Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@00:12:26 GMT

مصر به ایران پیام تسلیت ارسال کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۰۱۲

مصر به ایران پیام تسلیت ارسال کرد

به گزارش قدس آنلاین، «احمد حافظ» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر جان باختن شهروندان ایرانی در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان را تسلیت گفت.

بنابر گزارش بامداد امروز (سه‌شنبه) روزنامه «الیوم السابع»، احمد حافظ گفت: «ما تسلیت و همدردی صمیمانه خود را در پی جان باختن [تعدادی از شهروندان ایرانی] در زلزله استان هرمزگان در جنوب ایران را ابراز می‌کنیم؛ زلزله‌ای که باعث جان باختن و جراحت تعدادی از شهروندان در آنجا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

طبق گزارش الیوم السابع، سخنگوی وزارت خارجه مصر که این پیام را در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرده، در ادامه برای تمام آسیب‌دیدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

ساعت ۰۲: ۲ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر حوالی بندر «خمیر» در استان هرمزگان را لرزاند که در پی آن تعدادی از شهروندان ایرانی جان خود را از دست دادند.

پیش از این، وزارت خارجه کویت و مقامات ارشد اماراتی نیز در پیامی جان باختن و جراحت شماری از شهروندان ایرانی را تسلیت گفته بود.

مصر در حالی با مردم ایران ابراز همدردی کرده است که منابع این کشور اخیرا خبر دادند تشکیلات نظامی مصر و ساختار سیاسی آن در سلسله نشست‌هایی مخالفت خود را با هرگونه درگیری نظامی با ایران ابراز کرده است.

منابع مذکور به روزنامه «العربی الجدید» در این ارتباط خبر دادند که عده‌ای از سران نظامی ارشد مصر صراحتا در چند نشست نظامی در این کشور با ورود به هر گونه مداخله نظامی مستقیم با ایران مخالفت کرده‌اند

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران مصر ایران و مصر زلزله هرمزگان شهروندان ایرانی جان باختن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی

فرمانده انتظامی استان کردستان با تسلیت شهادت شهید "فرزین بلیان " از نیروهای مرزبانی در منطقه مرزی بانه، گفت: بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت. - اخبار استانها -

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تسلیت شهادت احدی از کارکنان وظیفه مرزبانی استان کردستان، اظهار داشت: این واقعه تلخ و جنایتکارانه در به شهادت رساندن مرزبان عزیزمان "فرزین بلیان" در منطقه مرزی بانه همه ما را اندوهگین و بار دیگر اوج قساوت و کینه دشمنان این مرز و بوم مقدس را برملا ساخت. 

وی با اشاره به فرموده قرآن «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» گفت: خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده (ای پیامبر) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. شهدا همواره زنده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به توطئه‌های دشمنان در برهم زدن امنیت کشور تصریح کرد: عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

وی بیان کرد: امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی‌ادعایست که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیورمردان مرزبانی همچون شهید «بلیان» شاهدی بر این ادعا است.

آزادی عنوان کرد: اینجانب ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی و آرزوی سلامتی کامل برای مجروحان این حادثه تلخ، شهادت مظلومانه این مرزبان دلیر و شجاع را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی)،  پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهیدپرور و انقلابی استان کردستان و کرمانشاه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود