Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه عملیات حج تمتع، همه زائران کشورمان در مکه مکرمه حضور دارند و هر روز تعداد زائران خانه خدا بیشتر می‌شود، به طوری که اکنون همه زائران حج تمتع در مکه مکرمه حضور دارند.

زائران در مسجدالحرام در آستانه حج تمتع

حضور یک میلیون زائران حج تمتع در مکه مکرمه

امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع شده‌اند و مکه مکرمه پس از ۲ سال در این ایام شاهد حضور میلیونی زائران برای انجام مناسک حج ۱۴۴۳ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توقف سیستم حمل و نقل درون شهری مکه

با توجه به برنامه‌ریزی سعودی‌ها، از روز گذشته حمل و نقل درون شهری متوقف شده است و زائران در هر نقطه از مکه مکرمه باید به صورت پیاده به سوی مسجدالحرام حرکت کنند. این اقدام به منظور آماده‌سازی سیستم حمل و نقل برای انتقال زائران به مشاعر مقدسه صورت می‌گیرد.

آماده‌سازی ۱۶ قطار برای انتقال زائران حج همه کشورها

البته امسال قطار مشاعر به صورت گسترده‌تر از سال‌های گذشته فعال شده و در هر ساعت امکان انتقال ۷۲ هزار زائر را دارد. به گفته مسئولان سعودی، ۱۶ قطار امسال برای انتقال زائران حج تمتع به مشاعر مقدسه راه‌اندازی شده که در مسیر ۹ ایستگاه در نظر گرفته شده است.

همچنین امسال همه زائران کشورهای مختلف می‌توانند از این قطار استفاده کنند. این امر در حالی است که سال‌های گذشته فقط زائران برخی کشورها با قطار مشاعر منتقل می‌شدند.

آماده‌سازی قطار مشاعر برای انتقال زائران حج ۱۴۴۳

توقف سیستم حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه تا ۱۴ ذی‌الحجه ۲۲ تیرماه یعنی پایان مناسک حج تمتع ادامه دارد.

به گزارش فارس، در سال‌های گذشته زائران ایرانی از قطار مشاعر استفاده نمی‌کردند و عربستان برای تعداد محدودی از زائران این امکان را فراهم کرده بود. اما امسال به نظر می‌رسد که با توجه به کاهش تعداد زائران حج نسبت به سال‌های گذشته، استفاده از قطار مشاعر بدون محدودیت است و همه زائران کشورها می‌توانند با قطار مشاعر منتقل شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج تمتع حج 1401 مکه حمل و نقل درون شهری برای انتقال زائران سیستم حمل و نقل سال های گذشته مکه مکرمه همه زائران زائران حج حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطارهای تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطارها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطارهای خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطارهای عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطارها با کندی انجام می‌شود.

باتوجه به حذف قطارهای تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطارهای تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

کد خبر 6092148

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد