Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین استاندار قزوین اعلام کرد: برای اولین بار در کشور بازار آب را در استان قزوین راه‌اندازی خواهیم کرد، در این بازار برای فضای تعامل و فروش آب برنامه‌ریزی شده است؛ این فضا منجر به ایجاد بازار آب خواهد شد و هر کس حق‌آبه غیربهره‌بردار دارد می‌تواند آن را بفروشد که این امر بهره‌وری اقتصادی و صنعت را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اعلایی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان قزوین که شب گذشته چهارشنبه ۱۵ تیر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مدیران اقتصادی و مسئولین سیاست‌گذار استان متوجه ظرفیت‌های صنعتی استان هستند، اگر مسئله‌ای در مسیر توسعه و حمایت از تولید وجود داشته باشد ناشی از ۲ موضوع است نخست آنکه در اختیارات مدیران نیست و یا آنکه از آن مطلع نیستند.

این مسئول بیان کرد: آنچه در حوزه اختیارات مدیران نیست را باید با همراهی نمایندگان پیگیری کنیم اما ممکن است از چیزی مطلع نباشیم برای همین از فعالان صنعت و معدن انتظار داریم اینگونه موارد را به ما منعکس کنند. یکی از ظرفیت‌هایی که به شکل قانونی می‌تواند به این مفاهمه کمک کند شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت است.

وی افزود: مدیران اجرایی، شرکای اجتماعی فعالان اقتصادی هستند بنابراین می‌خواهیم در جهت توسعه کلان و رشد اقتصادی در کنار بنگاه‌های اقتصادی قرار بگیرند؛ هیچ کس حق ندارد در مسیر حرکت مدیران پاکدست شائبه ایجاد کند و در این راه با کسانی که بخواهند ظرفیت‌های استان را نادیده بگیرند مقابله خواهیم کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: درکنکاش گذشته استان برخی سخنان دست مدیران را در حوزه‌های حمایتی لرزانده است بنابراین تمام‌قد از آنان حمایت می‌کنیم و در این راستا دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی همراه دولت هستند و به‌عنوان خدمتگزار مردم در جهت ارتقاء حمایت از صنایع استان تلاش خواهند کرد.

وی گفت: در شرایط سخت باید در کنار هم قرار بگیریم امروزه تاب‌آوری اقتصادی کشور افزایش پیدا کرده و قطعاً ظرفیت اقتصادی ایجاد خواهد کرد و در ماه‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

اعلایی خاطرنشان کرد: در قوانین حمایتی تأمین مالی زنجیره‌ای در دستور کار دولت قرار گرفته است و این یک شرایط الزامی برای ارتقای اثرگذاری منابع مالی در اختیار ماست و می‌تواند سرعت توسعه را به شکل متوازن و مرتبط به هم در بخش‌های مختلف زنجیره‌های تولیدی ایجاد کند.

برنامه‌ریزی برای رشد ۸.۵ درصدی اقتصاد قزوین

وی مطرح کرد: امروزه حوزه انرژی دغدغه کشور است اگر در سال جاری خاموشی‌های مشترکین خانگی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده حاصل بازگرداندن و ایجاد برخی از ظرفیت‌های برق در ماه‌های گذشته بوده است.

استاندار قزوین اشاره کرد: در حوزه انرژی با ایجاد استقرار اولین شهرک انرژی کشور در شرق استان قزوین ظرفیت‌های جدیدی ایجاد خواهد شد و با ایجاد ظرفیت‌های حقوقی و اجرایی به توسعه ظرفیت‌ بنگاه‌های اقتصادی کمک خواهد کرد که یکی از آن‌ها حضور در بازارهای بین‌المللی است.

وی بیان کرد: در سال‌جاری در کشور برای رشد اقتصادی هشت درصدی و در استان قزوین برای رشد ۸.۵ درصدی برنامه‌ریزی شده است که رسیدن به این هدف در استان به ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

اعلایی گفت: تجهیزاتی برای تأمین منابع مالی داریم که بخشی از آن در حوزه صنعت، کشاورزی و ساختمان خواهد بود؛ اتفاقاتی در حوزه تسهیل سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان استان افتاده است که می‌تواند موتور محرکه حوزه ساختمان و تولید باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای سال ۹۹ از تولید ناخالص داخلی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در سطح استان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما بخش صنعت چهار درصد و بخش کشاورزی ۸۸ درصد آب استان را مصرف می‌کنند.

استاندار قزوین از راه‌اندازی بازار آب در استان قزوین برای اولین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: در این بازار برای فضای تعامل و فروش آب برنامه‌ریزی شده است؛ این فضا منجر به ایجاد بازار آب خواهد شد و هر کس حق‌آبه غیربهره‌بردار دارد می‌تواند آن را بفروشد که این امر بهره‌وری اقتصادی و صنعت را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دشت قزوین قزوين بازار آب استاندار قزوین استاندار قزوین هزار میلیارد استان قزوین برنامه ریزی بازار آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران گفت: بعد از عملیات وعده صادق عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشور ما در طول چهار دهه گذشته تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد که ما در چنین شرایطی با اتکا بر توانایی داخلی توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور زده و از آن عبور کنیم.

وی افزود: نتیجه این شده که طبق فرمایشات رهبری ما تقریبا به قله رسیده‌ایم و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص زیرساختی، دفاعی و اقتصادی صورت گرفته است. تلاش دولت سیزدهم نیز بر مهار تورم بوده که نتیجه این تلاش‌ها را در میان‌مدت خواهیم دید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این بین یکسری افراد سودجو و دلالان براساس شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی که دنبال سوءاستفاده بوده و حتی می‌خواهند موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند. آنها حتی بحران روانی ایجاد کرده بدین صورت که با رخ دادن هر اتفاقی با نوسانات قیمت ارز کشور را با مشکل مواجه می‌کنند آن هم در وضعیتی که تلاش دولت و نظام ایجاد ثبات در بازارهای داخلی و دفاع از مرزها است. اما این افراد سودجو می‌خواهند در بازارهای داخلی بهم‌ریختگی ایجاد شود تا از این طریق به منافع مالی خود دست پیدا کنند.

شاوردیان توضیح داد: نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان عملیات وعده صادق دید که عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند. آنها توان نظامی و دفاعی کشور را دیدند، دولت هم بعد از عملیات وعده صادق با کنترل بازار و به تبع آن کاهش نرخ ارز به ادامه اجرای برنامه‌هایش در حوزه زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی حرکت کرد. قطعا تاثیرات این اقدامات را در میان‌مدت می‌بینیم. در نهایت نظام و دولت توانستند این شرایط را خوب مدیریت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود