Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت استان به عنوان اراضی ملی در سامانه ثبت اسناد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، علیرضا نصرآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان خراسان جنوبی 15 میلیون و 70 هزار هکتار مساحت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از این مقدار 14 میلیون و 600 هزار هکتار به عنوان اراضی ملی در سامانه ثبت اسناد ثبت شده و تاکنون برای 13 میلیون و 300 هزار هکتار دفترچه تک برگ صادر شده است.

وی افزود: در مجموع  برای 96 درصد از اراضی ملی استان طرح کاداستر انجام شده است و بقیه اراضی نیز باید تا پایان شش ماهه اول امسال تعیین تکلیف شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین: دستگاه‌های دولتی اراضی خود را در سامانه کاداستر ثبت کنند

بروز خطای انسانی در صدور "اسناد کاداستری" یعنی تشدید اختلاف و درگیری شهروندان! + سند تهیه نقشه‌های کاداستر شهری، روستایی و زراعی امسال به نتیجه می‌رسد

نصرآبادی با اشاره به طرح‌های تثبیت شن های روان در کانون‌های بحرانی استان گفت: عملیات مراقبت و آبیاری بیش از 8 هزار هکتار از عرصه های نهالکاری شده در سال 98-99 آغاز شده است.

وی افزود: این مراقبت و آبیاری تا پایان شهریور ماه امسال طی چند مرحله با اعتبار 16 میلیارد تومان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است و دارای 35 کانون بحرانی فرسایش بادی با بیش از دو میلیون هکتار مساحت  است که در بیشتر آنها پدیده  گرد و غبار را شاهد هستیم.

نصرآبادی عنوان کرد: خشکسالی‌های بلند مدت، تغییر اقلیم، برخی فعالیت‌های انسانی و چرای بی‌رویه دام باعث کاهش شادابی و پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی و به دنبال آن افزایش بیابان زایی و بروز گرد و غبار می‌شود.

وی یکی از راه‌های مقابله با این پدیده را ایجاد بادشکن‌های طبیعی دانست که در واقع نوعی مانع در مسیر جریان باد بوده که با کاهش سرعت باد و یا ایجاد انحراف در مسیر باد از خسارت به گیاهان زراعی و باغی و همچنین آسیب به خاک تا حد زیادی می‌کاهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: احداث بادشکن های غیر زنده با شاخه‌های درختان و درختچه‌ها و الوار و همچنین مصالح ساختمانی یکی از شیوه‌های رایج در کاهش خسارت هاست که تاکنون توانسته‌ایم این نوع بادشکن را در 577 کیلومتر از مساحت بیابانی استان اجرا کنیم.

نصرآبادی اضافه کرد: علاوه بر این در نزدیک مزارع و روستاها 381 کیلومتر بادشکن زنده اجرا شده که تاثیر بسیاری در کاهش گرد و غبار و جلوگیری از  انباشت ماسه‌های روان در کنار مزارع و منازل روستاییان دارد.

وی گفت: یک شبکه بادشکن تا حد زیادی از فرسایش بادی جلوگیری کرده و خسارتی که در اثر مسائل مکانیکی بادی ممکن است ایجاد شود را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ 252/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد