Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی برای موزه‌های خصوصی و روستایی برای اولین بار در استان خبر داد.

آرزو گلکار 15 تیرماه 1401 اظهار کرد: در حال حاضر 13 موزه خصوصی و دولتی در استان فعال است

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اختصاص اعتبار مرمتی به موزه روستای کلاته‌خیج شاهرود، گفت: این اولین بار است که به یک موزه روستایی در استان سمنان، اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به موزه‌های خصوصی استان از جمله باغ‌موزه امیر، سنگ و فسیل و آب نیز اعتبار لازم برای خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

گلکار با اشاره به حمایت از موزه‌های خصوصی و دولتی فعال در استان ، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده همکاری با متقاضیان علاقه‌مند برای مجموعه‌داری و راه‌اندازی موزه‌های روستایی است.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به واحد موزه‌های اداره‌کل اعلام کنند و پس از بررسی و تشکیل پرونده در استان و وزارتخانه مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه جدید فرش خودرنگ در مهدیشهر از صدور مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری برای «پویا خادمیان» خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان وزارتخانه، مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری با امضای قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

 مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: واحد موزه‌های اداره‌کل در حال تکمیل پرونده یک متقاضی مجموعه‌داری از شهرستان دامغان نیز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی سمنان میراث فرهنگی موزه سمنان گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خرید تجهیزات حفاظتی موزه های خصوصی مجموعه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو