Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد، منابع مالی به دست آمده از جهان عرب بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است که نیمی از آن از مشارکت اخیر برزیل در اکسپوی دبی نشات می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در افتتاحیه نشست اقتصادی برزیل و کشورهای عرب در سائوپائولو گفت: بازار عربی سومین بازار بین‌المللی بزرگ برای برزیل پس از چین و آمریکاست و در سال ۲۰۲۱ میلادی تجارت میان برزیل و کشورهای اتحادیه عرب به رکورد بیش از ۲۴ میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد. صادرات برزیل به جهان عرب از ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی از چهار میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت. سال گذشته اصلی‌ترین شریک تجاری برزیل در آفریقا، الجزایر بود در حالی که مصر یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای گوشت برزیلی محسوب می‌شود.

بولسونارو همچنین به موضوع امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: روابط میان برزیل و جهان عرب شتاب بیشتری گرفته است.  

وی افزود: در زمانی که جامعه بین‌الملل به دنبال تلاش‌هایی برای تضمین امنیت غذایی جهان هستند، ارتباط میان برزیل و جهان عرب تقویت شده است. حتی چالش‌هایی که پاندمی کرونا برای ما به وجود آورد مانع ما برای ایفای نقش‌مان در تامین مواد غذایی نشد. امروز، برزیل بزرگ‌ترین صادرکننده پروتئین حلال در جهان است. علاوه بر صادرات مرغ و گوشت، صادرات شکر، سویا و گندم‌مان نیز در حال افزایش است. از سوی دیگر، ۲۶ درصد از کودهایی که برای صنایع کشاورزی برزیل لازم هستند، از سوی جهان عرب تامین می‌شوند.

بولسونارو تصریح کرد: مراکش همچنان یکی از تامین‌کنندگان اصلی کود برزیل پس از کانادا و روسیه است.

همیلتون مائورائو، معاون رئیس جمهور برزیل همچنین تاکید کرد: ۸۰ درصد از تجارت به بازارهای عرب، محصولات کشاورزی هستند در حالی که اصلی‌ترین اقلام واردات کودها و سوخت‌های معدنی هستند.

وی خواستار همکاری بیشتر با شرکای عرب به ویژه در بخش‌های تکنولوژی و سرمایه‌گذاری شد.

همیلتون مائورائو گفت: روابط با جهان عرب از سال ۲۰۰۳ میلادی افزایش یافته است. برزیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده پروتئین حلال در جهان تبدیل شده و تلاش می‌کند تا محصولات دیگری را که با رسوم و سنت اسلام همخوانی دارد، تولید کند.

چهارمین نشست اقتصادی برزیل-کشورهای عربی با حمایت اتاق بازرگانی کشورهای عربی-برزیل و با هدف تقویت روابط برزیل و ۲۲ کشور اتحادیه عرب برگزار شد که در آن هیات‌های تجاری از لبنان، امارات و اردن نیز در کنار دیگر کشورها در آن شرکت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برزيل بولسونارو اتحاديه عرب میلیارد دلار کشورهای عرب جهان عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد

دهم اردیبهشت در تقویم ایران به عنوان «روز ملی خلیج فارس» نام‌گذاری شده است؛ روزی که خلیج همیشه فارس از اشغال متجاوزان پرتغالی‌ خارج شد.

به گزارش ایسنا، به رغم وجود اسناد و نقشه‌های تاریخی معتبر در خصوص ایرانی بودن این خلیج در سال‌های اخیر برخی کشورهای عربی در صدد برآمدند تا با استفاده از کلماتی چون «خلیج عربی» نام این خلیج را تحریف کنند؛ تلاش‌های نافرجامی که همگی به یک سرنوشت مشترک یعنی شکست ختم شدند.

به این منظور ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که مروری است بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد. این ویدیو را مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد