Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:22:16 GMT

کایر استارمر، وزرای مستعفی را «موش» خطاب کرد!

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۸۲۸۲

کایر استارمر، وزرای مستعفی را «موش» خطاب کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

«کایر استارمر» رهبر حزب کارگران انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس عوام انگلیس، استعفاهای پی‌درپی وزرای کابینه نخست‌وزیر را به عنوان «اولین مورد ثبت‌شده فرار موش‌ها از یک کشتی در حال غرق شدن» توصیف کرد و از بوریس جانسون خواست تا از سمت خود کناره‌گیری کند.

استارمر در حمله‌ای تند به دولت جانسون، گفت که هر وزیری که اکنون استعفا می‌دهد «ذره‌ای صداقت ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رئیس مجلس عوام انگلیس پرسید: «آیا این اولین مورد ثبت‌شده کشتی غرق شده نیست که موش‌ها از آن فرار می‌کنند؟» یعنی کم‌وفاترین افراد، کسانی هستند که شروع به کناره‌گیری از مسئولیت می‌کنند.

استارمر وضعیت جانسون را «رقت‌انگیز» خواند و گفت: «وزرایی که اکنون استعفا می‌دهند و از همه رسوایی‌هایی که رخ داده دفاع کرده‌اند، ذره‌ای صداقت ندارند».

وی افزود: «در مورد کسانی که بر سر کار ماندند، دلیلش این است که دیگر هیچ‌کس حاضر نیست خود را تحقیر کند. آیا کشور شایسته‌تر از لیست سگ‌هایی نیست که کاری جز تکان دادن سر انجام نمی‌دهند؟»

پس از استعفای سه وزیر بهداشت، خزانه‌داری و امور کودکان و خانواده انگلیس، این‌بار دو وزیر دیگر در کابینه بوریس جانسون از سمت خود استعفا داده‌اند.

در ادامه سریال استعفاهای کابینه بوریس جانسون - نخست‌وزیر انگلیس - عصر امروز (چهارشنبه) «لی رولی» وزیر صنعت و «کیمی بادینوک» وزیر دادگستری انگلیس هم استعفا کردند.

روز سه‌شنبه هم ریشی سوناک وزیر دارایی و ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس در اعتراض به عملکرد مدیریت جانسون استعفا دادند.

با انتشار این خبر، تعداد دیگری از مقامات و دستیاران دولت هم استعفا دادند. منتقدان می‌گویند این تحولات جدید برای نخست‌وزیر در حکم «پایان» کار او است.

جانسون امروز تحت فشار بیشتری هم قرار خواهد گرفت و باید پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان پارلمان انگلیس باشد. او قرار است امروز به کمیته‌ای از نمایندگان پارلمان که سیاست‌ها و تصمیمات دولت را بررسی می‌کنند، مدارکی ارائه بدهد.

دولت بوریس جانسون در چند ماه اخیر با رسوایی و بحران روبرو بوده است. در روزهای گذشته کریس پینچر، از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس، به آزار جنسی متهم شد. رسوایی اخیر اما پس از آن شدت گرفت که مشخص شد جانسون با وجود اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا داده بود.

پس از آن جانسون تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و در یک کلیپ کوتاه گفت که از دادن سمت دولتی به پینچر «به شدت پشیمان است»؛ اما این اقدام به سرعت تاثیر خود را گذاشت، زیرا ۱۵ دقیقه بعد وزیر بهداشت و وزیر دارایی او استعفا دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موش استعفا بوریس جانسون بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • فیلم/دومین حادثه رانندگی وزرای صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس