Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار زهرایی گفت:‌ نتوانستیم آنچه در کف جامعه از سوی جهادگران انجام می‌شود را به درستی بازتاب دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، نشست خبری سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان‌ بسیج سازندگی با عنوان عزیمت گروه‌های جهادی به‌ مناطق محروم سراسر کشور در تابستان 1401 دیروز سه‌شنبه، 14 تیرماه در محل سازمان بسیج اقشار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این‌ نشست خبری و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، سردار زهرایی طی سخنانی اظهار کرد: هر کار عملیاتی که در کف میدان انجام می‌شود، با دو فاکتور رسانه و مردم ضریب پیدا می‌کند یعنی هر فردی در هر لباس و مسئولیتی که باشد، تا با مردم پیوند نخورد، فعالیت او ضریب پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که دشمن بدان توجه زیادی دارد، رسانه است. دشمن با دروغ‌پردازی در فضای رسانه، سعی در انحراف اذهان مردم به سمت و سوی دل‌خواه خود دارد. رسانه‌ها امروز قدرت فراوانی دارند تا هر موضوع دل‌خواهی را به عنوان مسئله اصلی کشور مطرح کنند.

سردار زهرایی با بیان اینکه دشمن امروز در جنگ روایت‌ها از کاه، کوه می‌سازد، گفت: بنابراین، یکی از ایراداتی که در بسیج سازندگی وجود دارد، این است که نتوانستیم آنچه در کف جامعه از سوی جهادگران انجام می‌شود را به درستی بازتاب دهیم. شاید نیاز باشد تا این موضوع را به صورت کاملاً چالشی با رسانه‌ها در میان گذاشته و به سمتی حرکت کنیم تا جریان خوبی در این زمینه در کشور شکل گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: آمادگی داریم تا در خدمت هر رسانه‌ای که لازم باشد، حاضر شده و ضمن بررسی چالشی موضوع انعکاس رویدادهای جهادی، بسیج سازندگی به رویکرد واحدی در رسانه دست پیدا کند.

وی افزود: مرحله دولت‌سازی اسلامی مقدمه جامعه‌پردازی اسلامی است. بنابراین، نهادهای اجرایی امروز نمی‌توانند تمام امور مربوط به انقلاب را به پیش برند. به همین دلیل از ابتدای انقلاب اسلامی نهادهایی زیر نظر مقام ولایت در کشور تشکیل شد تا نسبت به خدمت‌رسانی به مردم اقدام کنند.

سردار زهرایی با بیان اینکه یکی از این نهادهای انقلابی، سازمان بسیج مستضعفان بود، تصریح کرد: اراده بسیج در خدمت‌رسانی به جامعه بسیار بلند است. بسیج تبدیل کننده تهدیدها به فرصت است. همچنین، یکی از نهادهای انقلابی دیگری که در زمان امام(ره) تشکیل شد، جهاد سازندگی بود که متولی امور در روستاها و یکی از وظایف اصلی آن نیز رسیدگی به امور روستا و محرومان بود.

وی اظهار کرد: دومین کارکرد جهاد سازندگی ایجاد جریان جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی و جهادگران کشور امروز همان کاری را می‌کنند که جهادگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد انجام می‌دادند.

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: امروز جریان جهادی کشور پس از ادغام جهاد سازندگی، در ذیل سازمان بسیج سازندگی تعریف شده و فعالیت می‌کند. یکی از فعالیت‌های تأثیرگذار جهادگران، مطالبه‌گری است. در این رابطه امروز مجمع ملی جهادگران با انتخاباتی که از سوی جهادگران در سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود، تشکیل شده و در حال فعالیت است.

سردار زهرایی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه‌های عملیاتی جهادی در کشور از دیگر کارکردهای گروه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی است، گفت: مدل قرارگاهی باعث ثبات در انجام عملیات مختلف جهادگران می‌شود و موجبات هدفمندی و اثربخشی این فعالیت‌ها را فراهم می‌کند. در حال حاضر 165 قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور فعالیت دارند که تعداد آن‌ها طی پنج سال به یک هزار قرارگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اعزام جهادگران طی تابستان سال جاری نیز اظهار کرد: فعالیت گروه‌های جهادی به صورت قرارگاهی و نیز اجرای فعالیت‌های جهادی به صورت رزمایش‌محوری از مهمترین اهداف اعزام جهادگران در فصل تابستان است. همچنین، طی روز دهم مردادماه سال جاری نیز رزمایش تخصصی با عنوان بسیجیان و فعالان‌ رسانه و فضای مجازی و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

سردار زهرایی با بیان اینکه احتمالاً این رزمایش با حضور 10 هزار نفر در حرم مطهر امام(ره) برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری رزمایش جهادگران عشایری طی مردادماه و اجرای رزمایش جهادگران دانش‌آموز طی شهریورماه سال جاری نیز از دیگر برنامه‌های امسال بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه طی روز دهم مردادماه که سالروز دیدار مقام معظم رهبری با جهادگران است نیز یادواره شهدای جهادگر در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، گفت: در این یادواره خانواده 56 شهید جهادگر مورد تکریم و تجلیل قرار خواهند گرفت. همچنین، برنامه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی نیز روز دهم مردادماه برگزار خواهد شد. بسیج ‌سازندگی در حال آب‌رسانی به 3440 روستای کشور است که بخشی از این پروژه در این روز افتتاح می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی نیز بسیج سازندگی 40‌ هزار خانه روستایی را تعهد کرده که از این تعداد، 500 خانه محرومان طی دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در روز 13 شهریورماه مصادف با وقوع زلزله شهرستان فردوس، برنامه‌هایی در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری در آن سال با حضور در شهرستان فردوس نسبت به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اقدام کردند و در حقیقت ایشان پدر گروه‌های جهادی و جهادگران هستند. طی این روز با حضور 500 نخبه جهادی و مسئولان نهادهای مختلف، از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در سال 47 مربوط به زلزله شهرستان فردوس و حضور ایشان در این شهرستان برای کمک به زلزله‌زدگان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سردار زهرایی گروه های جهادی برگزار می شود جهادی در کشور جهاد سازندگی بسیج سازندگی سازمان بسیج فعالیت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده