Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حقوقدان آلمانی گفت: حمید نوری خود یک قربانی نقض حقوق بشر سیستم قضائی سوئد است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ادواردو تولیدو، یک حقوقدان آلمانی در نشست علمی با عنوان «تحلیل لایحه خانواده حمید نوری در دادگاه سوئد و آثار آن بر آینده حقوق حقوق بین المللی کیفری» که عصر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: در کیفرخواست ۴۴ صحفه‌ای حمید نوری، تنها یک صحفه به جرائم رخ داده اشاره شده است!

این حقوقدان آلمانی بیان کرد: با توجه به بررسی کیفرخواست حمید نوری می‌توانیم این کیفرخواست را رد کنیم، تیم حقوقی و خانواده نوری ادله‌های خوبی برای زیر سوال بردن این کیفرخواست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کشتار جمعی مطرح شده در کیفرخواست حمید نوری گفت: باید فضای حاکم این کشتار جمعی و علل آن مورد بررسی قرار گیرد، قتل عمد یک جرم بین‌المللی نیست، از همین رو صلاحیت جهانی را شامل نمی‌شود (دادگاه سوئد صلاحیت بررسی این پرونده را ندارد و این پرونده باید در ایران مورد بررسی قرار گیرد)، صلاحیت جهانی مربوط به جرایم بین المللی است که کل بشریت را شامل می‌شود.

این حقوقدان آلمانی بیان کرد: دزدی دریایی و... شامل صلاحیت جهانی می‌شود، زمانی که دادگاه سوئد پرونده حمید نوری را شامل صلاحیت جهانی کرده است، با این اقدام صلاحیت جهانی را زیر سوال برده است.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته قتلی در ایران صورت گرفته است، نباید این موضوع توجیهی برای دولت سوئد باشد که به این پرونده ورود کند.

این حقوقدان آلمانی گفت: با احترام به قربانیان ادعا شده در این پرونده، آقای نوری یکی از قربانیانی نقض حقوق بشر در نظام حقوقی سوئد است.

وی افزود: امیدوارم قضات بتوانند شرایط پرونده حمید نوری را تغییر بدهند و تصمیم صادر شده مبتنی بر موازین دادرسی عادلانه باشد.

در بخش پایانی این نشست، دبیر این نشست ناتالیا کاردوسو فرانسا، یک حقوقدان برزیلی گفت: حقوق بین المللی یک جُک نیست (نباید حقوق بین الملل دست کم گرفته شود) و از افراد ضعیف محافظت می‌کند؛ و ابزاری در دست کشور‌های قوی نیست. از خانواده حمید نوری تشکر می‌کنم، تیم حقوقی حمیدنوری و خانواده او برای دفاع از حقوق او خواهند جنگید.

این نشست به صورت همزمان توسط سپهر صارمی، دانشجوی دکترای حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبائی ترجمه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمید نوری ایران و سوئد حقوق بین الملل حقوقدان آلمانی صلاحیت جهانی بین المللی حمید نوری حقوق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!

یک حقوقدان و کارشناس امور بین الملل با اشاره به توئیت سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نوشت:آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشان‌شان دهید!

به گزارش ایسنا، رضا نصری، حقوقدان و کارشناس امور بین الملل با بازنشر توئیت سفیر رژیم صهیونیستی نوشت:

«سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد می‌گوید اسرائیل باید در نظر داشته باشد از این سازمان - که آن را یک سازمان فاسد می‌خواند - خارج شود! 

بله لطفا! 

آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشان‌شان دهید!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • یک حقوقدان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد