Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان گفت: به محض شنیدن صدای اذان باید مراسم هیئت تعطیل و همه برای نماز آماده شوند؛ این یکی از مسائل مهم و اساسی است که در استان اصفهان باید به یک الگو تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مسئولان شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان با اشاره به اعیاد ماه ذی الحجه روایاتی در فضیلت این ماه و اعیاد آن بیان کرد و افزود: امام صادق (ع) می فرمایند « اگر خدا امیرالمومنین ع را برای فاطمه (س) خلق نمی‌کرد ، همتایی و کسی که لیاقت زوجیت فاطمه (س) را داشته باشد، در روی زمین نبود از آدم و همه بچه‌های آدم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رعایت تقوا و خودسازی در بین مسئولین هیآت مذهبی و مداحان اهل‌بیت(ع) افزود: امام محمد باقر (ع) در حدیثی می فرمایند: « به خدا سوگند ما هیچ برگه برائتی از خدا نداریم و هیچ قرابت و نزدیکی با خدا نداریم. و هیچ حجتی هم علیه خدا نداریم. و ما به خدا نزدیک نمی‌شویم جز با اطاعت خدا. اگر مطیع خدا بودیم ولایت ما به دردش می‌خورد و هرکس نافرمانی خدا را بکند، ولایت ما هیچ به درد او نمی‌خورد. وای بر شما مغرور نشوید.»

امام جمعه اصفهان بیان کرد: نفس و جان و همه توفیقات ما از سوی خداست و هیچکس به وسیله عملش در بهشت نمی رود بلکه همه از فضل خداوند است.

و ی تصریح کرد: بنا بر روایتی از امام صادق (ع)خداوند به حضرت داود (ع) فرمود که معصیت‌کاران را بشارت بده و صدیقین را بترسان، حضر ت داود (ع)گفت: خدایا چطور این کار را بکنم؟ فرمود :گنهکاران را بشارت بده و بگو خدا غفار است و صدیقین را بفهمان که اگر بخواهم حساب و کتابی برای شما باز کنم، به این راحتی احدی از شما وارد بهشت نمی‌شوید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت و ارزش فعالیت در راستای تعظیم شعائر الهی گفت: آنچه که تشیّع را تا برهه کنونی حفظ کرده و ادامه داده، همین هیئات مذهبی و همین عزاداری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه هیئت داری و مداحی کاری ارزشمند است، خاطرنشان کرد: هر چه به ظهور  نزدیک می‌شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می شوند؛ هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیئت را دارد، نهادینه شده باشد.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: توجه به نماز اول وقت، نماز جماعت، تعظیم شعائر الهی در هیئت، جذب جوانان در مسیر الهی از ویژگی‌های یک هیئت موفق است. به محض شنیدن صدای اذان باید مراسم هیئت تعطیل و همه برای نماز آماده شوند؛ این یکی از مسائل مهم و اساسی است که در استان اصفهان باید به یک الگو تبدیل شود.

هشدار امام جمعه اصفهان نسبت به عوارض تک‌فرزندی/ ‌بچه‌ها در آینده دچار مشکلات روحی می‌شوندامام جمعه اصفهان: قضات برای احقاق حق مردم، تلاش و جدیت داشته باشندامام جمعه اصفهان: دشمن برای جدا کردن نسل جوان از انقلاب دست و پا می‌زند

مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ایام دهه امامت و ولایت به نقش هیئات مذهبی و مردمی سازی تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی از جنس مردم هستند و در ارتقای سطح فرهنگ دینی و حضور موثر در فعالیتهای اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق (ع) افزود: بر اساس بیان حضرت، ولایت ائمه علیهم السلام در سرشت شیعیان عجین گشته است و با خوشی آنان خوشحال و با ناراحتی آنان ناراحتند.

انتهای پیام/163/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت ستاد نماز جمعه هیئت ستاد نماز جمعه امام جمعه اصفهان هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد