Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه زمین لرزه غرب هرمزگان به محلی برای مباهات انقلاب وهمدلی تبدیل شد، گفتند: در خدمت رسانی به آسیب دیدگان با هم افزایی دولت،مردم و نیروهای مسلح تابلو زیبایی از همدلی در منطقه زلزله زده خلق شد که در هیچ کجای جهان دیده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه زمین لرزه غرب هرمزگان به محلی برای مباهات انقلاب وهمدلی تبدیل شد، گفتند: در خدمت رسانی به آسیب دیدگان با هم افزایی دولت،مردم و نیروهای مسلح تابلو زیبایی از همدلی در منطقه زلزله زده خلق شد که در هیچ کجای جهان دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسملین قنبر درویشی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: مسئولان در ایجاد اشتغال پویا در استان کوشا باشند تا جوانان از به روی آوردن به قاچاق دوری کنند.
وی با عرض تسلیت به خانوده‌های زلزله زده غرب هرمزگان گفت: از استاندارهرمزگان و سپاه پاسداران از ارائه خدمات مناسب قدردانی می‌کنم و از آنان می‌خواهم این مسیر را تا رفع کامل مشکلات زلزله زدگان غرب استان ادامه دهند.
امام جمعه موقت بندرعباس با تبریک اعیاد قربان وغدیرخم افزود: یکی از موضوعات مهم اسلام شناسی عید غدیراست وهر واقعه‌ای که در طول تاریخ رخ داده است یک سند و مدرک محکم برای اثبات دارد که غدیر نیز از این مهم مستثنی نیست.
حجت الاسلام درویشی با اشاره به وضعیت عرضه نامناسب نان در نانوایی گفت: مسئولان زیربط با رعایت حقوق نانوایان و کارگران از حق مردم در بهره مندی از نان با کیفیت تلاش بیشتری کنند.

زمین لرزه غرب هرمزگان به محلی برای مباهات انقلاب وهمدلی تبدیل شد/ برای بندگی کردن عفیف بودن یک ضرورت است

حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان ضمن اشاره به ورود به روز عرفه ، اظهار کرد: برجسته ترین دستاورد روز عرفه شکل گیری معرفت واقعی نسبت به خود و خدا و ولی خداوند است.

وی بیان کرد : عرفه یک مسیر است برای شناخت انسان نسبت به تکالیف خود در این جهان هستی که لازمه آن شناخت امام زمان عج است .

خطیب جمعه شهرستان بندر خمیر با اشاره به نهم ذی الحجه سالروز شهادت مسلم ابن عقیل، ادامه داد : وفاداری و عزم در حمایت از ولی زمان از مشخصه های آن ولی خدا بود .

صالحی در بخش دیگر به روز حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت : عفت رکن مهم اخلاق است و برای بندگی کردن عفیف بودن یک ضرورت است .

وی افزود : خانواده ها به عنوان میدان دار عرصه تربیت در جامعه مسئولیت صیانت از حجاب و عفاف را دارند.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر اعلام کرد: فضاهای عمومی نباید محل مانور قداست شکنی و هتک حرمت مادران و دختران عفیفه باشد.

صالحی عنوان کرد: اخیرا در مناطق غرب هرمزگان شاهد زلزله بودیم که سبب فوت ۵تن از هم استانی های عزیزمان شد و تعدادی نیز آسیب و خسارات مادی نیز به همراه داشت .

وی افزود: حضور به موقع و سرعت عمل مسئولان در کنار حس انسان دوستی آحاد مردم، واقعه زلزله پیش آمده را به محلی برای مباهات انقلاب وهمدلی مردم قرار داده است.

خطیب جمعه شهرستان خمیر گفت : از حضور استاندار انقلابی ، مسئولان دستگاه های کشوری و استانی و شهرستانی ، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، مردم ، گروه های جهادی و نیروی های خدمت رسان که در کنار مردم زلزله زده امداد رسانی کردند، تشکر و قدردانی می نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه این هفته روز عرفه را روز آمرزش گناهان خواند و اظهار کرد: یکی از روزهای که روز دعا و نیایش شمرده شده و پذیرش دعا در آن بی نظیر است روز عرفه است تا جاییکه در روایت آمده است 《فإنَّهُ (یَومَ عَرَفَه) یَومُ دُعاءٍ و مَسألَهٍ》 روز عرفه روز آمرزش است ،خداوند مشتاق تر از هر زمان به برگشت گناهکاران است، روزی که، امام صادق علیه السلام فرمود اگر کسی در رمضان بخشیده نشد امیدی به بخشش او نیست مگر اینکه در عرفه بخشیده شود. یعنی فیض این یک روز را  مقابل با یک ماه رمضان پر از فیوضات دانسته اند ، برای شب و روز عرفه اعمالی است که امیدوارم خداوند توفیق عمل به آنها را به همه ما عنایت بفرماید.

حجاب یکی از عوامل تحکیم بنیادخانواده،افزایش انس بین آنها،کم شدن طلاق و دیگر بزه های اجتماعی است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه  با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین گوهر شاد در سال۱۳۱۴ در مقابله با کشف حجاب رضاخان و گرامیداشت روز عفاف و حجاب مطرح کرد و افزود: حجاب از ضروریات اسلام است و منکر آن کافر محسوب میشود،حجاب یکی از عوامل تحکیم بنیادخانواده،افزایش انس بین آنها،کم شدن طلاق و دیگر بزه های اجتماعی است؛ بی حجابی منجربه بی عفتی میشود،سلامتی روانی جامعه را برهم میزند،بی حجابی یک مسئله شخصی نیست بلکه تضییع حقوق سایر شهروندان است و قانوناً و شرعاً ممنوع است.

مدیر حوزه های علیمه خواهران استان هرمزگان بیان کرد: اسلام الگو های کاملی از جوانان با عفت را برای درس آموزی ما معرفی فرموده است، یوسف جوان برای مردان و مریم پاک برای زنان که در سایه عفت ورزی به درجه مخلصین رسیده اند.

اسماعیل نیا یاد اور شد:  رضاخان برای کشف حجاب از همه نهاد ها سازمان ها و ابزار ها استفاده کرد ما نیز برای این کار فرهنگی از همه ی ظرفیت ها  باید بهره ببریم برای ترویج حجاب کار های مختلفی باید انجام شود از جمله، کار فرهنگی که نیازمند تخصیص بودجه لازم است، رعایت کامل قانون موجود طرح عفاف و حجاب در ادارات بازار ها ، امکان عمومی و…، کمک به ازدواج آسان، کمک به خیاطان و طراحان و فروشندگان البسه حجاب در شهرستان، مراقبت از فضای مجازی، معرفی الگو های باحجاب و موفق در قالب کار هنری و رسانه ای، مراقبت از سینما ، تلویزیون و سلبریتی ها و استفاده از ابزار تشویقی و تنبیهی.

بندرلنگه شهر حجاب است وباید شهر حجاب بماند.

وی تاکید کرد: بندرلنگه شهر حجاب است  شهری که دهها هزار نفر از مردم آن بخاطر حفظ حجاب خانواده هایشان مجبور به مهاجرت در زمان کشف حجاب رضا خان شده اند و باید شهر حجاب بماند ،بزرگان و آحاد مردم اجازه بروز و ظهور بی بند و باری را به کسی نخواهند داد.

 ولایت نخ تسبیح دین اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا ضمن تبریک دهه ولایت و امامت بیان کردند: ولایت نخ تسبیح دین اسلام است،عامل کامل شدن دین و رضایت پروردگار از مسلمین است در این دهه مبارکه  فرصتی است تا با اجرای برنامه های متنوع ضمن بزرگداشت این ایام مفاهیم بلند و انسان ساز و جامعه ساز ولایت را ترویج نماییم از همه شهرداری های دهیاری ها نهاد ها و مردم ولایت مدار انتظار دارم با تمام توان در بزرگداشت دهه ولایت و امامت کوشا باشند.

مناطق زلزله زده به تابلو نقاشی پر از زیبایی  و همدلی تبدیل شد

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تاکید کرد :مسئله مهم این روزهای شهرستان ما ابتلاء و امتحان الهی زلزله است،زلزله بزرگی به وقوع پیوست قسمت هایی از بخش مهران و مرکزی خسارت های جدی دیدند.لذا به روح جانباختگان درود میفرستیم و برای مجروحان ارزوی سلامتی داریم اما در کنار آن غم بزرگ،نکته مهم دیگری است که باید باهدف جهاد تبیین مکرر گفته شود و آن نکته این است که به محض وقوع زلزله کلیه مناطق زلزله دیده به تابلو نقاشی پر از زیبایی ،همدلی،یک رنگی، ایثار ، برادری،هم نوع دوستی، انفاق و همدردی تبدیل شد،این تصویر زیبا را در هیچ کجای از دنیا نمیتوان دید.

 در خدمت رسانی رکوردار شدیم

اسماعیل نیا خاطر نشان کرد:  از سوی دیگر همه آمدند برای کمک یک ایران پشت سر زلزله زدگان ما قرار گرفت در خدمت رسانی رکوردار شدیم. در روز اول حدود ۵ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع شدآب آشامیدنی یخ سایر مایحتاج روز مره عزیزان تامین شد در کمتر از چهار روز کانکس های مورد نیاز کولر یخچال و سایر لوازم منزل در اختیار این عزیزان قرار گرفت نهضت خدمت رسانی با تمام وجود و قوا ادامه دارد تا استقرار واحد های مسکونی مستحکم ان شالله.
مردم شریف و نجیب منطقه آسیب دیده عمیقاً از خدمات نظام اسلامی رضایت دارند

وی بیان کرد: مردم شریف و نجیب منطقه آسیب دیده عمیقاً از خدمات نظام اسلامی رضایت دارند و قدردان مسئولان و مردم هستند زبان از بیان تشکر الکن است همه و همه پای کار بودندهیئت محترم دولت، استاندار جهادی و مدیران استانی، فرماندار کوشا و مسئولان شهرستان، همه ی نیروهای مسلح از سپاه ،ارتش انتـظامی، بسیج و مردم، بنده از تک تک مسئولین ادارات و فرمانده هان نظامی و انتظامی که از بدو  وقع حادثه در کنار مردم هستند کمال تشکر دارم امید است باهدفمندی و برنامه ریزی  نسبت به اولیت بندی کارها تا استقرار واحد های مسکونی با همین روحیه جهادی و انقلابی در صحنه کارها را پیگیری نمایند.

امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است

حجت الاسلام شریفی، امام جمعه شهرستان حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روز عرفه نموداری و ترسیمی از روز قیامت است؛ زیرا در روز عرفه همه حجاج با رنگ ها شغل ها و مقام های گوناگون در یک مکان جمع می شوند راز و نیاز با خداوند می پردازند انسان ها وقتی آن جمعیت عظیم را در صحرای عرفات می بینند به یاد صحرای محشر روز قیامت می افتند.

امام جمعه شهرستان حاجی آباد عنوان کرد: در این روز خاص درهای رحمت الهی به سوی بندگان خداوند باز است سزاوار است انسان طبق فرموده امام سجاد علیه السلام از کسی جز او خواسته های خود را نخواهد آنجا که وقتی صدای نیازمندی را شنید وای بر تو آیا در چنین روزی از غیر خدا درخواست می کنیم در حالی که در این روز برای بچه هایی که در شکم مادر آن هستند امید سعادت و خوشبختی می رود تاملی در فراز های این دعا به خوبی بیانگر این است که این دعا مشتمل بر مهمترین اصول اعتقادی و تعالیم اصیل اسلامی است روح و جان تشنگان حقیقت و معرفت الهی را از سرچشمه زلال شور و عرفان حسینی سیراب می‌کند.

شریفی با بیان اینکه از مهمترین اعیاد مسلمانان در سراسر جهان عید قربان است، تصریح کرد: عیدی که برای مومنان واقعی یادآور زیباترین نمونه تعبّد و نهایت بندگی انسان کامل یعنی حضرت ابراهیم علیه السلام و فرزند حضرت اسماعیل در برابر خداوند خویش است؛ حضرت ابراهیم و اسماعیل با تسلیم دربرابر امر الهی و زیرپاگذاشتن هوای نفس و شکستن بت معنویات درونی و غیر الهی به جهانیان نشان دادند که آنچه عیار گوهر انسانیت را بالا می برد و او را موجودی شریف میگرداند همانا حالت خودرو و تسلیم در برابر حق تعالی است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که دولتهای غرب نظام اسلامی را مانع تحقق اهداف خود می دانستند به مبارزه جدی و همه جانبه با آن پرداختند و علاوه بر جنگ سخت و تهاجم نظامی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی خود را علیه آموزه‌ها و معارف بنیادین نظام اسلامی همچون حجاب و عفاف را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای شبکه های مجازی و القائات فکری به بهانه آزادی های فردی و اجتماعی بی حجابی را در جامعه در وصف برنامه خود قرار دادند.

خطیب جمعه حاجی آباد مطرح کرد: امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است دشمن بر این است تا با دروغ سازی و شایعه سازی احساس ناامنی را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد و به امنیت اجتماعی و فیزیکی لطمه بزند حفظ امنیت روانی یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم است و از بزرگترین دغدغه های هر نظام سیاسی است لذا بر همه لازم از امنیت روانی جامعه را تقویت کند و با ارتقای سواد رسانه ای و انتشار اخبار امیدآفرین و نویدبخش در ایجاد وحدت بین شهروندان با عقاید سیاسی متفاوت دشمن را ناامید کند و قوه قضاییه است که با برهم زنندگان امنیت روانی برخورد قاطع نموده و مقابل نمایند.

دوران قدرت نمایی رژیم صهیونستی به پایان رسیده است   حجت‌الاسلام مهدی دری در خطبه نماز جمعه ظهر امروز رودان اظهار کرد: رعایت نکردن بسیار مسایل فرهنگی و عدم رعایت برخی از محرمات دینی باعث بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه شده است.

وی ادامه داد: امروز ارتباطات مجازی بیش از حد گذشته و نامحرمان به راحتی با یکدیگر ارتباطات گناه آلود را دارند که باید به این امر رسیدگی شود.

امام جمعه رودان با اشاره به برخی مشکلات خانواده ها درمانده از لحاظ مالی و معیشتی گفت: با کمک به این خانواده می توان از ارتباطات دختران و مادران این خانواده با نامحرم و گرفتار شدن در مسایل گناه آلود جلوگیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به شکست رژیم صهیونسیتی در جنگ سایبری گفت: دشمن در این جنگ در سال گذشته ۱۵۰۰ حمله سایبری بنا بر اعتراف خودشان خنثی کرده اند؛ آنها پی برده اند که دوران قدرت نمایی آنها تمام و الان بسیاری از کشورها قدرت بازدارندگی پیدا کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امنیت روانی جامعه امام جمعه شهرستان همدلی تبدیل شد خدمت رسانی حجت الاسلام اسماعیل نیا نظام اسلامی نماز جمعه زلزله زده شهر حجاب روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند

به گزارش خبرآنلاین، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.

به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900160

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم