Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال بلندتر شدن زمزمه‌های جدایی دانشکده ادبیات زبان و ادبیات فارسی، شماری از فرهنگ‌دوستان در شیراز اقدام به راه اندازی کارزاری در فضای مجازی باهدف تلاش برای ممانعت از این رخداد کرده‌اند.

در این کارزار از فرهنگ‌دوستان سراسر کشور درخواست شده است تا با امضای نامه‌ای که خطاب به استاندار فارس و رئیس دانشگاه، شهردار و اعضای شورای شهر شیراز، به نگارش در آمده، ایجاد کنندگان کارزار را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است:

"با سلام و احترام

همان‌طور که مستحضرید، ساختمان دانشکده ادبیات و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، قدیمی‌ترین بنای این دانشگاه است.

بی‌شک انتخاب این مکان برای دانشکده ادبیات، در همسایگی حافظیه بسیار درست، معنادار و هوشمندانه بوده است.

همان گونه که بسیاری از صاحبنظران بار‌ها و بار‌ها تأکید کرده اند، این همسایگی فرخنده، در مدتی بیش از شصت سال، هم بر هویت معنوی بخش ادبیات فارسی افزوده و هم نشان از همت اهل علم و فرهنگ بر پاسداری و بزرگداشت میراث فرهنگی دارد.

اکنون در طول سال‌ها همسایگی، چنان این دو مکان هم‌هویت شده‌اند که جدایی آن‌ها از یکدیگر، لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به هویت هر دو بنا و درنهایت لطمه‌ای نابخشودنی به میراث فرهنگی شهر شیراز، پایتخت فرهنگی سرزمینمان وارد خواهد کرد؛ در چنین شرایطی درخواست موکد و مصرانه همه اهالی فرهنگ، ادب و هنر شیراز این است که هرچه سریع‌تر به موضوع جدایی دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز از حافظیه پایان داده شود و این ساختمان همچون گذشته با نام دانشکده ادبیات و محل فعالیت‌های زبان و ادبیات فارسی باشد.

تردیدی نیست که هر کاربری دیگری برای این مکان نه تنها ناخرسندی عمیق همه اهالی فرهنگ این شهر را در پی خواهد داشت که کارنامه نامطلوبی از تصمیم‌گیران را در اذهان عمومی ثبت خواهد کرد.

امیدواریم با مساعدت و حمایت از این مطالبه فرهنگی، شما نیز از میراث معنوی و هویت شکل‌گرفته در این مکان عزیز یعنی «چهارراه ادبیات» پاسداری کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشکیل کارزار دانشکده ادبیات ادبیات فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی در نخستین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، اظهار داشت:  در استان خوزستان 14 دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه‌داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهدیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مسئله یک مسئله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خود کم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچون سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجراست به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است