Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، « یاور محمدی» روز سه شنبه در اولین شورای مهارت استان کرمانشاه که با حضور معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه تشکیل شد، افزود: از میان ۹۸ هزار نفر بیکار استان، ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد آنها دانش آموخته دانشگاه هستند که بدلیل عدم مهارت عملی، نمی توانند شغل پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است، یکی از دلایل اصلی آن را عدم آموزش مهارتی و عملی دانش آموختگان عنوان کرد.

محمدی در ادامه نرخ بیکاری مردان استان را ۱۴ درصد و زنان را ۱۹ درصد عنوان کرد.

در استان کرمانشاه ۱۰ درصد مشاغل را می توانیم پوشش مهارتی دهیم     

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۹ مرکز فنی حرفه ای و ۱۲۰ مرکز آموزشی دولتی و ۲۸۰ مرکز آموزش آزاد گفت: ما در استان از پنج هزار رسته شغلی که وجود دارد، فقط می توانیم ۱۰ درصد را پوشش مهارتی بدهیم.

محمدی با بیان اینکه ۷۵ درصد دوره های مهارتی استان در بخش خدمات است گفت: ۲۰ درصد آن در حوزه صنعت و پنج درصد در حوزه کشاورزی است در حالی که ۳۲ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و این عدم توازن دوره های مهارتی یکی اشکالات مهم ایجاد شغل در کرمانشاه است.

این مقام مسئول یکی دیگر از مشکلات استان در توسعه مهارت شغلی را عدم توزیع مراکز آموزشی دانست و بیان داشت: بیشتر مراکز در مرکز استان تجمیع شده و شهرستان ها بویژه مرزی و دارای پتانسیل و ظرفیت شغلی مانند پاوه و دلاهو و سرپل ذهاب ما با کمبود مراکز مهارت آموزی و همچنین مهمتر از آن آموزش رشته های شغلی جدید و متنوع روبرو هستیم.

سالیانه ۳۵ هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کرمانشاه آموزش می بینند

وی در ادامه با بیان اینکه سالیانه بیش از ۳۵ هزار نفر دوره در مراکز و دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان آموزش می بینند، بیشتر این آموزش ها را مربوط سربازان خدمت وظیفه، زندانی ها، کارگران ساختمانی، صنوف و صنایع، دانش آموزان و دانشجویان اعلام کرد و گفت: ۶۸ درصد دوره های مهارتی مربوط به مشاغل شهری و ۳۲ درصد روستایی است.

یاوری در پایان با اشاره به سند نفت وگاز استان کرمانشاه گفت: وزارت نفت با سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار مورد نیاز این پروژه ها که ۷۳ هزار میلیارد تومان بار مالی آن برآورد شده تفاهم نامه امضا کرده و یکی از مهم ترین ماموریت های اداره کل فنی و حرفه ای استان تحقق این هدف است.

برچسب‌ها بیکاری مهارت اموزی کرمانشاه نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری مهارت اموزی کرمانشاه بیکاری مهارت اموزی کرمانشاه نرخ بیکاری فنی و حرفه ای استان استان کرمانشاه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد

در حکمی از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به عنوان مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد

به گزارش ایسنا، با حکمی از سوی علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به‌عنوان مدیر کل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی و متناسب با جایگاه حاکمیتی و شرح وظایف مصوب سازمان، با رویکرد فناورانه و تحول‌آفرینی، به افزایش بهره‌وری و کارآمدی فعالیت‌های آن مجموعه در راستای تحقق اهداف سازمان علی‌الخصوص حوزه استانداردسازی و نظارت عالیه بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور، اهتمام داشته باشید.»

به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی پیش از این، مسئولیت‌هایی چون رئیس اداره نظارت و کنترل سیستم اطلاعات جغرافیایی، معاون اداره کل نظارت و کنترل فنی، سرپرست اداره کل نظارت و کنترل فنی، رئیس اداره سفارش‌ها و قراردادها و مدیر خدمات فنی سازمان نقشه‌برداری کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر