Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت:تا پایان مهرماه امسال مشکلات طرح هادی در یکهزار و ۱۱۳ روستای خراسان رضوی برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، علی قربانی ظهر امروز در همایش دهیاران شهرستان مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارداشت: بیش از دو هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار در خراسان رضوی وجود دارد که تا پایان مهرماه مشکلات طرح هادی در یکهزار و 113 روستا رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:یکی از مهمترین دلایلی که منجر به عدم  ماندگاری مردم در روستا‌ها شده، نبود اشتغال است؛ در روستاها شغل پایدار دامداری و کشاورزی وجود دارد اما باید در کنار آن از شغل‌های مرتبط و مکمل هم ایجاد شود.

5800 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی تخصیص یافت مجلس لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری ها را اصلاح کرد وزیر کشور با تاسیس 45 دهیاری جدید در استان هرمزگان موافقت کرد

معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور عنوان کرد: اگر قرار باشد روستاها را آباد کنیم و مشکل اشتغال روستاییان حل شود باید از توان و ظرفیت خود روستا و روستاییان استفاده کرد . شما دهیاران باید قدرت تجمیع و بسیج کردن مردم روستا را داشته باشید.

قربانی گفت: برای توسعه اشتغال در روستا‌ها اعتبار 1.5 میلیون دلار از خزانه ملی دریافت شد، اما متاسفانه این اعتبار تاثیری در ماندگاری و مهاجرت معکوس مردم به روستا‌ها نداشت.

وی تصریح کرد:متاسفانه بسیاری از قوانین در روستا‌ها اجرا نشده و دلیل آن هم نبود مدیریت یکپارچه بوده است به طوری که  تاکنون 265 هزار میلیارد تومان اعتبار به روستا‌ها اختصاص داده شده، اما به دلیل وجود مشکلات متعدد اتفاق خاصی نیفتاده است.

معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور با بیان این مطلب که یکی از مشکلات ما توزیع نامتوازن اعتبارات در دهیاری‌ها است گفت: اگر بودجه و اعتبارات روستاها به صورت متوازن توزیع شود  بدون شک شاهد اتفاقات خوبی در روستاها خواهیم بود  چرا که بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند در روستای اجدادی خود زندگی کنند اما به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند که این خود نیز مشکلات گسترده‌ای را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری ها دهیاری ها روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند