Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی درباره ضرورت حمایت از صنایع دریایی و دریانوردی با اشاره به اینکه مقوله اقتصاد دریاپایه، محور اقتصادی هر کشور ساحلی به شمار می‌رود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مقوله اقتصاد دریاپایه و توسعه، گسترش و رشد شهرها و جغرافیای ساحلی تاکید ویژه‌ای داشته‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را در راستای تحقق این فرمایشات به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه توسعه مقوله اقتصاد دریاپایه باید بیش از پیش رشد کنیم و گام برداریم به همین منظور سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی خود را ملزم می‌داند در راستای حمایت از صنایع دریایی و دریانوردی به صورت جدی و مؤثر گام بردارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی، بیان کرد: این سازمان در حوزه کشتی‌سازی، توسعه کریدور شمال جنوب، گسترش و توسعه ناوگان مسافری دریایی، ایمنی دریا، توسعه حمل ونقل دریایی و… گام‌های مؤثر و مثبتی بر می‌دارد و وجوه اداره شده خود را در همین مسیر سوق داده است.

علی‌نازی با تاکید بر اینکه ارتباط هرچه بیشتر با همسایگان شمالی و حاشیه خلیج فارس در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و در این رابطه به سوی برنامه‌های عملیاتی گام برخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مسیر خود را از وضعیت تفاهم‌نامه و توافقنامه به سمت عملیاتی شدن برنامه‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی بین‌المللی دریایی تغییر داده‌ایم تا بتوانیم گام مؤثری به سوی صادرات برداریم.

وی در خصوص طرح تحول صنایع دریایی و اضافه شدن ناوگان جدید به حمل‌ونقل دریایی کشور، اظهار داشت: این طرح در راستای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل دریایی است و سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد و حداکثر حمایت را در دستورکار دارد تا بتوانیم ناوگان مسافری و حمل‌ونقل باری ایمن را در کشور داشته باشیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: شناورهای رو-رو در دریای خزر و شناورهای باری در خلیج فارس جز شناورهای هدف سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری و طرح تحول صنایع دریایی هستند.

کد خبر 5531863 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سازمان بنادر و دریانوردی ساخت کشتی کریدور شمال جنوب شناور مسافری کشتی رو رو بورس زلزله هرمزگان بیمه تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی بانک مرکزی وزارت نفت روسیه سازمان توسعه تجارت بانک مرکزی ایران رستم قاسمی میدان نفتی آزادگان علی اکبر محرابیان سازمان بنادر و دریانوردی صنایع دریایی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر