Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباط خشکی لب با تغذیه و آنچه می خورید خشکی لب نشانه چیست؟ علت پوسته پوسته شدن لب کمبود چه ویتامینی است؟ کمبود بیوتین (ویتامین ‌B7) در بدن کمبود ویتامین ‌B12 ویتامین B-2 ویتامین B-3 ویتامین B-6 کمبود آهن زینک ویتامین A جلوگیری از کمبود مواد مغذی چگونه خشکی لب ها را از بین ببریم؟ مراقبت از لب ها سایر علل خشک شدن لب ها از خیس کردن لب ها با زبان اجتناب کنید ارتباط خشکی لب با تغذیه و آنچه می خورید

به گزارش اقتصاد آنلاین، در چنین شرایطی استفاده از مرطوب کننده های مختلف موجود در بازار می تواند به شما در تسکین ناراحتی و حس بد لب ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال فراموش نکنید که دریافت حجم کافی و مناسب ویتامین ها و مواد معدنی ضروری در رژیم غذایی روزانه می تواند به جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

خشکی لب نشانه چیست؟

اگر این مشکل شما در اثر کمبود مواد مغذی باشد، پوست حالت خشکی، ترک خورده و پوست پوست شده می گیرد، به خصوص در کناره های لب.

لب ها ممکن است سخت، ورم کرده و یا قرمز باشند. همچنین احتمال دارد زخم هایی در نواحی ترک خورده پوست پدیدار شوند.

علت پوسته پوسته شدن لب کمبود چه ویتامینی است؟

ویتامین های گروه B در این زمینه مهمترین مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته شوند ، اما به هر حال هر کمبود مواد مغذی در بدن ممکن است مشکل ساز بوده و بهتر است هرچه زودتر حل شود. از جمله این موارد می توان به ویتامین سی ، ویتامین A، زینک، بیوتین، ویتامین B3، ویتامین ‌B12 و ویتامین ‌B6 اشاره کرد.

کمبود بیوتین (ویتامین ‌B7) در بدن

کمبود های مربوط به ویتامین های گروه ‌B (به خصوص بیوتین) منجر به بروز مشکلاتی در لب ها می شوند. به عنوان مثال، دانشگاه پزشکی مری لند اعلام کرده است دریافت حجم کمی بیوتین می تواند منجر به بروز مشکل خشکی پوست و ایجاد شکاف هایی در کناره های دهان شود.

برای جلوگیری از بروز این عوارض جانبی باید حتما روزانه میزان کافی بیوتین را در رژیم غذایی خود دریافت کنید. این میزان ۳۰ میکروگرم برای آقایان و بانوان بزرگسال و ۳۵ میکروگرم برای بانوانی که به نوزاد خود شیر می دهند اعلام شده است.

کمبود ویتامین ‌B12

کمبود این نوع ویتامین در بدن ، که معمولا رایج تر از کمبود بیوتین در افراد است ، یکی دیگر از علل مشکل خشکی و ترک مزمن لب ها به شمار می رود که به آن چلیتیس (cheilitis) نیز می گویند.

بزرگسالانی که در سنین بالاتری هستند ، سبزی خواران و افرادی که به خوبی ویتامین B12 را جذب نمی کنند در ریسک کمبود این ویتامین در بدن خود هستند.

به همین خاطر مصرف کردن غذا هایی که حاوی ویتامین B12  هستند بسیار ضروری است و همچنین در صورت داشتن مشکل خشکی و ترک لب ها حتما باید از فرد آزمایش خون گرفته شود. آقایان و بانوان بزرگسال حداقل به ۲.۴ میکروگرم از ویتامین   B12  در هر روز نیاز دارند.

ویتامین B-2

بدن شما به ویتامین B-2 یا همان ریبوفلاوین نیاز دارد تا بتواند مو ها، ناخن ها ، پوست و لب ها را سالم و در حالت شاداب خود حفظ کند. بدون داشتن ویتامین متوجه زخم هایی بر روی لب ها و در دهان خواهید شد.

می توان ویتامین B-2 را به کمک محصولات لبنی ، تخم مرغ ، لوبیا ، آجیل ، سبزیجات با برگ سبز و گوشت بدون چربی جذب کرد. بنابراین حتما این موارد را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

ویتامین B-3

بدون داشتن ویتامین B-3 یا همان نیاسین در بدن ، ممکن است لب های ترک خورده و خشک یا زبان و دهان قرمز و ورم کرده داشته باشید. کمبود ویتامین B-3 می تواند در برخی موارد منجر به بروز مشکل پوستی درماتیت شود.

نیاسین را می توان با افزودن گوشت گاو، ماهی تن، غلات و حبوبات ، شیر و سبزیجات حاوی برگ سبز به رژیم غذایی دریافت کرد.

ویتامین B-6

کمبود این ویتامین می تواند منجر به ترک خوردن کناره های دهان و همچنین مشکل پوستی درماتیت شود. ویتامین B-6 را می توان در غلات و حبوبات، انواع گوشت و سبزیجات حاوی برگ های سبز پیدا کرد. پس حتما این موارد را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

کمبود آهن

یکی دیگر از کمبود های غذایی و مواد مغذی که می تواند منجر به ترک خوردن و خشکی کناره های دهان شود ، کمبود آهن در افراد است. کمبود آهن با سایر عارضه‌های پوستی نیز مرتبط است. مثلا کمبود آهن و خارش پوست می‌تواند کاملاً‌ مرتبط به هم باشد.

دریافت حجم کافی از آهن در رژیم غذایی (یا از مکمل های مولتی ویتامینی) به شما در اجتناب از بروز مشکل خشکی پوست و لب ها کمک می کند و همچنین از خستگی ناشی از کمبود آهن به افراد کمک شایانی خواهد کرد.

آقایان و بانوانی که بیش از ۵۰ سال سن دارند باید روزانه ۸ میلی گرم آهن مصرف کنند و بانوان شیرده یا باردار باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن مصرف نمایند.

زینک

بدون داشتن زینک کافی در رژیم غذایی خود ، ممکن است مشکل ترک خوردن زبان و لب ها و همچنین سخت شدن و خشکی پوست را تجربه کنید. زینک در گوشت گوسفند، غلات و حبوبات، گوشت بوقلمون، لوبیا و دانه ها، ریکوتا و پنیر گودا وجود دارد.

فراموش نکنید مصرف بیش از حد زینک می تواند سمی و خطرناک باشد. ۱۰ تا ۲۵ میلی گرم زینک در هر روز می تواند مقدار امن و مناسبی باشد.

ویتامین A

اگر ویتامین A زیاد و بیش از حدی در رژیم غذایی خود دارید ممکن است مشکل خشکی پوست و لب ها را تجربه کنید. به احتمال زیاد در رژیم غذایی عادی خود به اندازه کافی ویتامین A را دریافت می کنید و بنابراین نیازی به استفاده از مکمل های مختلف نیست.

جلوگیری از کمبود مواد مغذی

بهترین راه جهت جلوگیری از بروز مشکل خشکی و ترک خوردن لب ها در اثر کمبود های مواد مغذی این است که رژیم غذایی متعادل و مملو از میوه ها ، سبزیجات ، غلات و حبوبات، غذاهای پروتئینی بدون چربی و چربی ها سالم داشته باشید.

اگر پزشکتان مصرف مولتی ویتامین های مکملی را پیشنهاد می کند حتما به شکل روزانه آن ها را مصرف کنید.

چگونه خشکی لب ها را از بین ببریم؟

با این که همه به خوبی می دانیم کمبود ویتامین ( به خصوص ویتامین های گروه B ) می تواند عامل اصلی بروز این مشکل در افراد باشد ، گاهی اوقات آب و هوای خشک دلیل اصلی این موضوع است.

برای درمان مشکل خشکی و ترک خوردن لب ها از بالم های لب یا مرطوب کننده های مخصوص به صورت روزانه استفاده کنید. آکادمی پوستی ایالات متحده آمریکا پیشنهاد می کند بالم لبی با SPF حدودا ۳۰ را انتخاب کنید تا لب ها سالم بمانند و ریسک بروز سرطان پوست کاهش یابد.

مراقبت از لب ها

از بالم لب حاوی مواد طبیعی استفاده کنید که لب ها و ناحیه دهان را مرطوب نگه می دارند. در این زمینه محصولات مناسب و خوبی در بازار در دسترس هستند که با بررسی محتویات آن ها می توان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این محصولات فقط حکم یک پوشش برای لب ها را ندارند بلکه یک درمان اثبات شده و مناسب هستند.

سایر علل خشک شدن لب ها

با این حال باید بگوییم کمبود های ویتامینی تنها علت بروز خشکی و ترک خوردگی لب ها نیستند. ممکن است به دلایل مختلفی با این مشکل مواجه شویم.

هوای خشک و سرد می تواند عامل اصلی این مشکل در افراد باشد. پوشیدن دهان با کمک یک روسری یا پارچه زمانی که بیرون می روید و قرار دادن دستگاه مرطوب کننده فضا در داخل خانه از جمله مواردی هستند که در آب و هوای خشک به شما کمک می کنند تا از لب ها و پوست خود مراقبت کنید.

برخی از مواد شست و شوی صورت ، شامپو ها و خمیر دندان ها حاوی یک ماده خشک کننده به نام سدیم لوریل سولفات هستند که منجر به بروز خشکی و ترک خوردن لب ها می شود. دیگر موارد ممکن است حاوی الکل باشند که دیگر عامل خشکی لب ها و پوست به حساب می آید.

از خیس کردن لب ها با زبان اجتناب کنید

از همه مهمتر این نکته است که لیسیدن لب ها منجر به ترک خوردن بیشترشان می شود و اوضاع بهتر نخواهد شد. همچنین لب های خشک و ترک خورده ممکن است نشانه بیماری های پس زمینه ای مثل کم کاری تیروئید و پسوریازیس باشد.

 

منبع: پوست پدیا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کمبود ویتامین زینک خشکی لب ترک لب ها اخبار مرتبط علامت کمبود هر ویتامین در بدن چیست؟ ۱۴۰۱/۱/۱۸ چگونه خشکی مناطق مختلف بدن را درمان کنیم؟ ۱۴۰۱/۱/۱۵ علامت های پنهان فقر ویتامین K در بدن چیست؟ ۱۴۰۱/۱/۱۰ علامت های کمبود روی در بدن را بشناسید ۱۴۰۱/۱/۸ افزایش خطر ابتلا به سرطان با کمبود این ویتامین ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ جبران کمبود ویتامین D در کودکان با این روش ۱۴۰۰/۱۲/۴ آخرین ویدیو ها دلهره آورترین سکانس قسمت هشتم سریال یاغی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۶:۳۳ ۵ راهکار طلایی استفاده از کولر با کاهش مصرف سوخت + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۶:۱۸ اشتباه عجیب استاندار کرمانشاه درباره گروه ۱+۵! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۶:۰۳ گریم نیکی کریمی در سریال یاغی غوغا کرد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۶:۰۰ توله یوز ایرانی گوشتخوار شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱۵:۴۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۸:۰۸ بدترین مواد غذایی واسه اونایی که خشکی لب دارن ۱۸:۰۰ قیمت موبایل سامسونگ چند؟ (جدول مشخصات) ۱۷:۵۷ خواص عالی گلپر برای درمان و سلامت + عوارض گلپر ۱۷:۵۰ سبزی هر نوع ترشی چیه؟ لیست سبزی انواع ترشی و شور ۱۷:۴۱ اولین قرار ملاقات ازدواج باید چگونه باشد؟ ۱۷:۲۸ نحوه دانلود و نصب برنامه روی آیفون بدون اپ استور ۱۷:۲۴ ثبت نام برای نهضت ملی مسکن تا کی مهلت دارد؟ ۱۷:۲۱ مرگ سالانه ۴۰۰۰ آمریکایی در زندان‌ ها ۱۷:۱۵ برگزاری نخستین اجلاس جهانی انجمن های رمزارز و فعالان حوزه بلاکچین در ایران ۱۷:۱۰ جدیدترین پیش بینی آب و هوا به همراه یک هشدار! ۱۷:۰۷ برای زندگی بهتر کافیست این چیزها را رها کنید ۱۷:۰۶ یک شرکت رمزارزی دیگر ورشکسته شد! ۱۷:۰۴ نامه نماینده تهران به سردار اشتری: سبک اجرای قانون عفاف و حجاب در برخی موارد بحث برانگیز شده / نحوه برخورد با زنان بازداشت شده از قبیل هُل دادن در شأن زنان و مجریان قانون نیست ۱۶:۵۷ برای تامین غذای دانشجویان به ارز ۴۲۰۰ تومانی وابسته هستیم ۱۶:۵۶ حمله‌ روزنامه‌ دولت به ظریف؛ نام او در تاریخ خواهد ماند اما... ۱۶:۴۷ طعنه سنگین اکونومیست به جانسون؛ سقوط دلقک + عکس ۱۶:۴۲ صورت شما درباره شخصیت تان چه می گوید؟ ۱۶:۴۱ همراه با پروژه دوم غول‌کشی از گدانسک؛ ایران ۱-۲ ایتالیا ۱۶:۲۱ آموزش چند روش هسته گیری آلبالو و گیلاس بدون دستگاه ۱۶:۱۸ ۵ راهکار طلایی استفاده از کولر با کاهش مصرف سوخت + فیلم ۱۶:۱۲ تاریخ قرعه کشی جدید خودرو مشخص شد اما واردات همچنان بلاتکلیف! ۱۶:۱۱ نخست وزیر انگلیس بالاخره استعفا داد ۱۶:۰۳ اشتباه عجیب استاندار کرمانشاه درباره گروه ۱+۵! + فیلم ۱۵:۵۸ فرمانده سپاه: آمریکایی ها به دو ضعف بزرگ نداشتن رهبری روحانی و دارای کاریزما و فقدان حکمت در دستگاه رهبری غرب اعتراف کردند ۱۵:۵۲ واکنش پسر شهید فخری زاده به اظهارات ظریف: آمریکا و اسرائیل کسانی را ترور می‌ کنند که برای آن ها مزاحمت ایجاد می کنند، نه اشخاص منفعل! ۱۵:۴۶ لفاظی های گانتز علیه ایران و حزب‌ الله لبنان ادامه دارد ۱۵:۴۳ توله یوز ایرانی گوشتخوار شد + فیلم ۱۵:۳۹ همسر متولد چه ماهی کینه ای تره؟ ۱۵:۳۷ کرونا در گیلان دوباره اوج گرفت ۱۵:۳۱ اسرائیل یک رژیم جعلی و حتما در حال سقوط است، از این رو قصد دارد با برخی لفاظی ها خلاء قدرتش را پر کند ۱۵:۳۱ آنفلوانزای معده چیست؟ ۱۵:۲۸ وضعیت بازار رمزارز چه زمانی بهبود می یابد؟ ۱۵:۲۷ سلام فرمانده در مسجدالحرام + فیلم ۱۵:۲۵ کی روش در اینستاگرام سرمربی تیم ملی شد ۱۵:۲۲ کاهش نگران کننده تعداد کشاورزان / مهاجرت از روستا به شهر تشدید می شود؟ ۱۵:۱۷ تونر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ + مزایا و روش استفاده از انواع تونر پوست صورت ۱۵:۰۷ پس از زنان، دادگاه عالی آمریکا محیط زیست را هدف گرفت ۱۵:۰۴ پله فوتبال ایران در بیمارستان بستری شد + عکس ۱۵:۰۳ چرا بورس همچنان نزولی است؟ / ریسک‌ هایی که دست از سر بازار بر نمی دارند ۱۵:۰۲ اسکوچیچ رفتنی شد! ۱۵:۰۰ ادعای عجیب حاجی بابایی: بودجه ۱۴۰۱ را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن از سمت بودجه به مردم تورم وارد نشود! ۱۴:۴۹ سم مهلک در کمین علاقه مندان به شیر عسل داغ ۱۴:۴۸ چرا بریتانیا تعرفه های بحث برانگیز فولاد را تمدید می کند؟ ۱۴:۴۲ گردش مالی ۲ میلیاردی قاچاق لوازم یدکی خودرو ۱۴:۳۸ نماینده قزوین: رییسی آبروی خود را گذاشت تا در اقتصاد اتفاق بزرگی رقم بخورد که باید در زمان دولت سازندگی رخ می داد ۱۴:۳۷ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۱۶) ۱۴:۳۵ لحظه بازداشت معاون سفیر انگلیس در ایران با چشمان بسته + عکس ۱۴:۳۴ نظم شگفت انگیز در ورزش صبحگاهی دانش آموزان چینی + فیلم ۱۴:۳۲ رایزنی های منطقه ای، دستور کار سفر علی باقری به عمان ۱۴:۳۰ تغییر در نحوه اعمال تخفیف بیمه خودرو اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمبود ویتامین زینک خشکی لب ترک لب ها رژیم غذایی خود کمبود مواد مغذی مشکل خشکی و ترک کمبود ویتامین غلات و حبوبات منجر به بروز داشته باشید ویتامین ها ویتامین B 2 ویتامین B 3 کمبود آهن ترک خوردن ترک خورده خشکی پوست بروز مشکل ویتامین A فیلم ۱۴ خشکی لب ۱۴۰۱ ۱ شدن لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید

وقتی صحبت از سلامت کلی به میان می‌آید، آنچه ابتدا به ذهن خطور می‌کند، حفاظت از مغز و قلب به‌عنوان مهم‌ترین اعضای بدن در سنین بالاست و احتمالا به کبد و سلامتی آن زیاد فکر نمی‌کنیم؛ در حالی که شواهد نشان می‌دهد با بالا رفتن سن، افزایش توجه به سلامتی کبد بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، علاوه بر این وضعیت سلامتی کبد بیش از آنچه فکر کنید زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، بیش از ۴.۵ میلیون بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر در این کشور به بیماری‌های کبدی مبتلا می‌شوند.

چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟

دکتر «سودا کودالی»، متخصص کبد، می‌گوید: کبد عضو مهم بدن است که چندین عملکرد حیاتی انجام می‌دهد اما با اینکه تعداد زیادی به بیماری‌های آن مبتلا می‌شوند، کمتر تشخیص داده می‌شود و افراد، معمولا تا وقتی به بیماری‌های کبدی بسیار پیشرفته دچار نشده‌اند به متخصص مراجعه نمی‌کنند؛ یعنی زمانی که گزینه‌های درمانی بسیار محدود شده‌اند.

به گفته دکتر کودالی، برای چندین بیماری که سلامتی کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گزینه‌های درمانی وجود دارند و به همین دلیل تشخیص زودهنگام بیماری کلید اصلی است.

برخی عوارض کبد ناسالم

عوامل متعددی می‌توانند باعث بیماری کبد شوند از جمله عفونت، چربی و مشکلات ایمنی. به گفته دکتر کودالی، پیامد بیماری‌های کبدی طولانی‌مدت فارغ از اینکه چه عاملی موجب آسیب کبدی شده است، شرایطی به نام سیروز کبدی یا آسیب‌دیدگی شدید کبد را به وجود می‌آورد که در صورت ابتلا، بافت سالم کبد تخریب و بافت‌های نسجی نامنظم و زخمی جایگزین آن می‌شوند.

سیروز کبدی خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز افزایش می‌دهد و سایر عوارض آن که ناتوانی کبد در انجام دادن چندین عملکرد مهم را در پی دارد، می‌تواند کار فرد را به بستری‌ شدن در بیمارستان بکشاند، بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارد و در اغلب موارد به پیوند کبد منتهی می‌شود.

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

به گزارش ایندیپندنت، مهم‌ترین کاری که می‌توان برای سلامتی کبد انجام داد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ و مواد معدنی ضروری است و به گفته دکتر کودالی، رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند نمونه بسیار خوبی باشد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی انواع سبزیجات، فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بر مصرف ماهی‌های دارای اسیدهای چرب امگا، مغزها و سایر مواد معدنی و ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها در حد تعادل تاکید می‌کند.

روش‌های دیگر تغذیه برای تقویت سلامت کبد

دکتر کودالی می‌گوید: به جای مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها و مکمل‌ها، رعایت یک رژیم غذایی متعادل باید در مرکز توجه قرار گیرد، با این حال آشکار شده که ویتامین E در رفع چربی و التهاب کبد مفید است.

به گفته او، برخی پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد ممکن است در بیماران مبتلا به کبد چرب، سطح پایین ویتامین D دیده شود، اما برای تایید اینکه آیا مکمل ویتامین D واقعا در پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید است یا این‌ روند را معکوس می‌کند، به تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز است.

برخی روش‌های دیگر برای بهبود سلامت کبد

طبق توضیحات دکتر کودالی، کبد چرب یکی از دلایل اصلی بیماری‌های کبدی است که عامل ثانویه فاکتورهای خطر مانند فشار خون بالا، دیابت، کلسترول و تری‌گلیسیرید بالا به شمار می‌رود که همگی باید کاملا تحت کنترل باشند.

او خاطر نشان می‌کند که عدم مصرف الکل، پیشگیری از چاقی و کاهش وزن با اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی است. همچنین توصیه می‌کند از مصرف گیاهان دارویی و مکمل‌های غیرضروری که به کبد صدمه می‌زنند، پرهیز کنید. ترک سیگار هم می‌تواند سلامتی کبد را تقویت کند و خواب کافی نیز تاثیر مثبتی بر کبد می‌گذارد. مراجعه منظم به پزشک نیز به عنوان یک اقدام‌ پیشگیرانه مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • تقویت کننده موی مردانه