Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس ظرفیت تولید این واکسن را ماهانه حداقل سه میلیون دُز عنوان و تصریح کرد: واکسن رازی کووپارس با افزایش ۱۶ برابری تیتر آنتی بادی، می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای تزریق دز یادآور(سوم و چهارم) باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به اینکه موسسه رازی درحال حاضر ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون دز از واکسن رازی کووپارس دارد، اظهار کرد: اما وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به این مجموعه را برای پنج میلیون دز واکسن تولید شده که بنا به دستور رئیس جمهور باید تا خرداد ماه سال جاری پرداخت می‌شد را پرداخت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت بهداشت در بهمن ماه سال گذشته نامه‌ای مبنی بر درخواست تولید ۳.۵ میلیون دز واکسن ارائه کرد که در اسفندماه تولید شد، اما متاسفانه قراداد خرید آن تاکنون منعقد نشده و این واکسن ها در حال حاضر در انبار موسسه هستند.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با تاکید بر اینکه بر این اساس موسسه رازی با تولید ۸.۵ میلیون دز واکسن تاکنون تنها ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد اولیه را دریافت کرده و برای ۳.۵ میلیون دز واکسن موجود در انبار هیچ مبلغی دریافت نکرده است، گفت: به همین دلیل و تا زمانی که وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل و ۳.۵ میلیون دز را خریداری نکند تولید جدیدی از واکسن کرونا را انجام نخواهیم داد.

دکتر فلاح با تاکید بر اینکه واکسن های رازی کووپارس دارای یکسال تاریخ انقضا هستند، گفت: با توجه به مطالعات پایداری مستمر واکسن رازی کووپارس، این زمان حداقل به یک سال و نیم قابل افزایش است و پیش بینی می کنیم این مدت به دو سال نیز برسد.

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت پایداری واکسن رازی کووپارس وجود ندارد، تصریح کرد: به زودی مستندات لازم در زمینه افزایش عمر پایداری این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خواهد شد.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، واکسن رازی کووپارس این قابلیت را دارد تا به عنوان دز یادآور تمامی پلتفرم های واکسن موجود مورد استفاده قرار گیرد و می تواند (به عنوان دز یادآور سوم و چهارم) پس از واکسن های کشته، وکتور بیس و پروتئین نوترکیب تزریق شود.

وی با اشاره به میزان ایمنی این واکسن تصریح کرد: تزریق واکسن رازی کووپارس به عنوان دز یادآور تا ۱۶ برابر تیتر آنتی بادی را افزایش می دهد.

تماشاخانه ببینید| پاسخ معنادار وزیر ارشاد درباره خبر ممنوع الکار شدن چند بازیگر ببینید| کار کشاورزان هلند هم به اعتراض تراکتوری رسید فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسن رازی کووپارس میلیون دز واکسن وزارت بهداشت ۵ میلیون دز موسسه رازی دز یادآور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان