Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:05:26 GMT

گروهای حساس از خانه خارج نشوند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۳۷۷۶

گروهای حساس از خانه خارج نشوند

مهدی خدابخشی با بیان اینکه شاخص کیفی هوای همدان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، به افراد سالمند، کودکان، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی و بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد که در این شرایط از منزل خارج نشوند.

به گفته او در چنین شرایطی انجام ورزش و فعالیت بدنی در فضا‌های باز شهری، دوچرخه و موتورسواری و پیاده روی نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود البته می‌توان از فضای سربسته برای ورزش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پایش آلودگی هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: استفاده از ماسک به مقدار محدودی در جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل بدن موثر بود که با توجه به فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ بیش از ۹۰ درصد افراد دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند.

خدابخشی بر ضرورت بستن در و پنجره ها، قرار دادن تهویه خودرو در حالتی که هوای آلوده بیرون وارد کابین نشود و خودداری همه افراد از حضور در فضای آزاد تا زمان بازگشت وضعیت به حالت عادی و پاک تاکید کرد.

او در ادامه از خانواده‌ها به ویژه بانوان خواست که هنگام آلودگی هوا از قرار دادن میوه و سبزیجات در فضای آزاد و پشت بام خانه با هدف خشک کردن آن، امتناع کنند.

مسئول پایش آلودگی هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به خیس بودن بافت میوه و سبزی آلودگی جذب میوه می‌شود بنابراین احتمال بروز بیماری‌های روده‌ای حین مصرف این قبیل میوه‌های خشک شده زیاد است.

خدا بخشی گفت: شستشوی مناسب مواد غذایی به خصوص میوه و سبزیجات پیش از مصرف نیز باید مورد توجه خانوار‌ها قرار گیرد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده‌های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلاینده های جوی شرایط ناسالم هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در خرمشهر با شاخص ۱۱۱ و در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی