Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: باید بتوانیم فعالیت این مراکز را رصد و فعالیت آن‌ها را ارزیابی کنیم. قطعا مجوز مراکزی که فعال نباشد، لغو می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی خیر‌الدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شست مدیران مراکز رشد واحد‌های فناور کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: امسال که سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است، ۵ راهبرد اصلی در این زمینه در معاونت نوآوری دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خیرالدین با اشاره به بند «ت» قانون جهش تولید دانش بنیان که به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اجازه داده شده که نسبت به ایجاد پردیس فناوری اقدام کنند، گفت: در این حوزه تاکنون پردیس‌های تخصصی و دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۴۶ مرکز رشد در کشور خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فعالیت این مراکز را رصد و فعالیت آن‌ها را ارزیابی کنیم. قطعا مجوز مراکزی که فعال نباشد، لغو می‌شود.

در ادامه، جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی موجود، کاهش نرخ مراجعه به مراکز رشد کشور است. یعنی با توجه به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی، تعداد متقاضیان می‌تواند کمتر شود؛ بنابراین به تیم سازی باید به عنوان یک نهضت نگاه کنیم. اگر بخواهیم سهم اقتصاد دانش بنیان را از حدود ۲ درصد به بیش از ۵ درصد برسانیم باید تعداد تیم‌های موجود را افزایش دهیم.

نشست مدیران مراکز رشد واحد‌های فناور کشور ۱۵ و ۱۶ تیرماه به مدت دو روز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. در روز اول پس از سخنرانی رئیس شهرک، معاون و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پنل هم‌اندیشی «از ایده تا بازار» در شرکت‌های نوپا با حضور مدیران مراکز رشد کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است مدیران مراکز رشد کشور در ادامه از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید می‌کنند. این نشست به صورت زنده از طریق سایت و کانال رسمی شهرک در آپارات در دسترس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرک علمی و فناوری اصفهان معاون فناوری وزیر علوم دهکده فناوری کشاورزی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مدیران مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اجلاس نماز گلپایگان که با حضور مردم و مسئولان در آستان امامزادگان هفده تن برگزار شد؛ از تاسیس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی نماز کشور به زودی در استان اصفهان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود:استان اصفهان سومین استان کشور است که پس از قم و مشهد مرکز تخصصی نماز در این استان راه اندازی می شود .


وی افزود:تربیت طلاب و اساتید و تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از مهمترین وظایف مرکز تخصصی نماز است.
محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان هم در این اجلاس با اشاره به اقامه نماز در ادارات شهرستان گفت : به مدیران و روسای ادارات تاکید شده است که به نماز اول وقت و اقامه آن در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان