Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر استرالیایی با استفاده از فناوری‌ چاپ سه بعدی، تخم‌هایی شبیه به تخم‌های لاک‌پشت طراحی کرده است. امید می‌رود با قرار دادن این نمونه‌های مجهز به ردیاب در بین تخم‌های واقعی، بتوان تجارت غیرقانونی تخم لاک‌پشت‌های دریایی در بازار سیاه را ردگیری کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از پایگاه خبری ویون (WION) هند، در دیواره مرجانی بزرگ استرالیا، مرغان دریایی در حال تبدیل شدن به تهدیدی بزرگ برای گونه‌های بومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جزیره هِرون در سواحل گلادستون (شهری در ایالات متحده آمریکا)، لاک‌پشت‌ها و جوجه‌های پرندگان بومی، شکار مرغان دریایی می‌شوند.

 

 

فناوری نقشی کلیدی در حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی ایفا می‌کند. هلن فیزی (Helen Pheasey)، زیست‌شناس، از جدیدترین فناوری‌های چاپ سه‌بعدی و فناوری جی‌پی‌اس برای پروژه دکترایش استفاده کرده است.

فیزی با قراردادن تخم‌ لاک‌پشت طراحی‌شده با چاپ سه‌بعدی در میان تخم‌های واقعی، تجارت غیرقانونی تخم لاک‌پشت دریایی در بازار سیاه را ردگیری کرده است.

 

در برخی مناطق، مخصوصاً در کاستاریکا، نوعی نوشیدنی تهیه می‌کنند که حاوی سس گوجه‌فرنگی، لیمو و سس تند است. آن‌ها تخم لاک‌پشت را به این نوشیدنی اضافه می‌کنند و آن را می‌نوشند.

 

 

به گفته دانشمندان، جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی در مقایسه با گذشته کمتر است؛ اما در کل، در سراسر جهان افزایش یافته است. وجه مشترک همه پروژه‌های حفاظتی، حفاظت از تخم لاک‌پشت‌ها و سواحل است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هند ، استرالیا ، محیط زیست

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هند استرالیا محیط زیست لاک پشت های دریایی تخم لاک پشت لاک پشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته‌اند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

وی بیان کرد: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده در سال جاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور