Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسائیان گفت: جمعیت پنج تا ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۵۳ هزار و ۶۲۰ نفر است که آمار نشان می‌دهد کمتر از نیمی از جمعت هدف استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۲۴ هزار و ۴۸ نفر از جمعیت پنج تا ۱۲ سال مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز اول و ۱۴ هزار و ۸۹۰ نفر دز دوم واکسن علیه ویروس کرونا را تزریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: شهرستان سمنان دارای ۲۴ هزار و ۲۵۹ کودک در سن پنج تا ۱۲ سال است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۵۲ نفر دز اول واکسن و هشت هزار و ۷۲۲ نفر دز دوم واکسن را دریافت کردند.

کسائیان می گوید: براساس آمار ۴۴.۸ درصد جمعیت بین ۵ تا ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان دز اول واکسن علیه ویروس کرونا و ۲۷.۸ دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گفته کسائیان واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در تمام مراکز بهداشت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان واکسن کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علیه ویروس کرونا تا ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک