Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد موسوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گزارش تلف شدن ماهی ها در یکی از کانال‌های انتقال آب کشاورزی‌ از رودخانه اترک دریافت شد و مشاهدات و بررسی های اولیه نشان می دهد علت این حادثه آلوده بودن آب به سموم کشاورزی است.

وی افزود: پساب ورودی به این کانال از شالیزارها و پنبه زارها با سموم افت کش آلوده بوده و البته مشاهده قوطی سموم استفاده شده و اظهارات چند نفر از کشاورزان هم دلالت بر آلودگی آب به سم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نمونه آب و نمونه ماهی ها برای بررسی بیشتر به اداره دامپزشکی شهرستان‌ ارسال شد.

مدیر حفاظت محیط زیست مانه و سملقان گفت: به کشاورزان توصیه می شود مصرف سموم را مدیریت کرده و میزان آن را کاهش دهند. 

تیرماه پارسال هم شمار زیادی ماهی بر اثر خشکسالی و کاهش میزان آب در رودخانه اترک تلف شدند.

برداشت زیاد آب توسط کشاورزان سبب شد تا میزان آب در رودخانه اترک کاهش یابد و با کاهش میزان آب، میزان اکسیژن کاهش یافته و سبب مرگ این آبزیان شد.

رودخانه اترک از دامنه‌های جنوبی ارتفاعات هزارمسجد در حدفاصل شهرستان‌های قوچان و چناران سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از محدوده شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی و بخش‌های میانی شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و مانه و سملقان در خراسان شمالی به شرق استان گلستان وارد شده و در نهایت به تالاب‌های حاشیه دریای خزر (تالاب آلاگل) می‌ریزد.

روخانه اترک، پنجمین رود طولانی کشور است و حدود ۲۱۱ کیلومتر از مسیر ۵۳۵ کیلومتری این رودخانه در استان خراسان شمالی واقع شده است.


برچسب‌ها بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی رودخانه اترک خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد