Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@10:32:55 GMT

پیامدهای نشستن صورت قبل از خواب شبانه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۱۹۳۳

پیامدهای نشستن صورت قبل از خواب شبانه

بعد از پایان یک روز طولانی و طاقت‌فرسا عجیب نیست که گاهی اوقات برای شستن پوست صورتمان حوصله نداشته باشیم. البته چنین اتفاقی برای بعضی افراد بیش‌ازحد تکرار می‌شود و قطعا پیامدهای خوبی برای پوست صورتشان ندارد.

به‌گفته دکتر آدلین کیکام، متخصص پوست‌ومو: «اگر یک شب به‌صورت اتفاقی بدون شستن پوست صورت بخوابید، مشکل شدید و گسترده‌ای برای خودتان به‌وجود نمی‌آورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر این کار نادرست به یکی از عادات همیشگی شما تبدیل شود، پیامدهای شدیدا مخرب و زیان‌باری برای پوست صورت خواهد داشت». اما اگر شستن صورت قبل از خواب شبانه را فراموش کنیم، واقعا چه اتفاقی برای پوست صورت می‌افتد؟

ممکن است با خشکی پوست، جوش‌های پوستی یا درماتیت مواجه شوید

شستن صورت در پایان روز از تجمع آلودگی‌های مختلف در پوست صورت جلوگیری می‌کند و درنتیجه مانع از رشد بیش‌ازحد باکتری‌ها نیز می‌شود. پس اگر چنین کاری را جدی نگیرید، پس از مدتی باید منتظر التهابات پوستی، جوش‌های پوستی، خشکی، اگزما و پیری زودرس پوست باشید.

دکتر تس مائوریتسیو، متخصص پوست‌ومو هم می‌گوید که نشستن پوست صورت به‌طور مداوم باعث می‌شود که پوست صورت شما کدر و چرب به نظر برسد، درحالی که آسیب‌پذیری پوست صورت در برابر ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

درحالی که عوامل مهمی مانند ژنتیک، سبک زندگی و شرایط زیست‌محیطی واقعا نقش مهمی در پیامدهای نهایی نشستن پوست صورت دارند، اما افرادی که پوست صورتشان را قبل از خواب شبانه نمی‌شویند، پس از گذشت چند روز قطعا با درجاتی از خشکی پوست مواجه می‌شوند. بعضی افراد هم با گذشت چند هفته دچار جوش‌های پوستی یا بثورات پوستی می‌شوند (مخصوصا اگر پوستشان مستعد ابتلا به آکنه باشد).

پیری زودرس پوست (مانند خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها) هم می‌تواند از دیگر پیامدهای این عادت نادرست باشد زیرا اگر شب‌ها پوست صورت را به‌درستی نشویید، تجمع رادیکال‌های آزاد به‌مرور زمان به ذخایر کلاژن پوست آسیب می‌رساند.

در اولین فرصت حتما پوست صورت را بشویید

اگر قبل از خواب شبانه، شستن پوست صورت را فراموش کردید، در اولین فرصتی که این مساله یادتان آمد، حتما صورت را بشویید. اگر به آب دسترسی ندارید، می‌توانید موقتا از دستمال‌های پاک‌کننده، لایه‌بردار و ضدآکنه کمک بگیرید تا به محیط خانه برسید. بنابراین همیشه تعدادی از این دستمال‌ها را در کیف همراهتان بگذارید تا بتوانید روزنه‌های پوستی را به‌صورت نسبی پاکسازی کنید.

پس از شستن صورت با آب و شوینده مناسب هم باید روتین مراقبت از پوست را مثل همیشه پیگیری کنید. استفاده از لوسیون یا سرم آبرسان و محصولات مرطوب‌کننده هم رطوبت مطلوب را به پوست بازمی‌گرداند و هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. اگر هم در اثر نشستن پوست صورت قبل از خواب شبانه دچار مشکلاتی مانند درماتیت، جوش‌های پوستی یا اگزما شدید، حتما برای بررسی این مشکل به متخصصان پوست‌ومو مراجعه کنید.

حتما از شوینده یا پاک‌کننده باکیفیت و مناسب با پوست خودتان استفاده کنید

درک این نکته بسیار مهم است که شستن صورت باید چربی‌های اضافی پوست را جدا کند، درحالی که به چربی‌های طبیعی پوست آسیبی نرساند. بنابراین اگر از شوینده‌های غلیظ مانند صابون‌های قوی استفاده کنید، چربی‌های طبیعی پوست را هم از بین می‌برید و دچار مشکلاتی مانند خشکی پوست خواهید شد.

محصولات معطر و دارای روایح زیاد هم توصیه نمی‌شوند زیرا می‌توانند مشکل کم‌آبی پوست را تشدید کنند. بنابراین همیشه از شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست خودتان استفاده کنید تا هم پوست را تمیز نگه دارید و هم دچار تحریکات پوستی نشوید.

منبع: سلامت

تماشاخانه ببینید| نبرد دو اسب نر بر سر آب که تا کنون ندیده‌اید/ یک لگد اشتباه جمجمه را خرد می‌کند ببینید| نظریه متفاوت درباره ساخت اهرام مصر فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قبل از خواب شبانه شستن پوست صورت جوش های پوستی شستن صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشورها در روزهای تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند