Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:20:05 GMT

کشتارگاه نگار در بردسیر نیازمند تجهیز است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۶۶۱۶

کشتارگاه نگار در بردسیر نیازمند تجهیز است

ندا ثنایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه تا چند سال قبل کشتار دام در معابر عمومی شهر نگار به صورت غیربهداشتی صورت می‌گرفت، به همت شهردار و فرماندار وقت، یک سالن کشتار دام در این شهر احداث و بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: اما باوجود پیگیری دامپزشکی، این سالن هنوز به بخش پیش‌سرد و خودرو سردخانه‌دار مجهز نشده در حالی که محل نصب پیش‌سرد در سالن تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته ثنایی براساس برآوردها برای تامین تجهیزات موردنیاز حدود ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

ثنایی تاکید کرد: با توجه به خطر بیماری های قابل انتقال از فرآورده‌های گوشتی به انسان و لزوم احداث پیش سرد در سالن کشتار دام نگار از مسئولان شهرستان خواهشمندیم اعتبار لازم را برای تجهیز سالن کشتار دام نگار به پیش سرد و تامین خودرو مجهز به سردخانه باهدف حمل گوشت تامین کنند.

لزوم مراقبت ها در آستانه عید قربان

رییس اداره دامپزشکی بردسیر همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان اظهارداشت: باتوجه به خطر شیوع تب کریمه کنگو، گروه‌های در معرض خطر که به نحوی با دام سر و کار دارند باید با جلوگیری از رفتارهای مخاطره آمیز مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون در سال جاری مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در شهرستان بردسیر مشاهده نشده گفت: با این حال ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه از جمله سم پاشی و سایر مراقبت ها در نحوه مصرف گوشت در دستور کار قرار گیرد.

ثنایی افزود: این بیماری که از طریق گزش کنه آلوده، خون آلوده، تماس با لاشه دام آلوده یا له کردن کنه آلوده منتقل می‌شود، در انسان علائمی همچون تب و گلو درد، سرگیجه و بی حالی، دردهای عضلانی، حساسیت به نور، اسهال و استفراغ را خواهد داشت.

وی افزود: در آستانه عید سعید قربان با همکاری شهرداران بردسیر و نگار، کشتارگاه دام بردسیر و سالن کشتار دام نگار در روز عید، آماده آرائه خدمات هستند لذا به شهروندان توصیه می‌کنیم از ذبح دام در منزل و مراکز غیربهداشتی خودداری کنند و همچنین از مصرف گوشت دام به صورت خام و نیم‌پز بپرهیزند.

ثنایی تاکید کرد: در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام، به هیچ وجه اقدام به جداسازی کنه با دست نکنید.

وی اظهارداشت: همچنین با توجه به اینکه ویروس دامی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در گوشت و آلایش خوراکی جگر پس از ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد غیرفعال می شود، از این رو نگهداری گوشت قربانی قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در یخچال ضروری است.

بردسیر در فاصله ۶۰  کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان سازمان دامپزشکی کشور تب کریمه کنگو بردسیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سازمان دامپزشکی کشور تب کریمه کنگو کرمان سازمان دامپزشکی کشور تب کریمه کنگو بردسیر سالن کشتار دام کریمه کنگو پیش سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار

سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن»، فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه تقدیم علاقه‌مندان سینما و فیلمنامه نویسی شده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند. گفتگو با حسین تراب نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.

پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی در ایران؛ آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونه‌های درام کارآگاهی در سریال‌های بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه نویسی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و....

بخش سینمای جهان با سیناپس روی علف‌های خشک، داستان آمریکایی و فراری آغاز می‌شود و با نقد و گفتگو‌هایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می‌کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه‌های پراکنده» می‌باشند.

فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره است.

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران