Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:42:40 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۶۹۰۹

چند خبر کوتاه از کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان  گفت: یک هزار و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در بانه کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی افزود: در پی رصد و انجام اقدامات دقیق اطلاعاتی در شهرستان بانه با دستور دادستان این شهرستان و در پی این عملیات یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع «پیش سازه شیشه»کشف و ضبط شد و در حین عملیات یک متهم دستگیر و بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: دستگاه قضایی استان با هماهنگی همه نهادها و نیروهای امنیتی و انتظامی با کسانی که به هر نحو در جرایم مرتبط با مواد مخدر فعالیت کنند به شدت برخورد می کند.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان در لیست مراکز مورد تایید عراق 

 مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: کشور عراق این دانشگاه را در هر ۲ لیست الف (دانشگاه هایی که کارمندان دولت عراق مجاز به تحصیل در آن است) و لیست ب (دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم و بهداشت عراق برای اتباع عراقی) قرار داده است.

یدالله زارع زاده، این دستاورد را حاصل موقعیت خوب ملی و بین المللی دانشگاه و تلاش های همه جانبه  بعمل آمده برای معرفی توانمندیهای دانشگاه دانست و افزود: امیدواریم این پیشرفت موجب دستاوردهای علمی، اقتصادی و فرهنگی برای کشور و به ویژه استان کردستان شود.

وی پیشرفت و توسعه دانشگاه را بر اساس نقشه راه بین المللی سازی دانشگاه دانست و گفت: امیدوارم شاهد تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ملیت های متنوع باشیم.

پنج دانشگاه علوم پزشکی از ایران در لیست الف کشور عراق قرار دارند.

راه اندازی درمانگاه بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس (CF)در کلینیک ویژه سنندج

معاون درمان دانشگاه از راه اندازی درمانگاه بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس (CF)در کلینیک ویژه سنندج خبر داد.

دکتر اسعد فتحی پور با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی برای بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس در کلینیک ویژه شهرستان سنندج با ارائه تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز این بیماران راه اندازی و شروع به کار کرده است، گفت: در حال حاضر ۳۰ بیمار سی اف در استان کردستان شناسایی و در پورتال وزارت بهداشت ثبت شده است که با راه اندازی این درمانگاه نیاز بیماران به خارج استان برای درمان مرتفع شد.

وی با اعلام اینکه هزینه ارائه خدمات برای بیماران CF رایگان می باشد، اعضای تیم درمانیCF دانشگاه را فوق تخصص ریه و پزشک درمانگر بیماران CF منطقه غرب کشور، فوق تخصص گوارش، فوق تخصص غدد کودکان، فیزیوتراپیست، کارشناس تغذیه و اسپیرومتری برشمرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره  فعالیت درمانگاه بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس (CF)در کلینیک ویژه سنندج گفت: ویزیت رایگان توسط فوق تخصص ریه کودکان (فوکال پوینت و پزشک درمانگر سی اف منطقه غرب کشور ) در کلینیک ویژه شهرستان سنندج دوشنبه هر هفته در شیف صبح درمانگاه سی اف، انجام تست ریه اسپیرومتری رایگان برای هر بیمار ۶ بار در سال در کلینیک ویژه شهرستان سنندج ، انجام کشت حلق (خلط ) در یکی از آزمایشگاههای خصوصی شهر سنندج با هماهنگی واحد بیماران خاص به صورت رایگان  بخشی از این فعالیتهاست.

دکتر فتحی‌پور ادامه داد: انجام آزمایشات کبدی و شمارش سلول خونی رایگان در آزمایشگاه، ارائه داروهای تخصصی مورد نیاز بیماران شامل ( ویال سدیم کلراید ۷ درصد ، توبرامایسین استنشاقی ، کپسول پانکراتین و کرئون ، کپسول اورسوبیل  ) در داروخانه بخش دولتی ، انجام رایگان سی تی اسکن ریه (HRCT) و گرافی ساده قفسه سینه در واحد رادیولوژی بیمارستان بعثت نیز انجام می شود.

وی افزود: انجام رایگان تراکم استخوان در بیمارستان کوثر با معرفی نامه کتبی واحد بیماران خاص معاونت درمان، تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا و پنوموکوک در بیمارستان بعثت و فرانشیز اعمال جراحی و بستری مرتبط با بیماری زمینه ایی در تمام مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر فعالیتهای این بخش است.

دکتر اسعد فتحی پور تاکید کرد: از سال ۱۳۹۹ با اضافه شدن بیماری سی اف به بیماران صعب العلاج و ابلاغ بسته حمایتی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انتخاب بیمارستان بعثت به عنوان مرکز درمانی این بیماران با تیم درمانی مجرب اکثر خدمات تخصصی مورد نیاز این بیماران را ارائه نموده که در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مبلغ  ۶۵۶ میلیوت و ۹۴۴هزار و  ۵۹ ریال بابت خدمات رایگان هزینه شده است،.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: بر اساس هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با وزارت بهداشت تعداد هفت دستگاه نبولایزر رایگان در سال گذشته به بیماران اهدا و همچنین تا اواخر ماه جاری ۶ دستگاه نبولایزر رایگان مجدد برای بیماران توزیع خواهد شد.

شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا رد کردستان شناسایی شد.

دکتر بهرام کندایی افزود: در حال حاضر ۹ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که چهار نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر موردی از فوت بر اثر کرونا در استان ثبت نشد.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون رد کردستان ۲ هزار و ۱۸ قربانی داشته است.

لایروبی رودخانه دیواندره 

مدیرمنابع آب شهرستان دیواندره گفت : امسال در راستایی ساماندهی رودخانه ساحلی دیواندره ۶ کیلومتر از این رودخانه لایروبی و پاکسازی  شد.

محمد محمدی اظهار داشت : پس از سال ها ساماندهی و لایروبی رودخانه ساحلی شهردیواندره با تلاش و همت شرکت آب منطقه کردستان و اداره منابع آب شهرستان دیواندره انجام شد .

مدیر اداره منابع آب دیواندره ، بااشاره به اینکه رودخانه دیواندره در محدوده شهری بوده و یکی از مهمترین و حساس ترین رودخانه های شهرستان می باشد،  گفت : ضمن تامین اعتبارات لازم از طریق شرکت آب منطقه ای کردستان، لایروبی و ساماندهی این رودخانه  با حضور نیروهای اداره منابع آب انجام شده است .

وی افزود: هدف از انجام این پروژه تعریض بستر، لایروبی و ساماندهی بطول مسافت ٦ کیلومتر، هدایت آب به یک مسیر مشخص، آزادسازی تصرفات بستر، پاکسازی مسیر آبگذری سازه های تقاطعی اصولی، تخریب سازه های تقاطعی غیراصولی، خاکبرداری، جمع آوری نخاله های ساختمانی، حفاظت محیط زیست و اکوسیستم رودخانه و از همه مهمتر ایمن سازی مناطق حساس و حادثه خیز از جمله محله خلیفه آباد است .

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج  قرار دارد.

برچسب‌ها دیواندره کمک های مردمی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیواندره کمک های مردمی شرکت مدیریت منابع آب ایران دیواندره کمک های مردمی شرکت مدیریت منابع آب ایران دانشگاه علوم پزشکی کردستان کلینیک ویژه استان کردستان راه اندازی فوق تخصص منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت