Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در لندن به خبرنگاران گفت: روسیه نیروهای اوکراینی را در کل منطقه شرقی دونباس شکست خواهد داد و بعید است که از محدوده وسیعی از خشکی در سراسر سواحل جنوبی اوکراین عقب نشینی کند.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری رویترز، از زمان آغاز جنگ در اوکراین در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ نیروهای روسیه کنترل بخش بزرگی از قلمرو سراسر جناح جنوبی اوکراین بر فراز کریمه را - که روسیه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه کرد- در دست گرفته و بتدریج نیروهای اوکراینی را از دو منطقه تحت حمایت خود در شرق اوکراین بیرون رانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه اخیراً این دو منطقه را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته شده است.

آندری کلین سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است درگیری ها پایان یابد، اظهار کرد که نیروهای اوکراین از تمام دونباس عقب رانده خواهند شد و بعید است روسیه و نیروهای تحت حمایتش از جنوب اوکراین عقب نشینی کنند.

کلین در مصاحبه ای در محل اقامت خود در لندن، جایی که وینستون چرچیل در مورد استراتژی جنگ جهانی دوم با سفیر جوزف استالین صحبت می کرد، به خبرنگار رویترز گفت: «ما تمام دونباس را آزاد می کنیم. البته پیش‌بینی خروج نیروهای ما از بخش جنوبی اوکراین دشوار است، زیرا قبلاً تجربه کرده‌ایم که پس از عقب‌نشینی، اقدامات تحریک‌آمیز شروع می‌شود و به مردم تیراندازی می‌شود و این قبیل مسائل.»

به گزارش رویترز، کلین در پایان سخنانش گفت، دیر یا زود اوکراین باید تصمیم بگیرد: یک توافق صلح با روسیه امضا کند یا "به لغزش ادامه دهد" تا ویران شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد