Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر مهبودی روز سه شنبه در نشست با مدیران بهداشتی استان بوشهر افزود: بیماری تب کریمه کنگو در همه آفریقا، منطقه بالکان، خاورمیانه و آسیا به صورت بومی وجود دارد و در کشور ایران هم هر سال شاهد تعدادی مورد مثبت هستیم.

وی اهمیت این بیماری را در سرعت بالای انتشار در زمان انتقال انسان به انسان دانست و اظهار کرد: مرگ‌ و میر در بیماری تب کریمه کنگو بین ۱۰ تا ۴۰ درصد در بین موارد مبتلا به بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بهداشتی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان حاضر واکسنی برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو وجود ندارد بنابراین تنها راهِ کاهش بروز بیماری در انسان‌ها، بالا بردن آگاهی درباره عوامل خطر و آموزش درباره اقدامات لازم برای کاهش تماس با ویروس عامل بیماری است.

مهبودی گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که به طور معمول از طریق نیش کنه آلوده به انسان منتقل می‌شود؛ این بیماری همچنین می‌تواند از طریق تماس با بافت دام آلوده در حین ذبح یا مدت‌زمان کوتاهی بعد از آن باعث ابتلای انسان شود.

وی ادامه داد: تماس نزدیک با یک فرد بیمار به دلیل وجودِ ویروس در تمام ترشحات بدنِ این فرد از جمله خون، ادرار، مدفوع و استفراغ، این امکان وجود دارد که انتقال انسان به انسان بیماری رخ دهد.

این کارشناس بهداشتی اظهار کرد: اگر در مناطقی هستید که کنه وجود دارد لازم است از لباس‌های دارای آستین، پاچه بلند و به رنگ روشن برای تشخیص کنه روی لباس و پیشگیری از گزش استفاده شود.

وی بازدید مرتب لباس‌ها و پوست، پس از حضور در مکان زندگی حیوانات و در صورت مشاهده کنه، برداشت آن به روش صحیح و همچنین از بین بردن کنه در اسطبل‌ها را توصیه کرد.

مهبودی تأکید کرد: پوشیدن دستکش و لباسِ محافظ در زمان تماس با حیوانات بویژه در زمان ذبح و قرنطینه دام‌ها قبل از ورود به کشتارگاه یا استفاده از آفت‌کش‌های مجاز ۲ هفته قبل از ورود دام به کشتارگاه ضروری است.
 

برچسب‌ها بوشهر دانشگاه علوم پزشکی سلامت و بهداشت تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی سلامت و بهداشت بوشهر دانشگاه علوم پزشکی سلامت و بهداشت تب کریمه کنگو بیماری تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روز‌های ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روز‌های ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده که می‌باید، به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، محمد حسیوند پناهی

۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی، مهدی محسن نژاد، پویا ناصرپور

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی، محمد مهدی کشتکار

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، حجت رضایی

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی، علی دارابی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، غلامرضا فرخی، محمدرضا مختاری

۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی فر، شاهین بداغی

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، محمد حسین محمودی، بهروز هدایت

۹۷ کیلوگرم: محمد هادی ساروی، شایان حبیب زارع، حسین بالی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر، مهرداد کلیوند

سرمربی: حسن رنگرز
مربیان: حسن حسین زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت پور، فرزاد ایمانعلی زاده

ماساژور: جمال حق پناه

بدنساز: دکتر بهمن میرزایی

مربی یوگا: مالک نامی

دکتر روانشناس: خسرو حمزه

سرپرست: امید شایگان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام