود را از دست داده‌اند.
حجت‌الاسلام خلیفاوی با اشاره به این‌که 90 درصد خانه‌های این منطقه به دلیل بافت قدیمی تخریب‌شده‌اند افزود: خانه‌های نوساز منطقه نیز براثر زلزله دیگر قابل سکونت نیستند و خطر تخریب و ریزش آن‌ها وجود دارد؛ همچنین زلزله دوم که تقریباً دو ساعت بعد از زلزله اولیه رخ‌داد تخریب بیشتری داشت، اما با توجه به وقوع زلزله اولیه و حضور مردم در خیابان و اماکن عمومی مانند پارک، زلزله دوم تلفات جانی در برنداشته است.
وی ادامه داد: 1600 نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و اکثر آن‌ها تمام دارایی خود را که ساختمان یا وسیله نقلیه بوده است ازدست‌داده‌اند و این حادثه علاوه بر آسیب‌های مالی، آسیب‌های روانی و عاطفی نیز در پی داشته است بنابراین روحانیون و مبلغان اعزامی به منطقه، ضمن امدادرسانی و تلاش بی وقفه، با خانواده‌های داغ‌دیده همدردی و گفتگو داشتند تا آلام و درد‌های آن‌ها را کاهش دهند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه گفت: هوای بسیار گرم؛ سختی و فشار مضاعفی بر مصدومان و خانواده‌های آسیب‌دیده این رویداد وارد می‌کند. البته برای تأمین امکانات، اقداماتی در دست اجراست، اما همچنان خانواده‌های آسیب‌دیده که در چادر زندگی می‌کنند از کمبود وسایل سرمایشی و بهداشتی رنج می‌برند و این موضوع به معضل بزرگی تبدیل شده است.
خلیفاوی افزود: ستاد اربعین روزانه 7000 پرس غذا در دو نوبت؛ 3500 پرس غذای گرم در ظهر و 3500 پرس در شب برای آسیب دیدگان تهیه‌کرده و میان مردم شش روستا تقسیم می‌کند.
وی اضافه کرد: تا امروز 35 طلبه از حوزه علمیه بندرلنگه برای امدادرسانی به میدان آمده‌اند و در کنار مردم تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارند این در حالی است که 60 درصد مردم منطقه از هم‌وطنان اهل تسنن ما به شمار می‌روند و حضور روحانیون شیعه در کنار مردم و همدردی و تلاش آن‌ها، موج مثبت و تأثیرات بسیار خوبی در بر داشته است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی لنگه یادآور شد: برای ایجاد آبادی و ساخت‌وساز مجدد خانه‌ها و رفع مشکلات معیشتی مردم منطقه تاکنون رایزنی‌های بسیاری با مسئولان توسط گروه‌های جهادی انجام شده است، اما باید تمهیداتی اندیشید تا افرادی که در حوزه ساخت‌وساز بنا مانند «لوله‌کشی آب، برق، گاز، و.» تخصص دارند وارد میدان شوند هرچند هیئت‌های مذهبی برای انجام این امور دست‌به‌کار شده‌اند.
حجت‌الاسلام خلیفاوی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی برای ارائه خدمات و تهیه لوازم اولیه زندگی؛ مانند «تأمین آب شرب، نان، غذا، چادر و.» از همان ساعت اولیه شروع به خدمت‌رسانی کردند لذا مانند زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و... تشکل‌های مذهبی و نیرو‌های انقلابی ثابت کردند که همواره در بحران‌ها برای خدمت‌رسانی و کمک‌های انسان دوستانه پیشگام بوده و در کنار مردم هستند، همچنین برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این رویداد هم‌وطنان می‌توانند برای امدادرسانی؛ ساخت مجدد بنا و تأمین کالا‌های اساسی، کمک‌های مالی خود را به دو شماره‌حساب «1547-4975-9972-6037 و 4765-1179-7211-5041» ستاد اربعین حسینی شهرستان بندرلنگه واریز کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هیئات مذهبی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت یک غذای محلی با گوشت و کلم توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند برش، پردازش و پخت صدها ماهی در خیابان های افغانستان (فیلم) دستور پخت متفاوت‌ترین کباب کوبیده ایرانی (فیلم) طرز پخت یک املت غول پیکر با ۱۰۰ تخم مرغ توسط آشپز خیابانی پاکستانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • نحوه پخت یک غذای محلی با گوشت و کلم توسط آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • نیمار پس از کمک به سیل‌زدگان برزیل: دعا می‌کنم اوضاع به حالت عادی برگردد
  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)