Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: دوست داشتیم به همه شهرستان‌ها در کردستان سفر کنیم اما فرصت نشد.

وی افزود: امیدواریم در دوره‌های بعدی سفرهای استانی زمینه فراهم شود که به همه شهرستان‌ها سفر کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی با نگاه با اولویت‌های استان اعتباراتی را تصویب می‌کنیم اما اجرای این موارد به دست مدیران استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله رئیسی افزود: سرمایه گذاری یکی از نیازهای جدی استان کردستان است و تا سرمایه گذاری صورت نگیرد نمی‌توان انتظار توسعه اشتغال و رفع محرومیت‌ها در این استان را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در این راستا ۱۰ طرح صنعتی از طریق شرکت‌های وابسته به وزارت کار در ۱۰ شهرستان در سطح استان کردستان افتتاح خواهد شد و این غیر از تلاش‌های استان برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مشکل پروژه‌های نیمه تمام در شهرک‌های صنعتی از دیگر مواردی است که مدنظر داریم و اتمام این پروژه‌ها اولویت دولت است.

آیت الله رئیسی افزود: تصویب اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های لازم برای مناطق آزاد تجاری از دیگر مواردی است که در این سفر مدنظر قرار گرفت چون این مهم زمینه کارهای تولیدی و اشتغال زا را در استان فراهم می‌کند.

می‌خواهیم مناطق آزاد به مراکز تولید و صادرات تبدیل شود

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: یکی از نکاتی که در استان ضرورت است مبحث فعال سازی بازارچه‌های مرزی است و باید از مرز به عنوان فرصتی برای توسعه تجارت و ساماندهی کولبری استفاده کرد.

وی افزود: فعال کردن معادن استان یکی دیگر از اولویت هاست چون این استان یکی از مناطق معدنی کشور است و مقرر شد که دانشکده صنایع و معادن استان تکمیل شود و همچنین مبحث حقوق دولتی معادن است که با ۱۰ برابر شدن این حقوق دولتی باید سهم استان کردستان به صورت کامل پرداخت شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای ۲۰۰ طرح صنعتی اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است که زمینه ساز اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باشد.

پیش بینی ۸ هزار نفر اشتغال مستقیم با تخصیص اعتبار لازم در کردستان

آیت الله رئیسی افزود: تکمیل راه آهن همدان سنندج، تکمیل چهار خطه کردن محور سقز-بانه و سنندج - مریوان، تخصیص اعتبارات ویژه برای ساخت خانه بهداشت و مدارس روستایی، احداث ۱۶۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری و در مجموع تصویب ۱۸۲ طرح که ۴۹ مورد آنها مربوط به طرح‌های زیربنایی است.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما در کردستان محوریت دارد مبحث اشتغال و محرومیت زدایی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ضمانت اجرای این طرح‌ها پیگیری وزرا و مدیران استانی است و امیدواریم مردم تغییرات را در زندگی خویش مشاهده کنند.

وی افزود: این سفر ناظر بر پروژه‌های نیمه تمام است که مردم را رنج می‌دهد اما رفع محرومیت استان با در نظر گرفتن آمایش سرزمینی میسر خواهد شد و باید با بودجه ریزی کشور این عقب ماندگی‌های استان را جبران کرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله و کمبودهای کردستان در برنامه توسعه هفتم و برنامه‌های بودجه سالانه باید جبران شود.

وی افزود: کردستان مهد فرهنگ و هنر است و نشانه‌های مدنیت در جای جای این استان یافت می‌شود و نگه داشت و توسعه این میراث بسیار مهم است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: در کردستان مساجد، مراکز فرهنگی و دانشگاه‌های مختلفی با بیش از ۴۰ هزار نفر دانشجو داریم و سه کار بزرگ از جمله هدایت، حمایت و نظارت در حوزه فرهنگی باید توسط دولت مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: همانطور که در حوزه اقتصادی دولت نباید متصدی باشد در حوزه فرهنگی نیز باید اینطوری باشد.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران کردستان از پیگیری مشکلات فرودگاه سنندج و راه اندازی پرواز مستقیم سنندج به مشهد خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم این دغدغه کردستانی‌ها پیگیری می‌شود.

کد خبر 5533832

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج رئیس جمهور اسلامی ایران بیست و هفتمین سفر استانی دولت بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله هرمزگان اردبیل سنندج خراسان رضوی حجاب و عفاف آلودگی هوا مشهد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی آیت الله رئیسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ تاریخ علم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی بزرگ تاریخ علم در دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به کوشش انجمن علمی ژرفا برگزار می‌شود. هدف این گردهمایی شنیدن داستان تاریخ علم از زبان دو پژوهشگر سرشناس برای دستیابی به نگاهی صحیح‌تر به تاریخ علم است.

موضوعات گردهمایی
موضوع سخنرانی دکتر شانت باغرام عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، از انقلاب علمی تا علم مدرن است.
 دکتر امیرمحمد گمینی، عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران درباره انقلاب علمی و ورود علوم جدید به ایران سخنرانی خواهد کرد.
معرفی مهمانان
امیرمحمد گمینی، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده‌ تاریخ علم دانشگاه تهران، فارغ‌التحصیل رشته‌ تاریخ و فلسفه‌ علم از مؤسسه‌ پژوهشی حکمت و فلسفه‌ ایران است.
از او آثاری چون کتاب «دایره‌های مینایی: پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی» و کتاب «مواجهه با داروین» منتشر شده است. فعالیت پژوهشی او در زمینه‌ تاریخ نجوم در ایران و جوامع اسلامی است.
همچنین پژوهش‌هایی در زمینه‌ی تاریخ ورود علوم جدید، از جمله درباره‌‌ نظریه‌ تکامل و نجوم کپرنیکی، به ایران در مجلات پژوهشی داخلی و بین‌المللی منتشر کرده است.

شانت باغرام، کیهان­‌شناس و عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است. وی محقق پسا­دکتری در دانشگاه واترلو، موسسه فیزیک نظری پریمیتر در کانادا و همچنین پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بوده است.
باغرام برندۀ جایزه ابوریحان بیرونی فرهنگستانِ علوم ایران و جایزۀ مرکز فیزیک نظری عبدالسلام در تریسته ایتالیا شده است. او از سال ۱۳۹۳ در دانشگاه صنعتی شریف مشغول بآموزش و پژوهش است.
زمینه پژوهشی دکتر باغرام کیهان شناسی و مطالعه ساختارهای بزرگ مقیاس کیهانی برای فهم ماده تاریک و انرژی تاریک است.

این برنامه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده فیزیک، طبقه منفی ۱، تالار جناب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا یکشنبه ۹ اردیبهشت فرصت دارند با تکمیل فرم زیر، در این برنامه عمومی و رایگان شرکت کنند.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe0KHj9EGfrJu-et6NDmgs4v8-prvhjnuJF7uVYXKCYbJrIWA/viewform?usp=sf_link

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان