Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه از کم‌آبی به عنوان مهمترین مشکل امروز استان سمنان نام برد و بر ضرورت چاره‌جویی برای رفع این معضل تاکید کرد.

دکتر عباس گلرو در نشست کمیته اقتصادی نیروهای ائتلاف انقلاب در سمنان اظهار کرد: اگر بخواهیم تنها یک کار اساسی در استان سمنان انجام دهیم، بی‌تردید آن کار: آب است وآب است و آب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو خانه ملت بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای حل مشکل کم آبی در درازمدت تاکید و خاطرنشان کرد: بحران کم آبی چه در سطح ملی و منطقه‌ای و چه در سطح استان یک مشکل اساسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سدسازی‌های ترکیه و عدم توجه به حق‌آبه هامون و کاهش دبی آب در دجله و فرات و...را از مشکلات منطقه ای ناشی از کم آبی برشمرد و تصریح کرد: طرح‌های کشور ترکیه در حوزه سدسازی برای کشورهای منطقه و از جمله ایران و عراق مشکل‌ساز شده است.

وی از مدیریت منابع آبی و کشف منابع جدید آبی به عنوان دو راهکار برای عبور از مشکلات ناشی از کم آبی یاد کرد و گفت: در بحث مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه ریزی اساسی هستیم.
وی با اشاره به لزوم استفاده درست از منابع موجود ادامه داد: باید از همه منابع در دسترس از پساب‌ها تا آب های سطحی و ... به بهترین نحو استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره سهم بیش از 90 درصد بخش کشاورزی استان از منابع آبی موجود اظهار کرد: توسعه استفاده از سیستم های نوین آبیاری و کشت محصولات با نیاز آبی کمتر ضروری است.

وی از پیگیری پروژه های مرتبط با تامین آب در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه جدی ترین مشکل حوزه انتخابیه آب است، بخش مهمی از توان ما به عنوان نماینده مردم مصروف رفع مشکلات این بخش و پیگیری پروژه های مرتبط با آب می‌شود.

گلرو با اشاره به توجه جدی به حوزه دانش‌بنیان‌ها در استان گفت: با پیگیری‌های مستمری که شد خوشبختانه سمنان سومین شهر کشور بود که صاحب دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی شد. اگرچه تلاش ما بر این بود که سمنان نخستین شهر کشور در این بخش شود اما تا بسترسازی‌ها و زمینه‌سازی‌ها صورت گرفت این دهکده فناوری در مشهد و همدان ایجاد شد و لذا سمنان سومین شهر کشور شد که دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در آن افتتاح شد.

این نماینده اصولگرا، توفیقات به دست آمده در حوزه دانش‌بنیان‌ها را مرهون نگاه حکیمانه رهبری معظم انقلاب و توجه ویژه معظم‌له به دانش و فناوری‌های نو ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه به برکت نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گام های بلندی در کشور در این بخش برداشته شده است.

گلرو با بیان اینکه رفع مشکلات مردم نیازمند همتی والا است گفت: برای حل جدی این مشکلات بیش از هر چیز به نیروهای اصیل، انقلابی، و ولایی و "حاج قاسمی" نیاز داریم که بتوانند باری از مردم را به دوش بگیرند.
وی از نیروی ائتلاف انقلاب به عنوان نیروهایی انقلابی و متعهد نام برد و گفت: باید تلاش شود تا این جریان اصیل بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی عباس گلرو نماینده سمنان بحران کم آبی سمنان کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌