Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اولویت اصلی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور را ارتباط و تعامل اقتصادی، فرهنگی، علمی و تجاری با کشورهای همسایه عنوان کرد. - اخبار استانها -

مهدی صفری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند انتقال پول را یکی از مشکلات‌ صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: ‌به هیمن منظور از چندی پیش ‌تهاتر را اغاز کردیم که برای کشور پاکستان از دو ماه گذشته تهاتر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خود را موظف می‌دانیم ‌صادرات دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهیم، افزود: براساس تاکیدات رئیس جمهور، بر افزایش تجارت با کشورهای همسایه متمرکز شده‌ایم‌.

بازارچه‌های مرزی پاشنه آشیل توسعه صادرات در استان ایلام / فعالیت تجار در بازارچه‌های مرزی تسهیل می‌شودصادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان 70 درصد رشد داشته استهوشمندسازی مرزها با ‌حس‌گرها/ واگذاری ‌مدیریت کامل بازارچه‌های مرزی به مرزبانی

صفری با اشاره به سفر‌ رؤ‌سای جمهور‌ کشورهای مختلف به ایران در یک ماه اخیر تصریح کرد: ‌با ورود هر رئیس‌جمهوری به کشورمان، زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال دولت برای توسعه به افغانستان و رونق صادرات از مرزهای خراسان جنوبی چه برنامه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: گفت: در‌ ارتباط با توسعه تجارت با افغانستان، اراده ایران بر این است که در بخش اقتصادی با این کشور کار کنیم و قطعا این همکاری ‌در منطقه  امنیت‌آفرین خواهد بود.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار تسنیم درباره وضعیت بازارچه‌های مرزی و نقش آنها در توسعه اقتصادی استان‌های مرزی تاکید کرد: افزود: این بازارچه‌ها برای دولت اهمیت فراوانی دارد و تاکید رئیس جمهور بر بازگشایی تمامی بازارچه‌های مرزی ‌است و به دنبال تقویت ‌آنها هستیم.

وی با بیان اینکه در این راستا و برای توسعه همکاری با کشور پاکستان، چهار بازارچه مرزی را بازگشایی کردیم، اظهار داشت: به زودی در تمامی این بارارچه‌ها ‌ایکس‌ری نصب خواهد شد تا جلوی هرگونه تخلف و قاچاق را بگیریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اولویت اصلی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور را ارتباط و تعامل اقتصادی، فرهنگی، علمی و تجاری با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: تمرکز خراسان جنوبی ‌نباید تنها در زمینه سرمایه‌گذاری و مسائل تجاری با کشور افغانستان نباشد و ‌همانند خراسان رضوی در زمینه صادرات تمرکز خود را به کشورهای دیگر نیز لحاظ کند و ما نیز آمادگی داریم خراسان جنوبی را برای ورود به بازار کشورهای مختلف حمایت و کمک کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس و آسیای مرکزی و حتی آفریقا می‌تواند بازارهای خوبی برای کالاهای استان خراسان جنوبی باشد، اضافه کرد:‌ معادن خراسان جنوبی ثروت بالایی دارد که قزاق‌ها، ازبک‌ها و تاجیک‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند و ما هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/254/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازارچه های مرزی کشورهای همسایه خراسان جنوبی رئیس جمهور بازارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد