Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی مسئولان در گذشته باعث عقب ماندگی منطقه ارسباران و اهر در این برهه از زمان شده است.

احمد محرم زاده در مراسم اختتامیه جشنواره رویداد ایده آرا با محوریت آموزش و توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در حوزه‌ی مشاغل خانگی آذربایجان شرقی ضمن تاسف از آماربالای تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان اهر گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای منطقه برای توسعه و پیشرفت متاسفانه بیشترین درصد مردم منطقه تحت پوشش کمیته امداد می باشد که به واسطه سوء مدیریت، ضعیف و بی‌تدبیری مسئولان علیرغم ظرفیت‌های فراوانی که منطقه دارد همچنان عقب مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر تاکنون مسئولان کشوری و استانی به منویات و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در خصوص تولید و اشتغال عمل می‌کردند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کردیم.

محرم زاده در ادامه از کمیته امداد خواست در توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست در مشاغل خانگی و ارائه تجهیزات و تسهیلات تولیدی و اشتغالزا گام‌های اساسی بردارند.

وی، نخبگان و دانشمندان را سرآمد همه علوم برشمرد و خواستار توجه ویژه مسئولان به تفکرات و ایده‌های آنها در راستای پیشرفت و توسعه‌ی منطقه ارسباران و شهرستان اهر شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس پتانسیل‌های منطقه ارسباران و شهرستان اهر را در تمام حوزه‌های کشاورزی، دامداری، معدن، صنعت را غنی برشمرد و افزود: با برنامه ریزی دقیق و در راس آن ابتکار عمل است که می توانیم از کلیه ذخایر و ظرفیت‌های منطقه ارسباران به نفع پیشرفت، تولید و اشتغال بهره مند شویم.

وی گفت: مسئولان منطقه باید با استفاده از فکر نوین، تجهیز و به روز رسانی مراکز رشد و دانش بنیان زمینه بهره مندی از ظرفیت های منطقه را فراهم کنند.

محرم زاده در ادامه از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای توسعه و پیشرفت مرکز رشد شهرستان اهر خبر داد و گفت: این تسهیلات بزودی به این مرکز پرداخت خواهد شد که انتظار داریم این مرکز نیز با پویایی، تجهیز و آمادگی کامل نسبت به سال‌های گذشته به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند.

وی افزود: وظیفه مسئولان در قبال مردم و شهر ورود اقتصاد، پیشرفت، توسعه و... است.

وی شهرستان اهر را مرکز تولید سیب در استان عنوان کرد و گفت: می‌توان با ایجاد کارخانجات کوچک مقیاس و ارائه تسهیلات کوتاه مدت به مشاغل خانگی زمینه تولید چیپس میوه خصوصا چیپس سیب را در راستای ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم خصوصاً مددجویان کمیته امداد این شهرستان فراهم کنیم.

محرم زاده کمیته امداد امام خمینی(ره) را از جمله فعال‌ترین سازمان‌ها در سطح کشور عنوان کرد و گفت: هر طرح و ایده ای که با نام کمیته امداد به مجلس ارائه می‌شود اکثریت نمایندگان از آن دفاع و کمک می‌کنند.

وی، نقش کمیته امداد را در ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار برشمرد و گفت: این کمیته تاکنون با تلاش شبانه روزی برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست کشور شغل های متعدد ارائه داده است.

محرم زاده در ادامه از حمایت مجلس در خصوص کمک به کمیته امداد استان خبر داد و افزود: اگر توسعه‌ای در استان اتفاق بیفتد مسلما در شهرستان‌ها نیز توسعه خواهیم داشت.

امام جمعه اهر نیز در این مراسم نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) را در محرومیت زدایی و فقرزدایی از کشور بسیار مهم برشمرد و افزود: کمیته امداد در دوران کرونا نیز با تلاش های شبانه روزی وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی مقام معظم رهبری، این سال را فرصتی مناسب برای شکوفایی تولید و ایجاد اشتغال در کشور برشمرد و گفت: نگاه کمیته امداد در جامعه باید به سمت خودکفایی و تولید باشد تا علاوه بر ایجاد اشتغال باعث خودکفایی و غنا در بین مددجویان شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد در مشاغل خانگی نیز فعالیت دارند گفت: اگر مشاغل خانگی را با مهارت آموزی همراه کنیم مسلماً باعث درآمد زایی بیشتر برای این مددجویان خواهد شد. 

امام جمعه اهر افزود: کشور ایران خصوصا منطقه ارسباران جزو مناطق زرخیز ایران است که متاسفانه برخی سوء مدیریت‌ها، بی‌تدبیری‌ها و بعضا تحریم‌های ظالمانه دشمنان باعث عقب ماندگی در این منطقه شده است که امیدواریم با تلاش مسئولان به زودی شاهد شکوفایی در بخش اقتصاد، تولید و اشتغال این منطقه باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان اهر منطقه ارسباران کمیته امداد ایجاد اشتغال محرم زاده شهرستان اهر مشاغل خانگی سوء مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی