Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه ای استان تهران، مدیر امور منابع آب دماوند روز شنبه، از اخذ سند مالکیت شش دانگ تک برگی برای بستر رودخانه آه واقع در منطقه آبعلی شهرستان دماوند به مساحت ۴۵ هکتار خبر داد.

مصطفی عباسی با بیان اینکه با اخذ این اسناد، ضمن تثبیت مالکیت شرکت متبوع بر بستررودخانه  طبیعی مذکور، از هرگونه تعرض افراد سودجو جلوگیری به عمل آمده است، افزود:  اقدامات این امور تا اخذ سند مالکیت برای بستر تمامی مجاری آب‌های سطحی حوزه عملکرد، ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد می کند.

انسداد هشت حلقه چاه غیر مجاز در شهریار

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس روز شنبه، از انسداد هشت حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۱۱۴ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور خبر داد.

 محمدرضا گیتی پژوه گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی، هشت حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۲۷۵متر و آبدهی ۵.۸ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، اظهار داشت: با انجام این عملیات از خروج سالیانه ۱۱۴ هزار و ۸۴۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

شناسایی ۹ حلقه چاه آب غیر مجاز دیگر

گیتی پژوه افزود: طی هفته گذشته، با تلاش گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی، ۹ حلقه چاه غیرمجاز نیز توسط گروه گشت و بازرسی در محدوده عملکرد این امور شناسایی و اخطاریه‌های مربوطه صادر گردید و مراحل انسداد آن ها در دست اقدام است.

وی همچنین از نصب ۲ دستگاه کتور حجمی هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری خبر داد و گفت: کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب و تغییر الگوی کشت از اهداف اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری است که در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در منطقه صورت گرفته است.

انسداد پنج حلقه چاه غیرمجاز در تهران و پردیس

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس  روز شنبه گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری، با انسداد پنج حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۹۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری شد.

وحید مرادی نسب اظهار داشت: پنج حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی پنج لیتر بر ثانیه و عمق کلی  ۲۵۴  متر،  پر و مسدود شد.

نصب ۱۷ دستگاه کنتور حجمی هوشمند

مرادی نسب با بیان اینکه طی این مدت، در بخش آب های سطحی، چهار مورد شناسایی و بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه ها انجام و اخطاریه آن نیز صادر گردید، گفت: همچنین با پیگیری واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب تعداد ۱۷دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران خشکسالی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران خشکسالی اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای تهران خشکسالی اراضی کشاورزی صیانت از منابع آب حلقه چاه غیرمجاز امور منابع آب حلقه چاه غیر غیر مجاز چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند