Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بی اساس انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی ایرانی به مقصد یمن را رد کرد و گفت: این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح این ادعا علیه ایران را ندارد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، ضمن مردود دانستن این ادعا گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده، و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشرشده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جت‌های جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می‌یابد. در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستانها، جشن‌های عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح‌ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است.

کنعانی تاکید کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، به همین جهت این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ناصر کنعانی یمن دولت انگلیس وزارت امور خارجه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است