Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با اشاره به امضای سند مهم همکاری بین ایران و آذربایجان گفت: باقیمانده عملیات اجرایی دو سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی روی رودخانه مرزی ارس سرعت می گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» چهارشنبه شب در پایان سفر یکروزه خود به باکو پایتخت آذربایجان با اشاره به اهمیت رودخانه مرزی ارس افزود: یکی از موضوع های مهم روابط ایران و آذربایجان سرمایه گذاری مشترک روی رودخانه مرزی ارس به منظور مدیریت منابع آب و تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



​وی خاطرنشان کرد: در سفری که داشتیم یک توافق بسیار خوبی حاصل شد و سند مهمی بین دو کشور به امضا رسید که بر اساس این سند عملیات اجرایی باقیمانده دو سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی با تامین مالی مناسبی که پیش‌بینی شده سرعت خیلی خوبی خواهد گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: در مجموع این دو سد ۱.۷ میلیارد مترمکعب آب را می‌تواند ذخیره و تنظیم کند و همچنین ۲۸۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی روی این دو سد احداث خواهد شد.

محرابیان گفت: در رودخانه‌های مرزی با جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها منابع آب مشترک داریم و تلاش می‌کنیم بتوانیم از این ظرفیت به صورت قانونی و عادلانه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به مدل همکاری ایران و آذربایجان در بهره‌مندی از رودخانه ارس افزود: نوع همکاری دو کشور بسیار مناسب بوده و می‌تواند از لحاظ بهره‌برداری و مسائل زیست محیطی برای دیگر کشورها نیز الگو باشد.

وزیر نیرو گفت: این شرایط در میان این رودخانه اغلب از طرف برخی کشورها رعایت نمی‌شود و با توافقاتی که با آن کشورها انجام خواهیم داد، امیدواریم بتوانیم شرایط را بهتر از گذشته کنیم.

وزیر نیرو در سفر به باکو در مذاکرات جداگانه با مقام های جمهوری آذربایجان، پروژه‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور را به‌ ویژه در بخش آب و انرژی پیگیری کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: رودخانه ارس ، علی اکبر محرابیان ، آذربایجان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رودخانه ارس علی اکبر محرابیان آذربایجان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ