Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جلسه کمیته مشترک صیانت از حریم مناطق ۵ و ۲۲ با حضور فرماندار تهران و شهرداران مناطق ۵ و ۲۲ و دادستان ناحیه ۵ تهران برگزار و در این جلسه بر عزم جدی مدیریت شهری و دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات ساخت و ساز در مراد آباد تاکید شد.

به گزارش ایسنا، شریفی شهردار منطقه ۵ تهران در این جلسه گفت: جلسه کمیته مشترک صیانت از حریم مستمرا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه امروز دارای سه دستور جلسه بود که یکی از آنها مرتبط با حریم منطقه ۵ و ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده پیرامون تخلفات ساخت و ساز در محله مرادآباد بود.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز تعاونی بیست گانه جهاد کشاورزی در محله مرادآباد، خارج از حریم شهر تهران قرار دارد، افزود: هیچگونه طرح تفصیلی پیرامون اراضی مورد بحث تعریف نشده و امکان ارائه مجوز ساخت و ساز نیز وجود ندارد. در طول زمان حقوق مالکانه ای برای افراد این تعاونی ایجاد شده که اکنون لازم است سازمان ها و ارگان های ذی ربط این موضوع را پیگیری‌ کنند.

شریفی با بیان اینکه سازمان ملی مسکن و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولیان امر باید نسبت به حل این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، تاکید کرد: شهرداری بر حسب وظایف ذاتی و قانونی خود، بارها قانون نظارت بر جلوگیری گسترش شهر تهران را چندین مرتبه اجرا و مکاتبات مکرری با کلیه ارگان ها در حریم داشته است و گزارش‌های آن را هم به مقام قضایی منتقل کرده است. دستور قضایی اخذ شده و در نهایت گزارشی از فرآیند اخذ دستور قضایی به جناب دادستان و مقام قضایی ارائه شد.


شریفی با اشاره به محتوای این گزارش، گفت: با توجه به شرایط حاد و سخت حاکم در این اراضی که با تعدد مالکین مواجه هستیم،  ما به حمایت مراجع قضایی و نهادهای حاکمیتی نیازمندیم تا بتوانیم با موارد خاص و محدود ساخت و سازهای غیرمجاز که اتفاق می افتد قاطعانه برخورد کنیم.

شهردار منطقه ۵ افزود: همچنین در نتیجه مکاتباتی که در ماههای اخیر با فرماندار تهران صورت گرفته، موضوع در شورای تأمین مطرح شده و در انتظار تصمیم قاطع شورای تأمین هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، وی در پایان تاکید کرد: نمایندگان سازمان مسکن و شهرسازی نیز  گزارشی ارائه کردند که در سنوات گذشته به اعضای تعاونی در چند نقطه زمین های معوض معرفی شده که به دلایل مختلف اعضای تعاونی تمکین نکردند و اکنون این بلاتکلیفی مشمول گذر زمان شده و متاسفانه این گذر زمان موجب تخریب محیط زیست خواهد شد و انتظار  آن می رود که وزارت جهاد کشاورزی ،وزارت مسکن وشهرسازی و دستگاه های حاکمیتی در اجرای دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ حقوق شخصی افراد که در محل مذکور دارای املاکی هستند تضیع نشود و ما نیز بتوانیم منابع طبیعی که در دست امانت داریم، محفوظ بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شهرداری منطقه 5 شورای تامین ساخت و ساز منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران

 مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران