Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبلغ یهودی ربی بن گارلیک در نیومکزیکو و در خانواده‌ای از جامعه یهودیان ارتودکس کشور ایالات‌متحده به دنیا آمد و در ۱۰سالگی با خانواده‌اش راهی کانادا شد.

مرگ دوست گارلیک در حادثه بهمن در آلاسکا، او را به خواندن آثار نیچه و دوری از دین کشاند. در ۲۵سالگی مدرسه «آموزش کوهستان» را تأسیس کرد. او مجموعه آموزش‌های نظری را نیز برای کوهنوردان در نظر گرفته بود تا به گفته خودش، ویژگی‌های شخصیتی لازم برای کوهنوردی را در افراد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گارلیک با استفاده از اصول مورد توجه جنبش «ماسار» که یک جنبش اخلاقی دارای مسیر رشد معنوی در یهودیان سنت‌گرا است، مبانی نظری خود در رشد ویژگی‌های شخصیتی افراد را طراحی کرد و می‌گوید: «من یک پوسته سکولار بر روی این مفهوم یهودی بسیار قدیمی کشیدم.»

گارلیک در ۲۰۱۵، پس از ۱۱ سال این مدرسه را ترک کرد و به یک مدرسه حاخامی روی آورد، ولی در آن مدرسه به‌جای یافتن بینش‌های دینی، احساس می‌کرد به «یک مدرسه حقوق برای قوانین ۴۰۰۰ساله وارد شده است».

در سال ۲۰۱۸ او پاسخ خود را در کابالا یافت. گارلیک معتقد است مؤلفه زیربنایی کابالا، کنترل تنفس (تنفس آگاهانه: اصطلاحی برآمده از معنویت عصر جدید)، شادی، حرکت و معجزه «سیلوسایبین»- یا مَجیک ماشروم (یک ماده روان‌گردان)- بوده، که این موارد نقش مهمی در رشد شخصیتی افراد ایفا می‌کنند.

وی می‌گوید اولین‌بار که موادمخدر مصرف کرد، «اولین بار بوده که در زندگی‌ام (حضور) خدا را در یک مکان دارای یگانگی و گشایش (معنوی) احساس می‌کردم.»

گارلیک به کمک حاخام‌های هم‌عقیده‌اش شروع به تشکیل حلقه‌های معنوی مصرف مواد روان‌گردان کرد و در سال ۲۰۱۹ فرقه «قبیله امر مقدس» (Sacred Tribe) را تأسیس کرد.

فرقه قبیله امر مقدس با بیش از ۱۰۰۰ پیرو (عموماً از نوجوانان و جوانان) در سال ۲۰۲۰ فعالیتش را علنی کرد. در حالی که فرقه‌های وابسته به مصرف مواد روان‌گردان معمولاً از علنی‌کردن فعالیت‌های خود اجتناب می‌کنند.

قبیله امر مقدس تا ۲۰۲۱ مراسم آیینی شب‌های جمعه را منظم برگزار می‌کرد و اعضایش معمولاً سه ماه یک‌بار در آن شرکت می‌کردند.

هدف این مراسم استفاده از ۳۹ نوع سیلوسایبین برای کمک به اعضاست تا مواردی مثل شروع یک سفر درونی تا برانگیختن خلاقیت را تجربه کنند.

ربی گارلیک که مدرک مهندسی شیمی دارد، درباره استفاده از مواد روان‌گردان در این مراسم گفت: «این گروه قصد نداشته قوانین را زیر پا بگذارد و همیشه تمرکز بر کسب وضعیت معافیت مذهبی فدرال از طریق قانون احیای آزادی‌های مذهبی بوده است. این انجمن با متخصصان دانشگاه جان هاپکینز و آزمایشگاه‌های روان‌گردان مختلف در طول مسیر همکاری کرده تا از رعایت قوانین ایالت کلرادو و قوانین فدرال ایالات‌متحده اطمینان یابد.»

با این حال در ژانویه ۲۰۲۲ این انجمن با یک موقعیت چالشی روبه‌رو شد. گارلیک می‌گوید بازرس ایالتی او را با یک فروشنده معروف موادمخدر اشتباه گرفته. ساعاتی بعد مقامات ایالتی دستور بازرسی ساختمان این مرکز را صادر می‌کنند. در جریان بازرسی، یک کارمند را دستگیر و تمام مواد روان‌گردان موجود ضبط می‌شود. گارلیک مدتی بعد دستگیر و متهم به در اختیارداشتن به قصد تولید یا توزیع یک ماده کنترل‌کننده ذهن می‌شود.

اگر گارلیک مجرم شناخته شود، حداقل به ۸ سال زندان محکوم می‌شود. وی می‌گوید از تمام استانداردها و دستورالعمل‌های مقرراتی تنظیم‌شده پیروی می‌کند و مراسم‌های مقدس را در یک مرکز تجاری برگزار می‌کند تا ثابت شود هیچ کار غیرقانونی در مراسم این فرقه رخ نمی‌دهد!

ضمنا گارلیک به ارتباط کابالا با مراسمی که در آن مصرف مواد روان‌گردان را شایع کرده اشاره می‌کند و می‌گوید کابالا سنتی هزاران‌ساله است و استفاده از مواد روان‌گردان (مثل چپق‌های روان‌گردان سرخپوست‌ها که در ایالت کلرادو قانونی است) صرفاً جنبه معنوی داشته و در راستای توسعه آموزه‌های کابالا است.

تاریخ دادگاه گارلیک اواخر ژوئن بوده اما فعلا تعویق افتاده. گروه‌های معنوی مبتنی بر مصرف روان‌گردان و برخی گروه‌های یهودی از او حمایت کرده و اقداماتش را غیرمجرمانه و کاملاً معنوی می‌دانند.

برگزاری دادگاه گارلیک و نتیجه آن می‌تواند نقطه عطفی در نضج‌گیری یک فرقه جدید مبتنی بر معنویت روان‌گردان باشد.

بن گارلیک با ترکیب معنویت یهودی کابالا و شمنیسم سرخپوستی در حال ایجاد شکل جدیدی از معنویت کاذب است. معنویت‌هایی که در ایران کم‌وبیش طرفدارانی دارند و اکنون ترکیب آنان می‌تواند از طریق مبلغین عرفان‌های کاذب به‌عنوان راه‌حل جدیدی برای جبران کمبود معنا در زندگی نوجوانان و جوانان تجویز شود.

منبع: بهداشت معنوی

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: مواد روان گردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت

توکیو، دهلی، داکا، سائوپائولو و قاهره بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مناطق شهری نیوآرک نیویورک، بوستون-پراویدنس، توکیو، آتلانتا و شیکاگو بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس تراکم جمعیتی ساکن در مناطق شهری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حدود هشت میلیارد نفر در سیاره زمین زندگی می‌کنند که افزایش قابل‌توجهی نسبت به جمعیت جهان در سال ۱۹۵۰ با ۲.۵ میلیارد نفر محسوب می‌شود. با این حال سازمان ملل تخمین می‌زند که نرخ رشد در حال کاهش است و تقریباً ۱۵ سال طول می‌کشد تا به ۹ میلیارد نفر برسد.

بر اساس برآوردهای اخیر سرشماری ایالات‌متحده، حدود ۳۳۵ میلیون نفر از جمعیت جهان در ایالات متحده زندگی می‌کنند، با این وجود در حالی که ایالات متحده یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است، جمعیت آن در مقایسه با هند و چین که هر کدام بیش از ۱.۴ میلیارد نفر دارند، بسیار ناچیز است.

بزرگ‌ترین شهرهای جهان از نظر جمعیت در سال ۲۰۲۴

توکیو، ژاپن - ۳۷.۱ میلیون نفر

دهلی، هند - ۳۳.۸ میلیون نفر

شانگهای، چین - ۲۹.۸ میلیون نفر

داکا، بنگلادش - ۲۳.۹ میلیون نفر

سائوپائولو، برزیل - ۲۲.۸ میلیون نفر

قاهره، مصر - ۲۲.۶ نفر

مکزیکو سیتی، مکزیک - ۲۲.۵ میلیون نفر

پکن، چین - ۲۲.۱ میلیون نفر

بمبئی، هند - ۲۱.۶ میلیون نفر

اوزاکا، ژاپن - ۱۸.۹ میلیون نفر

بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مناطق شهری

هر کشور، مفهوم شهر را به‌طور متفاوتی تعریف می‌کند، بنابراین تعیین یک اندازه‌گیری استاندارد برای بزرگ‌ترین شهرها بر اساس منطقه و مساحت دشوارتر از بررسی‌های جمعیتی است. برای مبارزه با ناهماهنگی در بین کشورها روشی موسوم به مناطق شهری ایجاد شده است که یک روش استاندارد برای اندازه‌گیری شهرها بر اساس تراکم جمعیت است. با استفاده از منطقه شهری به‌عنوان یک شکل اندازه‌گیری، شهرها و مناطق با هم گروه‌بندی می‌شوند، بنابراین بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مناطق شهری، شهرهای جداگانه نیستند، بلکه گروه‌هایی از شهرها در مجاورت یکدیگر هستند.

نیویورک- نیوآرک ایالات متحده - ۱۲ هزار و ۹۳ کیلومتر مربع

بوستون-پراویدنس، ایالات متحده - ۹,۵۳۸ کیلومتر مربع

توکیو-یوکوهاما - ۸۲۳۰ کیلومتر مربع / ۳۱۷۸ مایل مربع

آتلانتا، ایالات متحده -۷۴۰۰ کیلومتر مربع

شیکاگو، ایالات متحده - ۷۰۰۶ کیلومتر مربع

لس‌آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده - ۶۳۵۱ کیلومتر مربع

مسکو، روسیه - ۴۶۶۲ کیلومتر مربع

واشنگتن-بالتیمور، ایالات متحده - ۵,۵۰۰ کیلومتر مربع

فیلادلفیا، ایالات متحده - ۵,۴۳۰ کیلومتر مربع

دالاس-فورث، تگزاس، ایالات متحده - ۵,۲۷۹ کیلومتر مربع

بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مساحت کلی

بزرگ‌ترین شهر جهان از نظر مساحت کلی سرمرسوق در گرینلند، تشکیل‌شده از پنج شهرداری کوچک‌تر است که بیش از ۵۳۱ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت و تنها ۲۳ هزار و ۱۲۳ نفر جمعیت دارد. به همین دلیل، تراکم جمعیت سرمرسوق ۰.۰۴۳ نفر در کیلومتر مربع است.

دومین شهر بزرگ جهان از نظر مساحت نیز در گرینلند واقع شده است. آواناتا با ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت، ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر جمعیت دارد و تراکم جمعیت آن حتی کمتر از سرمرسوق است (۰.۰۲ نفر در هر کیلومتر مربع).

چین بیشترین تعداد شهرهای بزرگ جهان از نظر مساحت را دارد و سومین، چهارمین، پنجمین و ششمین شهرهای بزرگ جهان از نظر مساحت را در خود جای داده است که شامل ناگچو، هولنبیر، جیوکوآن و شیگاتسه می‌شود.

ناگچو شهری با ۴۵۰ هزار و ۵۳۷ کیلومتر مربع مساحت، شامل ۸۹ شهرستان، ۲۵ شهر و ۱۲۸۳ روستا است. هولنبیر با مساحت ۲۶۳ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع ۲.۵۴۹ میلیون نفر جمعیت دارد، جمعیت جیوکوان با مساحتی در حدود ۱۹۱ هزار و ۳۴۲ کیلومتر مربع، ۱.۰۹۵ میلیون نفر است و شیگاتسه، با مساحت ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بیش از ۷۰۳ هزار نفری دارد.

کد خبر 748611

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • آیا چین می‌تواند؟
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله