Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دوشنبه‌شب دو انفجار پیاپی در میدانی نفتی «العمر» در شرق دیرالزور، جایی که نیروهای اشغالگر آمریکا از آن به عنوان پایگاه نظامی خود استفاده می‌کنند، به وقوع پیوست.

یک منبع امنیتی نزدیک به ائتلاف آمریکایی مدعی شد که این انفجارها در حین تمرینات نظامی نیروهای ائتلاف و عناصر «قسد» رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر، برخی از فعالان سوری در شبکه‌های اجتماعی عنوان کردند که این انفجارها ناشی از حملات مقاومت مردمی در سوریه بوده است.

فعالان سوری تأکید کردند که با وقوع این انفجارها، دود غلیظی برخاست و زبانه‌های آتش شعله‌ور شد و همزمان بالگردهای آمریکایی بر فراز دود و آتش به پرواز درآمدند.

میدان نفتی العمر که اکنون به پایگاه غیرقانونی آمریکا و محل استقرار نیروهای اشغالگر آمریکا تبدیل شدده است، بزرگترین میدان نفتی سوریه است که در استان دیرالزور واقع در شرق این کشور قرار دارد.

شبه‌نظامیان «قسد» به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند و نفت سوریه را سرقت و از گذرگاه‌های مرزی سوریه به خاک عراق منتقل می‌کنند.

نیروهای آمریکا صبح دوشنبه 55  نفتکش حامل ده‌ها تن نفت سرقت‌شده سوریه را از طریق گذرگاه المحمودیه در الحسکه به خاک عراق انتقال دادند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دیر الزور انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز بامداد امروز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت.

سید حمید حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه