Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «علی از زبان علی(ع)»؛ روایتی از زندگانی و زمانه امیرالمؤمنین، علی(ع)، در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم به زبان عربی در لبنان توزیع شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات دارالمعارف لبنان در آستانه فرارسیدن عید ولایت، عید غدیر خم، کتاب «علی از زبان علی(ع)» را به زبان عربی ترجمه و در این کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب «علی از زبان علی(ع)» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان است که نشر معارف آن را منتشر کرده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. کتاب، روایتی است از زندگانی و زمانه امیرالمؤمنین، علی(ع)، از زبان مبارک ایشان.  این کتاب در واقع دربردارنده گزارش‌های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده‌دار بیان معارف عمیق توحیدی.

محمدیان برای نگارش کتاب حاضر ضمن بهره بردن از منابع روایی و تاریخی شیعه، به منابع معتبر اهل سنت نیز مراجعه کرده است. این کتاب از 10 فصل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است. تمامی مطالب مندرج در کتاب با بهره بردن از کلام امام علی(ع) شکل گرفته است. 

از جمله ویژگی‌های کتاب «علی از زبان علی(ع)»، زبان ساده و همه‌فهم کتاب است. برخلاف سبک نگارش کتاب‌های تاریخی، کتاب حاضر تلاش دارد با بهره‌گیری از کلام امام علی(ع)، زندگانی آن حضرت را با زبانی ساده و شیرین برای مخاطب عام نیز دلپسند کند. 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

علی(ع) را دوست بدار

در یکی از روزها که فرشته وحی بر پیامبر(ص) فرود آمد، این پیام را برای آن حضرت آورد: ای محمد(ص)، این فرمان خداست که علی(ع) را دوست بداری و به دوستان او نیز محبت بورزی، زیرا خداوند متعال علی(ع) را دوست دارد و دوستان او را نیز دوست می‌دارد.

در کنار پیامبر حتی در بهشت

در کنار رسول خدا(ص) نشسته بودم. مردی نزد آن حضرت آمد و بی‌مقدمه از ایشان پرسید: ای رسول خدا(ص)، از میان خلق خدا، محبوب‌ترین فرد نزد شما کیست؟

رسول خدا(ص) مرا به وی نشان دادند و فرمودند: این و همسرش و دو پسرش. آنها از من و من از آنهایم. آنها همراهان من در بهشت خواهند بود.

آنگاه رسول خدا(ص) برای اینکه بتوانند به آن مرد نزدیکی ما به خود را نشان دهند و اینکه در بهشت از هم جدایی‌ناپذیریم، دو انگشت خود را به هم چسباندند و فرمودند: این چنین که دو انگشت من کنار هم قرار دارند!

علی از من و من از علی هستم

یکی از دوستان رسول خدا(ص) خوشه‌ای موز برای ایشان هدیه آورده بود. رسول خدا(ص) یکی از آن موزها را پوست کندند و در دهان من گذاشتند. شخصی که شاهد این محبت رسول خدا(ص) بود، با تعجب از ایشان پرسید: گویا علی(ع) را بسیار دوست می‌دارید!

رسول خدا در پاسخ وی فرمودند: آیا تو هنوز نفهمیده‌ای که علی(ع) از من است و من از علی(ع) هستم؟!

دلیل لطف و محبت رسول خدا(ص) به من

 اینکه من نزد رسول خدا(ص) موقعیت خاصی داشتم و آن حضرت مرا دوست داشت و یار نزدیک و معتمد خود می‌شمرد، هرگز به این دلیل نبود که خویشاوند او بودم؛ بلکه دلیل آن همه لطف و محبت، فقط و فقط جهاد و تلاش من در راه خدا ازیک سو و خیرخواهی و دلسوزی من از سوی دیگر بود.

شب‌های قدر همراه با «علی از زبان علی(ع)»"علی از زبان علی" شنیدنی شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام علی ع ترجمه کتاب امام علی ع ترجمه کتاب علی از زبان علی ع رسول خدا ص آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)