Web Analytics Made Easy - Statcounter

عد از لغو قانون سقط جنین در آمریکا موسوم به پروندۀ Roe v. Wade (رو علیه وید) توسط دادگاه عالی این کشور تقاضا برای خرید آنلاین دارو و خدمات مرتبط با سقط جنین در این کشور افزایش یافت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، بعد از لغو قانون سقط جنین در آمریکا موسوم به پروندۀ Roe v. Wade (رو علیه وید) توسط دادگاه عالی این کشور تقاضا برای خرید آنلاین دارو و خدمات مرتبط با سقط جنین در این کشور افزایش یافت و افراد زیادی به دنبال ارائه دهندگان خدمات قابل اعتماد در فضای مجازی می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترافیک تولید شده در بستر پلتفرم‌های سقط جنین از راه دور طی چند روز گذشته به شدت افزایش یافته است تا جایی که آمارها حاکی از رشد 456 درصدی استفادۀ مردم از این سرویس‌ها است. داده‌های موجود بر بستر Similarweb نشان می‌دهد که طی ماه ژوئن میزان بازدید وب آن‌ها به 5.3 میلیون رسیده است، امری که ارائه دهنده‌های مجازی قرص‌های سقط جنین را وادار به افزایش امکانات زیرساختی خود کرد.

بر اساس اطلاعات موجود در Similarweb، روز 24 ژوئن که رای دادگاه آمریکا منتشر شد، میزان بازدید از سرویس‌های مجازی سقط جنین در آمریکا فقط طی یک روزه به عدد 436727 افزایش یافت که 2585 درصد رشد نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد، جالب است که روز بعد نیز این آمار بار دیگر 50 درصد رشد کرد.. 

برخی از پلتفرم‌هایی که طی این روزها با افزایش شگف‌آور مراجعه روبرو شدند، عبارتند از؛ Choix، Hey Jane و Just the Pill است که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند، هدف آن‌ها به زنان در تعداد محدودی از ایالت‌ها نسخه‌های سقط جنین را از طریق پزشکی از راه دور و از طریق پست تحویل دهند.

بر اساس گزارش CNN، از زمانی که دادگاه عالی آمریکا رای به ابطال مجوز سقط چنین و پروندۀ Roe v. Wade داد، پلتفرم Choix شاهد جهش 600 درصدی در ترافیک وب بوده است همچنین در کمتر از چهار روز پس از اعلام این رای، Just The Pill بیش از 260 درخواست قرار ملاقات آنلاین داشت که طبق گفته شرکت، حدود 20 تا 25 مورد در روز افزایش یافته است به علاوه سرویس هی‌جین شاهد افزایش ترافیک سایت تقریبا تا ده برابر و تقاضای بیماران بیش از دو برابر در مقایسه با میانگین مشابه ماه گذشته بود. آنطور که این شرکت اعلام کرده است، استارت آپ قرص سقط جنین روزانه 25 برابر بیشتر از 15 ماه پیش مراجعه کننده دارد.

سامانه Carafem به عنوان پلتفرمی که برای مردم نوبت پزشکی آنلاین و قرص‌های سقط جنین از طریق پست تأمین می‌کند، بعد از اجرای این قانون با افزایش دوبرابری ترافیک وب مواجه شده است.

موسسه گاتماچر به عنوان سازمانی تحقیقاتی که سال 2000 از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز فعالیت گرفته است، طی گزارش از انجام نیمی از سقط جنین‌های کشور آمریکا به وسیلۀ قرص‌‌های سقط جنین خبر می‌دهد که جای تأمل دارد.

آنچه در مجموع مبرهن است، همراه نبودن بخشی از مردم آمریکا با این قانون است به همین جهت خرید قرص‌های سقط چنین از سامانه‌های مجازی با رشد بسیار چشم‌گیری همراه شده است.

دربارۀ این مسئله Sneha Pandey، تحلیلگر متخصص داده‌های شرکت Similarweb، گفت: «در طول سال گذشته، ما شاهد رشد پلتفرم‌های ارائه دهندۀ خدمات سقط جنین مجازی بوده‌ایم که اکنون مهمترین بستر مواجهه منفی با دستور جدید دادگاه عالی آمریکا هستند، بسیاری از ایالت‌ها در حال حرکت به سمت ممنوعیت همه اشکال سقط جنین هستند از جمله 19 ایالت که قبلاً سقط‌طب مجازی را ممنوع کرده‌اند اما فکر می‌کنم تا مادامی که این شرکت‌ها به صورت مجازی در حال فعالیت هستند، اجرای ممنویت کامل بسیار دشوار باشد»

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سقط جنین علم و فناوری مرگ دادگاه آمریکا لغو آنلاین قرص محدود پلتفرم ایالت متحده قرص سقط جنین مراقبت های پزشکی دادگاه عالی وید سقط جنین دادگاه عالی سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم