Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحمن کشوری چهارشنبه در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل وزارت نفت در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهارداشت: در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی، واقعی و هدفمند با دشمنان ملت ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های زیرساختی و سایبری روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی یکی از اماکن مورد طمع این دشمنان محسوب می‌شود بیان داشت: به واسطه ارزیابی ریسک صورت گرفته، اقدامات و طرح های پدافندی بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه‌کرد: باید توجه داشت که دفاع و پاسخ به خرابکاری های دشمن نیازمند نگاه کارآمد و جدی است.

کشوری بابیان اینکه، تهدیدهای امنیتی و سایبری از شاخص ترین مولفه‌های مورد توجه دشمن برای ضربه به زیرساخت های اقتصادی است افزود: تاکنون پاسخ های مناسبی در حوزه پدافندی به دشمنان داده شده است اما همواره باید نسبت به تهدیدها آگاه بود و برای مقابله با آنها آمادگی لازم نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح‌کرد: اقدامات بسیار خوب و قدرتمندی در حوزه مدیریت بحران و همچنین پدافندغیرعامل در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده، اما باید برابر با ارزیابی ریسک صورت گرفته، موارد مربوط به "پیش بینی" و همچنین "پیشگیری" بیش از پیش مورد توجه صنعت پتروشیمی قرار گیرد.

کشوری تقویت مقوله پدافند غیرعامل را الزامی عنوان کرد و گفت: باید به مشترک بودن برخی آسیب پذیری ها (با توجه به ارزیابی ریسک‌های) صنعت پتروشیمی در واحدهای تولیدی توجه داشت و طرحی جامع و مجزا برای مقابله با آنها تهیه و ارائه کرد.

وی طرح توانمندسازی در شرایط اضطراری را نقطه عطفی در میزان آمادگی و مواجهه با شرایط اضطراری در صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت:اقدامات مطلوبی در طی چندسال اخیر در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده است که باید به عنوان یک مدل موفق به سایر بخش‌های دیگر وزارت نفت تعمیم داده شود.

۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود دو هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل پتروشیمی وزارت نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل پتروشیمی وزارت نفت پدافند غیر عامل پتروشیمی وزارت نفت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه