Web Analytics Made Easy - Statcounter

احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد در استان اردبیل بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته، فهرست بندی شده و از مجموع 82 واحد قابل احیا در استان، احیای 70 تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است.

به گزارش ایران آنلاین، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جریان بازدید خبرنگاران از چند مجموعه صنعتی استان گفت: بخش تولید و صنعت، سهم بزرگی در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار دارد؛ بر همین اساس، در سه ماهه نخست امسال توانستیم، 43 واحد تولیدی راکد را احیا و به چرخه تولید بازگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رامین صادقی با اشاره به اینکه بر اساس لیست بیمه‌شدگان، سال گذشته برای ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت اشتغال ایجاد شده است، افزود: اکنون، یکهزار و ۱۷۶ واحد تولیدی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری معتبر دارند که از میان آنها ۹۹۰ واحد در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند.
وی با یادآوری اینکه پیش بینی می‌شود با برنامه‌ریزی لازم برای افتتاح طرح‌های صنعتی و تولیدی در حال احداث، امسال برای 19 هزار نفر در واحدهای جدید ایجاد شغل شود، تصریح کرد: اکنون۲۷۰ پروژه صنعتی و تولیدی در سطح استان وارد فاز اجرایی شده‌ که پیشرفت فیزیکی بین ۵ تا ۹۰ درصد دارند؛ طبق برنامه‌ریزی‌ها، همه این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسند که با افتتاح آنها، اشتغال استان دچار تحولات بنیادین خواهد شد.
وی در ادامه از ارائه تسهیلاتی برای صنوف و واحدهای تولیدی وصنعتی خبر داد و گفت: امسال با بخشنامه وزارت صمت از محل تسهیلات رونق تولید، تسهیلاتی برای صنوف تولیدی در نظر گرفته شده که قطعاً در افزایش ظرفیت تولید آنها اثرگذار خواهد بود.
این مسئول، افزایش تولید محصولات داخلی و جلوگیری از واردات را از رویکردهای مهم وزارت صمت عنوان کرد و ادامه داد: واحد تولیدی آذر عرش که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های «ال‌. ای‌. دی» و باندهای ایستاده فعالیت می‌کند، نمونه ای از تلاش صنعتگران کشورمان در رفع نیاز کشور به قطعاتی مانند موس و کیبورد است که ارزآوری نیز به دنبال داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه کارخانه طنین پیک سبلان را که از تولیدکنندگان بزرگ توپ‌های ورزشی در سطح کشور است و همینطور کارخانه سیمان این استان را از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگی دانست که علیرغم شرایط دشوار ناشی از تحریم‌ها توانسته‌اند با تکیه بر توان داخلی با حداکثر ظرفیت به کار خود ادامه دهند.
وی، ضمن مثبت ارزیابی کردن حرکت رو به جلوی واحدهای تولیدی کوچک استان و همینطور افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی بزرگ، گفت: استان اردبیل در زمینه تولید چندین محصول صنعتی به قطب کشور تبدیل شده که کارخانه سیمان از آن جلمه است؛ همچنین توانستیم در زمینه سنگ‌های تزیینی و محصولات بتنی سبک وزن، سرآمد باشیم و مهمتر اینکه اکنون تنها واحد تولید‌کننده شیرآلات صنعتی کشور با تولید سالانه سه میلیون محصول هستیم که علاوه بر تأمین نیاز 50 درصدی بازار داخلی، به بازارهای اروپایی نیز راه یافته‌ایم.
این مسئول در ادامه حرکت به سمت تولیدات صادرات محور مبتنی بر بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری را از اهداف مهم اداره‌کل صمت عنوان کرد و ادامه داد: تولید محصولات صادرات‌محور از اهداف مهم ماست و برای اینکه بتوانیم به این واحدها کمک کنیم، تیمی متشکل از کارشناسان در سازمان صمت مستقر شده که موارد را بررسی می‌کند که مجموع اقدامات انجام شده منجر به افزایش دوبرابری صادرات کالا از این استان طی یکسال گذشته شده است؛ بطوریکه صادرات کالا از استان اردبیل به رقم ۵۱۶ میلیون دلار رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته بیشتر تمرکز استان بر تولید و صادارت محصولات کشاورزی بود،تصریح کرد: اما امروز توجه به تولیدات صنعتی از جمله میلگرد، شمش، انواع محصولات پلاستیکی و ...با هدف صادرات از برنامه‌های مهم سازمان صمت استان اردبیل است که خوشبختانه با تلاش مسئولان و مشارکت فعال سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به نتایج خوبی نیز دست یافته‌ایم.
وی تشکیل مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های خدمت‌رسان و همینطور تلاش برای گره گشایی از مشکلات بانکی واحدهای صنعتی و کمک به رفع مشکلات مربوط به فقدان سرمایه در گردش را از اقداماتی دانست که در راستای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.
صادقی درباره مشکلات کارخانه پارچه سبلان نیز گفت: در حال حاضر تلاش‌هایی در جریان است تا با طی مراحل قانونی درنهایت مشکلات سبلان پارچه برطرف شود و کارگرانی که از کار تعلیق شده بودند، دوباره به کارخانه بازگردند.
وی در پایان یادآور شد که تمام طرح های توسعه اداره کل صمت استان اردبیل همسو با وزارتخانه پیوست زیست محیطی دارد.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واحدهای تولیدی استان اردبیل واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین