Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:50:56 GMT

شبکه برق ۷۰ روستای بخش غیزانیه اهواز پایدار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۵۳۶۸

شبکه برق ۷۰ روستای بخش غیزانیه اهواز پایدار شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان رضا محمدیان روز شنبه با بیان اینکه این عملیات برق روستاهای غیزانیه، نزهه و ۷۰ روستای دیگر را پایدار می‌کند اظهار داشت : در پست برق فوق توزیع مارون یک این شرکت به ظرفیت ۵۷ مگاولت آمپر، ۲ دستگاه بریکر جدید به همراه تجهیزات مربوطه و باس‌بار ۳۳ کیلوولت برای تقویت برق این روستاها نصب و برق‌دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : نصب این ۲ دستگاه بریکر و باس‌بار باعث جداسازی بار و کاهش حوادث در برق این مناطق خواهد شد و امکان مانور در شبکه توزیع اهواز را فراهم می‌کند.

تولید بیش از ۹ هزار گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ­ای خوزستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۹ هزار و ۴۵۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و انرژی مصرفی در این بازه زمانی ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

سیدمهرداد بلادی موسوی خاطر نشان کرد : از این مقدار تولید برق، سهم نیروگاه‌های برق ­آبی ۲ هزار و ۳۹۰ گیگاوات ساعت معادل ۲۴ درصد، سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی  برابر با ۶ هزار و ۹۱۸ گیگاوات ساعت معادل ۷۴.۵ درصد و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده نیز ۱۴۷ گیگاوات ساعت، حدود ۱.۵ درصد از کل انرژی تولیدی بوده  است.

وی افزود : ۴۰ درصد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و گازی در استان توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: پیک خرداد ماه ۱۴۰۱ به میزان هشت هزار و ۱۱۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل  ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود : انرژی مصرفی در سه ماهه اول ماه سال ۱۴۰۱ برابر با یک هزار و ۱۱۴ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود  ۲.۵ درصد کاهش مصرف  انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل  است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطر نشان کرد : با توجه به شروع پیک بار، مدیریت مصرف برق  و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ الی ۲۳ ) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

گفتنی است، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶  مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

برچسب‌ها بهبهان مصرف بهینه برق شركت برق منطقه ای خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهبهان مصرف بهینه برق شركت برق منطقه ای خوزستان بهبهان مصرف بهینه برق شركت برق منطقه ای خوزستان شرکت برق منطقه ای خوزستان گیگاوات ساعت ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف