Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین نشست کمیته ملی اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) در محل معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان توسعه تجارت، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، صندوق نوآوری، سازمان شیلات، وزارت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان هواشناسی، معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، و وزارت امور خارجه گزارشهایی از فعالیتها و تعاملات خود با سازمان آیورا ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین نمایندگان "مرکز منطقه ای علوم و انتقال فنآوری آیورا" (مستقر در تهران) گزارشی از فعالیتهای این نهادِ وابسته به آیورا را در اختیار حاضرین قرار دادند. 

در ادامه، شرکت کنندگان در خصوص موضوعات دستورکارِ نشست آتی کمیته عالی آیورا که قرار است در اوایل مردادماه در بنگلادش برگزار شود به تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) مرکب از 23 کشور شامل آفریقای جنوبی، هند،  ایران، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، سریلانکا، استرالیا، امارات، عمان، یمن، بنگلادش، کنیا، موریس، تانزانیا، ماداگاسکار، موزامبیک، سیشیل، فرانسه و ... است  که از سال 1997 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده  است. 

مقر آیورا در جزیره موریس و اولویتهای همکاری اقتصادی آن بیشتر بر پایه فرصتها و چالشهای موجود در اقیانوس هند طراحی شده است.  

جمهوری اسلامی ایران یکی از پرجمعیت ترین و وسیع ترین کشورهای عضو این سازمان می باشد و در عرصه های مختلف همکاریِ درون سازمانیِ آیورا حضور فعال دارد. 

همچنین هدایت موضوعِ توانمندسازی اقتصادی زنان و ریاست کارگروه مربوطه در سالهای 2022 و 2023 برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

علاوه بر "مرکز منطقه ای علوم و انتقال فنآوری آیورا"، دانشگاه بین المللی آیورا نیز در جمهوری اسلامی ایران (همدان) قرار دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همدان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با آقای حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادات‌ دکتر امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسراییل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی