Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سردار علی شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا صبح امروز (چهارشنبه پانزدهم تیر ماه) با حضور در خبرگزاری فارس ضمن تشریح ابعاد جدیدی از ماهیت کودتای نقاب (نوژه) که در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۵۸ انجام شد، به بیان خاطراتی از هشت سال حضورش در دفاع مقدس پرداخت که مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در این نشست درباره فیلم «موقعیت مهدی» گفت: چند شب پیش فرصتی دست داد که فیلم «موقعیت مهدی» را ببینم. این فیلم درباره آقامهدی باکری و مدیریت جنگ دقیق نیست.

سردار شادمانی با اشاره به صحنه‌هایی از شهید شدن تعداد زیادی از رزمندگان در جبهه ابراز داشت: شما در این فیلم، جنگ و باکری را اصلاً نمی‌بینید. چرا که شهید مهدی باکری یک فرمانده مقتدر بود که یک لشکر را به حرکت در می‌آورد. اما در فیلم «موقعیت مهدی» او را یک فرمانده نامقتدر نشان می‌دهند و این جفاست.

وی ادامه داد: اینکه حضرت آقا می‌فرمایند اگر شما دستاوردهای ارزشی را خوب تبیین نکنید، دیگران وارونه به تصویر می‌کشند، همین است. من وقتی فیلم «موقعیت مهدی» را دیدم، به خاطر جفایی که به مهدی باکری شده است،‌ سراسر اشک ریختم.  

این هم‌رزم شهید باکری خاطرنشان کرد: ما فرماندهان وقتی این فیلم‌ها را می‌بینیم بسیار متأثر می‌شویم. مثلاً‌ دائم می‌گویند که نیروها روی مین می‌رفتند. مگر می‌شود نیروها روی مین بروند؟! در جنگ این گونه نبود. تخریب‌چی‌‌ها آموزش می‌دادند و مأمور بودند مین‌ها را از جلوی پای رزمندگان بردارند تا مسیر باز شود. البته ممکن بود هنگام خنثی‌سازی مین‌ها، مینی منفجر شود و جوانی را قلع و قمع کند. 

سردار شادمانی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود فرمانده به نیروهایش دستور می‌داده روی مین بروند، اصلاً چنین چیزی نبوده و خیانت است. با این وجود فیلم «موقعیت مهدی» یک فیلم ارزشی است و باید امثال آن را تشویق کرد. منتها باید برای تهیه چنین فیلم‌هایی از کارشناس نظامی مسلط و کاربلد استفاده شود.

پیش از این خبرگزاری فارس، در گزارشی با عنوان «سرداری که از محضر عقد یک‌سره به جبهه رفت» به فعالیت سردار علی شادمانی در هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موقعیت مهدی علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا کودتای نقاب کودتای نوژه موقعیت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)



منبع:پیج english.reelz

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وضعیت جالب فضانوردان هنگام خوابیدن (فیلم) خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم) کارگری که مهارتش خوابیدن در توفان بود ! (فیلم)

دیگر خبرها

  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین