Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجمه کریمی با بیان این‌که ۵۷ میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی دریافت کردم،گفت: ارائه تسهیلات از طرف بسیج سازندگی کمک بسیار خوبی در بحث راه اندازی کارگاه خیاطی داشته و باعث امید و انگیزه برای ادامه کار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجمه کریمی یکی از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی و کارآفرین در شهرستان قاین در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در زمینه خیاطی مشغول بکار هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۲۰ سال می‌شود در زمینه خیاطی فعالیت دارم و ابتدا کار خیاطی را به صورت تجربی و با آموزش از کتاب‌های خیاطی آغاز کردم.

این کارآفرین بیان کرد: به مراتب در دوره‌های آموزشی شرکت کردم و گواهینامه فنی و حرفه‌ای خیاطی را دریافت و در حال حاضر در بحث خیاطی سنتی و مدل‌های جدید فعالیت دارم.

کریمی عنوان کرد: برای راه‌اندازی کارگاه خیاطی طی دو نوبت از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کردم که اولین بار مبلغ ۷ میلیون تومان ۱۸ درصد و سال قبل مبلغ ۵۰ میلیون تومان ۴ درصد بوده است.

وی با بیان این‌که هم اکنون ۶ نفر با من همکاری دارند، اظهار کرد: تعداد نیروی کار با توجه به سفارشاتی که داریم افزایش و کاهش دارد و گاهی اوقات تا ۱۵ نفر نیز در کارگاه مشغول بکار هستند.

این کارآفرین گفت: در کنار کار خیاطی در زمینه آموزش نیز فعالیت دارم و از ابتدای کار خیاطی در بخش خضری و روستاهای اطراف و حا در شهر قاین و مناطق مختلف شهرستان کلاس های خیاطی زیادی برگزار کردم و حداقل در این سال‌ها ۲۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

کریمی افزود: از بین افرادی که به آنها خیاطی را آموزش دادم حداقل ۵۰ نفر مشغول بکار خیاطی شدند.

وی به حمایت بسیج سازندگی در بحث پرداخت تسهیلات اشاره و تصریح کرد: ارائه تسهیلات از طرف بسیج سازندگی کمک بسیار خوبی به من در بحث راه اندازی کارگاه و تهیه مواد اولیه داشته است و وقتی حمایتی از طرف نهادی برای مشاغل خانگی صورت گیرد باعث امید و انگیزه برای ادامه کار می‌شود.

این کار آفرین بیان کرد: از دیگر حمایت‌های بسیج سازندگی از کارگاه خیاطی واگذاری دوخت ۳۰۰ دست لباس برای بسیجیان شهرستان قاین به این کارگاه بوده است.

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر کارگاه خیاطی غدیر و خیاطی مروارید را با همکاری بانوان و برای انجام کارهای دوخت و دوز اداره می‌کنم.

وی با بیان این‌که برای متمرکز کار کردن روی کارها و سفارشات نیاز به مشاوره شغلی و ایجاد نقشه راه داریم، گفت: از کارشناسان، مشاوران و راهبران شغلی بسیج سازندگی درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری کرده و برنامه و نقشه‌ای برای این‌که همکاران تقسیم بندی و هر نفری در یک زمینه فعالیت کند، به ما مشاوره بدهند چراکه در حال حاضر خیلی پراکنده کار می‌کنیم که اگر تمرکز بر روی کار باشد بهتر است.

این کار آفرین خاطرنشان کرد: از دیگر درخواست‌های ما حمایت بیشتر در بحث بازار فروش است چراکه گاهی اوقات خیاطی‌ها انجام شده اما بازار فروشی ندارد و برای این‌که بیکار نباشیم و کسب درآمد داشته باشیم شخصی دوزی و سفارشات مردمی را قبول می‌کنیم.

کریمی مشاغل خانگی را یکی از بهترین کارها برشمرد و افزود: وقتی خانمی مشغول مشاغل خانگی است در کنار آن به کار خانه، همسر و فرزندانش نیز رسیدگی می‌کند و صاحب اختیار کار خود است.

وی خطاب به دختران تحصیل‌کرده‌ای که به دنبال استخدامی و کارهای دولتی هستند، گفت: اگر در کنار تحصیل کسب مهارت نیز داشته باشند تا در صورت اتمام تحصیل و مشغول بکار نشدن بتوانند از مهارت خود استفاده کنند خیلی خوب است چراکه مهارت و هنر راهی برای کسب درآمد و احساس ارزشمندی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج سازندگی کارگاه خیاطی مشاغل خانگی مشغول بکار کار خیاطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه